Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

punktafgift af vare under 1150,- ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg har forsøgt at finde frem til reglerne, ved køb af vare, af private uden for EU.

Det som jeg har fundet på PostDanmarks hjemmeside er følgende.

Køber du varer uden for EU?

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:

Varens værdi Hvor meget skal jeg betale​
​Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr​
​80-1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr​
Over 1.150 kr.​ Du skal betale moms, told og importgebyr​

Told

Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.

Klik og læs mere på SKAT om toldsatser.

Moms

Momsen er på 25 %. Den udregnes på baggrund af varens værdi, portoen og toldafgiften.

Importgebyr

Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

 

​Told 12 % af varens værdi + porto​   186,00 kr.​
Moms​ 25 % af varens værdi + porto + told (186 kr.)​   434,00 kr.​
Importgebyr​   160.00 kr.​
Opkrævning i alt​ 780,00 kr.

Men i hele denne informations kilde, kan jeg ikke se hvor punktafgifterne bliver oplyst, og jeg har forsøgt at finde oplysningerne på Amino, men uden held.

Håber at der er en som kan hjælpe.

 

MVH

Remaal

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad er det for en vare du vil importere?  Skal du videresælge varen ?

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Planen var ikke at videresælge varene, men der er jo punktafgifter på utrolig mange vare.

Den varer som jeg havde i kikkerten, var en powerbank, som er en form for batteripakke hvor man kan lade sin mobiltelefon op fra.

Powerbanken indeholder en form for genopladelige batterier, hvor der er en høj punktafgiuft på.

Jeg havde tænkt mig at købe nogle stykker, for at spare på fragten og importgebyret

mvh.

Remaal

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)