Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, står til konkurs efter mislykket handel med leverandør :-/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Har brug for jeres hjælp.

Har et IVS selskab og har bestilt vare for 125.000 kr. ved en leverandør. Mine kunder har betalt nogen penge i forvejen (4 personer x  25.000 kr. hver) - 

Men han er nu som sunket i jorden og har ingen mulighed for at betale de penge tilbage , så kan vel ikke gøre andet end gå konkurs med virksomheden, hvilket vel er det eneste jeg kan i denne situation.

Nu hvor det er et IVS, hvordan fungerer det så, for hvis jeg lukker det ned, så får dem som har betalt ikke deres penge, men hænger jeg personligt på det resten af mine dage nu hvor det er et IVS og kan skat eller andre komme efter mig.

Er den værst tænkelige situation , da jeg har bestilt mindre partier fra denne leverandør før, men da jeg bestilte et større er han væk!!

Håber en kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Først ville jeg gøre vildt meget for at finde en der havde fået 125.000 kr af mig - du må ha overført til en bank og han bør kunne spores.

Dernæst: Nej du hænger ikke personligt på noget i et IVS med mindre du har skrevet under på personlig hæftelse. (kunne du let ha overfor bankgæld) Hvis du ikke har skrevet under på det, så hæfter du ikke for spor.

Skat? Nej de har ikke noget i klemme går jeg ud fra. Hvis du har betalt dig selv løn og ikke indbetalt skat af den løn som du skulle, så kan de komme efter dig for det beløb, men ellers har skat jo ikke noget i klemme - Moms kan vel blive taber ved en konkurs, og det kan blive hæmsko hvis beløbet er stor nok - i forhold til at stifte ny virksomhed - men hvis det er under 50 t mener jeg ikke det får betydning fremover - kan dog ikke tallet

Du bør nok tage lidt hjælp til lukning - det er muligt, hvis der slet ikke er aktiver, at du bare skal framelde dig som direktør og evt framelde en revisor hvis der er en sådan. Det er en langsom død. Først får du spørgsmål (efter nogle uger/måneder) om du er klar over, at der ikke er en direktør - og så bekræfter du det, og der går tid ingen - så sendes dit IVS til tvangslukning i skifteretten - og samlet kan der gå ½ år - Du indkaldes som sidste direktør/ejer til skifteretten for at forklare om aktiver/passiver og gæld, og skal svare ærligt på alt bare. Tid går der, men lukket bliver du - med mindst omkostninger, hvis ellers der ikke er aktiver at forsvare.

Jeg ville nok overveje at la en revisor rådgive konkret og hvis du vælger at lukke, så give de 4 der har lagt 25.000 gode kroner til dig, en forklaring om hvad der sker, og at pengene synes endeligt tabt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er leverandøren dansk? Det lyder som om han har brudt et par paragraffer i straffeloven.

Du hæfter som John skriver ikke. Men hvis du har styr på de 4 behøver du jo ikke gå konkurs. Sæt jer sammen og lav en plan for at jagte ham leverandøren. i har 125.000 grunde til at gøre det.

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)