den med SEO kender jeg selv ALT for godt. Min første SEO aftale var bunden i 12mdr, men heldigvis på provision aftale. Startede ok, men hurtigt gik det tilbage igen, de sidste 4-5 mdr var jeg af det indtryk, at han overhovedet ikke lavede noget.
I dag er jeg heldigvis ved nogle meget prof SEO fol, som så også koster derefter, men deres arbejde virker også super godt for mig :)
Det er så ØV med SEO der ikke virker og man bare skal betale en masse penge for det. Jeg havde også gjort den fejl at jeg havde bundet mig for 12 mnd, men efter 9 mnd ophævede han endelig kontrakten - Efter jeg havde spurgt folk herinde til råds. Han læste med her, så det var fint - men mange penge var stadig spildt.
Dejligt du har fundet nogle nye SEO folk der virker for dig, sådan skal det jo være.
Hvorfra har du fået dine 400 modtagere af nyhedsbreve, hvis du ikke sælger noget? Ikke alle modtagere er nødvendigvis købere. Hvis du har fået dem gennem konkurrencer eller på anden måde uden at de har købt noget, skal du overveje, om de er noget værd. Det er ikke kvantiteten men derimod kvaliteten af dine modtagere, der er vigtigt.
Derudover lover du på din forside, at du ikke vil spamme dem... Gode nyhedsbreve er ikke spam men informative mails om dine produkter, services og generelle nyheder om dig og dit. Drop den negative tone.
Jeg har de 400 tilmeldte fra tidligere - Før min nuværende shop havde jeg en shop med Brugskunst, jeg købte mig til SEO på den shop, men fik INTET ud af det overhovdet. Min placering på Google røg helt i bund efter "Firmaet`s show" Jeg måtte desværre lukke den shop da jeg bare var blevet en masse penge fattigere.
Så jeg er godt klar over at de 400 tilmeldte ikke er den rigtige målgruppe for min børnetøj.
Dvs. at dine modtagere er fra en helt anden shop? Og de har slet ikke tilmeldt sig din nye shop? Så er det spam (jeg er kun 99,9% sikker...)
Hvis Matas pludselig fik lyst til at sælge fiskeudstyr, tog hele deres kundekreds og sendte nyhedsbreve ud om fiskeudstyr, så tror jeg, at de fik forbrugerombudsmanden på nakken.
Jeg mener ikke det er spam. Jeg havde lidt af mit børnetøj på den anden shop også. Jeg solgte ud af mit Brugskunst, og lavede min nuværende shop og informerede selvfølgelig mine kunder om det i nyhedsbreve og på min shop. Informerede dem også om at det blev børnetøj fremover så ønskede de ikke at forsætte med at få mit nyhedsbrev, var de velkommen til at afmelde det. Jeg havde lidt over 600 tilmeldte på min gamle shop, så der er faldet en del fra da jeg stoppede med brugskunst.