Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gerne sende mail til en kunde?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja, jeg er MEGET bange for at spamme en kunde, ved fx at spørge om hun/han har modtaget sin varer og om man er tilfreds med servicen/produktet?

Må jeg gerne det? Bare pænt spørge kunden- en slags dialog?

Ser frem til at høre fra jer :-)

Mvh

Childhoood.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden ved købet har sagt aktivt ja til at du må sende mail -elers ikke.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Njaaa... Så enkelt er det ikke.

Man må ikke sende Spam, og Spam er mails med salg eller branding for øje. - Så at spørge kunden om varen er nået frem bør man vel kunne, uden at det er spam.

MEN....

IKKE noget med, jeg har også lige et rigtig godt produkt her... - For så er det med salg for øje, og så ere det Spam, og dermed ulovligt, hvis ikke kunden aktivt har tilvalgt at få sådanne mails!

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Njaaa... Så enkelt er det ikke.

Man må ikke sende Spam, og Spam er mails med salg eller branding for øje. - Så at spørge kunden om varen er nået frem bør man vel kunne, uden at det er spam.

MEN....

IKKE noget med, jeg har også lige et rigtig godt produkt her... - For så er det med salg for øje, og så ere det Spam, og dermed ulovligt, hvis ikke kunden aktivt har tilvalgt at få sådanne mails!

Nej nej, bare pænt spørge om varen er modtaget og om man er glad for servicen og fx produktet. INGEN salgs tanke. :)

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Dansk Kontorstole Forsyning Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er noget vi gør og med stor succes, altså kunderne syntes det er fantastisk at man spørger til oplevelsen, så min anbefaling er "GO FOR IT"

Dankontorstole.dk - Gode kontorstole til erhvev og private med fri fragt og tilfredshedsgaranti.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er det OK.

Markedsføringslovens §6 stk. 1:

En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Læg mærke til 'med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser'

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må jeg vel også henvende dem til Truspilot for at anmelde deres oplevelse?

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville også gerne vide det med fx. trustpilot. Men må man evt. skrive det i ens handelsbetingelser at firmaet muligvis vil følge op på ordren? Eller er det dårlig skik?

- Dennis Wiencken

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Childhoood.dk:
Så må jeg vel også henvende dem til Truspilot for at anmelde deres oplevelse?
Sender trustpilot ikke selv sådanne mails ud efter lidt tid? (hvis man altså har et abonnement hos dem)

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne kontakte dine kunder via den e-mail de har oplyst i forbindelse med et køb. Du må også gerne markedsføre tilsvarende produkter og dermed også tilbehør, men kunden skal have mulighed for at framelde disse e-mails, både i købsprocessen og senere.

kilde: markedsføringsloven, https://www.retsinformation.dk/FOrms/R0710.aspx?id=158302 

---

citat §6 stk.2:

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)