Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ung under 18 med EGET cvr nummer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer.

jeg er ved at få samlet de sidste prikker i mit puslespil, til hvordan og hvornår jeg skal lave min shop. Men jeg mangler dog at snakke med nogen som er erfarne i mine egen alder som også har sit EGET cvr nummer (jeg er 14, og vil starte som 15-årig) det vil være en kæmpe hjælp hvis der er en som jeg kan skrive med, fordi jeg ikke for nok svar i at læse artikler og skrive med folk som har cvr'et i deres forældres navn. håber i kan hjælpe fordi så vil jeg rigtig gerne høre fra dig!

MHV momo

Fra Vipperød
Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Momo,

Du er velkommen til at skrive til mig, med eventuelle spørgsmål :)

Hilsen Nicolai P.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

jeg har en værge ind over det her.

MHV Momo

Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ps. man må gerne drive en virksomhed som umyndig, bare at ens værge har skrevet under og påtager sig ansvaret hvis der nu skulle opstå gæld osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

momo.:
ps. man må gerne drive en virksomhed som umyndig, bare at ens værge har skrevet under og påtager sig ansvaret hvis der nu skulle opstå gæld osv.
ja og nej - man må som du skriver, hvis det er registreret på den måde, at man har fået dispensation til at få CVR i statsamtet - det er ikke nok, at værgen skriver på et stykke papir hjemme i huset (med mindre det er værgen der så også driver virksomheden Smile) Eneste anden grænse er så 15 års grænsen som er det tidligste man kan få dispensation fra. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej john.

er shoppen og cvr'et ikke i ens navn? fordi der står inde på statsforvaltningen at: Du skal normalt være 18 år. Men der er en mulighed for dispensation. Reglerne om det står i Værgemålslovens § 43, som lyder:
§ 43. Værgen (dine forældre) for en umyndig (dig), der er fyldt 15 år, kan med statsamtets godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed. Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område. Stk. 3. Værgen kan med statsamtets godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

vil det så ikke sige at det er min shop i mit navn, men bare at vis der skulle opstå en gæld er det min værge som for den? det er nemlig sådan jeg har forstået det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

jo det er helt korrekt  - du skal bare ha CVR godkendt  - så er alt du skriver helt korrekt

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ok tak! skulle bare være helt sikker.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)