Jeg tror, vi alle har været der: Kunden betaler bare IKKE. Påmindelser - rykker - intet sker. Denne gang synes jeg, det er ekstra træls, fordi kunden er REVISOR. Derfor tænkte jeg, at vi kunne udveksle vores bedste trick til, hvordan man får sine penge hjem. Ikke bare når skaden ER sket, og man står med den ubetalte regning - men også gerne idéer til procedurer, der sikrer en større chance for at få sine penge. Mine trick er: Del opgaven op i mindre bidder, hvis du har en ny kunde - så er skaden ikke så stor, hvis kunden ikke betaler Husk ved større opgaver på timehyre at holde kunden løbende orienteret om tidsforbrug - det er bedre end at sende en chokregning Send regning hurtigt efter levering OG så den her, som en Amino en gang foreslog: Særligt stædige kunder får en faktura, som printes på papir og sendes til adressen ... i værste fald til naboadressen. Men hvad siger du? :) |
Louise Lamberth - Tekstfokus:det er ekstra træls, fordi kunden er REVISOR.
Skulle de være noget særligt ?
Dårlige betalere findes i alle social/branchegrupper m.m.
Men a. conto betaling er altid godt, dermed opnår man også juridiske delaccepter.
Hilsen fra en der nu har sluppet for dårlige betalere igennem det sidste 1 ½ år, efter nye procesdurer i Råd og Mal.