Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger af varer på nettet uden egne net butik eller amazon konto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Alle sammen, jeg  vil gerne sælge nogle importerede varer snart. Jeg viltil sælge prøve varer på ebay men senere vil gerne sælge dem på en facebook hjemmeside eller DBA.  MEN jeg vil bogføre alle sælger at vise skat. Er det tilladt at sælge ting på f. ex (køb/salg ting gruppe) en facebook gruppe?

Jeg vil også vide om hvis man kan start en personlig ejet mindre virksomhed selvom, man ikke er en dansker dog har en opholdstilladelse inklusive af unconditional tilladelse at arbejde i Danmark,

Mange tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal ringe til erhvervsstyrelsen. Jeg ville TRO du kan stifte PMV (lille virksomhed uden moms) forudsat du har CPR og er dansk skattepligtig. Det er vist en forudsætning for at ha personlig virksomhed. Kan også være det kontor der har givet dig arbejdstilladelsen i DK kan svare dig, om du kan stifte MPV?

Du skal, for lovligt at importere til videresalg, hvis det er fra uden for EU være importregistreret = det kræver CVR

Det er korrekt, at du skal bogføre alle indtægter og udgifter og sørge for bilag der kan bekræfte dem - uanset du har virksomhed eller ej, og ja - indberette overskud til skat.

Kender ikke til facebook som køb og salg, så jeg bliver svar skyldig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Først og fremmest lad mig sige at jeg har læst mange inlæg og tråd her især dine. Jeg læser også din blog, og der fik jeg til at vide om PMV og om forskellige slags registrering CVR. Også om momspligt/importregistrering. De var utrolige hjælpsom. I cant thank you enough  for your effort to encourage new entrepreuners in denmark.

Jeg har nogle spørgsmål alligevel.

1) Er der noget særlige mode for at bekræft enhver salg? Er det nok hvis jeg laver en invoice printout med virksomheds CVR nummer og navn sammen med kunders details?

2) Jeg kender regnskabe ikke. Jeg ved godt at det er nem for en PVM, men er det svært for at lære når man er en newbie?

MVH

Lxmi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

You can document you sales as mentioned. Keep all documentation, income or expenses well documented, in print, or in the cloud/dropbox or whatever you prefer.

As long as you only have income and expenses which has 100% to do with the business you do, it is piece of cake

The problem can be, if you buy things for use partly in the business and partly privately – or give gifts from the company or take people out to eat – then there are many rules, but clear income minus the related expenses are trouble free

Income minus expenses = result to tax

Your can free of charge use the amino program www.dinero.dk for accounting – that will be rather self-explanatory to you I think

Tax reporting is explained here with videos 

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

All the best

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Thanks a ton for your reply. I have to look up for dropbox. That is something new for me. I have seen Dinero before, cant believe i ignored it before, i have to check that out too.

If gifts/ personal use could be a problem, i would want to avoid to keep things simple. And i have read a beautiful explaination of Momsregistrering with examples here in amino from which i have come to the conclusion that it will be better for me to not VAT register right now, so PVM is perfect for me if i am allowed to have it.

I have a CPR number and permanent residence permit with the permit to work and obligation to pay tax in Denmark, and yes, i have to call the erhvervstyrelsen because virk could not give me clear answers. Much thanks once again.

MVH

Lxmi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I am sure it is fine when you have CPR and permanent residence. I think you get directly to free dropbox sign up her https://db.tt/evPC7Yww 

try it anyway - no cost and you can decide who you want to share files with and/or use as back up for files

br John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thank you so much, i am going to do that :):)

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi John, i tried to register online for a CVR as a PMV but one of its conditions is 'Når du registrerer en PMV, bekræfter du, at din virksomhed:

This is very confusing and a little disappointing because i thought that if i dont expect my company turnover to go over 50,000 DKK in 12 months, i dont have VAT obligation. Enkeltmandvirksomhed comes with momsregistrering and it looks like that is the only option i have since i plans to import
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Import and export registation does not have with VAT to do. IF you need to import or export from/to outside EU then you need to have an ordinary personlig virksomhed - BUT you can have that, with VAT, as long as you expect sales under 50.000 dkk on any 12 month periode. 

To have an ordinary personal CVR (and not just PMV) you need to have ONE obligation at least, being - 1 VAT, 2 Import - 3 export - or - 4 employer status. 

So it is leaving you with a lot of freedom. Either PMV - and no obligation (and lack of right to import/export outside you and no employees) - or CVR and at least one of the four obligations.

You will with importregistration  and no VAT registration, have to pay VAT on your imports - and still need to register for VAT as soon as you can anticipate t.o. to reach 50.000 on any given 12 month periode

By the way - to be confused is fine. It comes from Asia - good old Kungfu - who was - confused, and therefor "invented" som gymnastic movements to help get rid of that state - To day used in self-defence, but actually just movements to stop people being confused   (forgive me it is Friday and I just had a GT before dinner)

br John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, thanks for the advice. I think normal almindlig CVR is good for me now.:D:D. A very good night and weekend to you

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)