Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel til kunder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg er nystartet som fritids webdesigner. I den forbindelse har jeg et spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde noget om.

Hvis jeg vil lave en hjemmeside til en kunde, skal jeg finde et webhotel og oprette i kundens navn osv. Er der ikke mulighed for nogle steder, at jeg kan købe disse webhoteller + domæner, hvorefter jeg kan lave hjemmesiden, og derefter vidergive de oplysninger til kunden uden at de egentlig bliver blandet ind i det før siden står færdig?

Jeg synes det ville være forvirrende at kunden bestiller et produkt hos mig, men jeg skal have guidet kunden igennem køb af webhotel og domæne.

Jeg har fundet en reseller pakke hos Meebox.dk, som jeg tror er det jeg måske leder efter?
Problemet er bare jeg ikke har så mange kunder endnu, så jeg synes det er lidt pebret. 

Nogle forslag?

På forhånd tak :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo eventuelt udvikle siden på et subdomæne - og når den så er klar flytte den til eget domæne. Hvis du har lyst til det vil vi hos Serverfruit meget gerne indgå en aftale med dig. Du må meget gerne skrive til kristoffer@serverfruit.com - så vil jeg lige forklare i flere detaljer hvad den aftale indebærer.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 when you do this, 

 just be very careful with your terms and agreements.

 because it would be horrible to have a customer calling you at 1 o'clock at night

 complaining that their side has gone down and they want you to fix it.

 if it's the fault of the server

 I use Tordenbox,  and I asked my customers to buy their own account and I just  set it up for them

Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne jeg selvfølgelig, tak for tilbuddet. Jeg gemmer det lige lidt og vender måske tilbage :)

Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I know what you'r mean. After hours of Google'ing, i still find an excact answer, but there must be a very easy way to do this ;) 

Thank you for the answer.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hvad med meebox reseller alternativt?

Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tænd server kobl på nettet portforward installer iis/wamp

installer ftp lav forskellige konti til forskellige brugere og peg dem til deres egen mappe.

Installer databaser mysql/mssql etc. giv brugere adgang til 1 database.

lav dns opslag for hver bruger fra serveren til deres domæne så skal de kun give 45 kr i domæne afgift.

Alternativt kan du prøve redweb.dk de har sådan en løsning du kan tilkøbe ekstra hoteller upgrade og have cms etc. 

Satte selv server op til testing/prototyping også bruger jeg blot unoeuro og subdomæner til at hoste for folk de får dog aldrig adgang til ftp.

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg vil helt klart anbefale dig et reseller webhotel. F.eks. som Meebox som du selv har fundet.

I forhold til reseller webhotel er der en del måder at gøre det på, samt systemer at vælge imellem.
Du skal blandt andet finde ud af hvilket kontrolpanel du gerne vil have på serveren, og hvilken type server du ønsker.


cPanel er nok det mest kendte, men det er ikke særligt pænt og intuativt, med mindre man allerede kender det. Der findes 1 klik installation via 3 part. F.eks. softaculous
Plesk er et andet af de store. Væsentligt pænere og mere intuativt. Version 12 har indbygget dansk sprog og Wordpress toolkit hvis det er wordpress du skal arbejde med. Der er indbygget 1 klik installer.
ISPConfig er gratis men fungere ganske fint. Det er bare ikke rigtigt muligt at få support og services.
Der er flere, men det er dem jeg ser flest af. Der er ingen 1 klik installer

Så skal du finde ud af om du vil have en bid af en delt server, en VPS eller dedikeret server, samt hvor meget service du forventer fra din leverandør.

De løsninger jeg ser oftest er at man får et reseller login på en delt server.
Det kan sammenlignes lidt med et almindeligt webhotel, bare meget større og med mulighed for at oprette logins til dine kunder. Her har du ikke kontrol over ressourcer og software. Det er den billigeste løsning, men ofte ikke så fleksibel og leverandørene passer som regel alt vedrørende drift.

VPS eller dedikeret server afhænger primært af hvor mange ressourcer du ønsker samt hvor mange kunder du vil kunnne lægge på hver server. Her skal du være lidt mere skarp på hvilken service du får fra dn udbyder. Om de blot installere serveren eller om den er managed, hvilket betyder at de passer og plejer den.

Selvom det blev en lidt længere post, og du måske ikke tænker det er relevant da du bare vil hurtigt og billigt i gang, så husk på at det dyreste valg er det forkerte.

Håber ovenstående kan bruges i din jagt.

God weekend. :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sylvester Nielsen:

cPanel er nok det mest kendte, men det er ikke særligt pænt og intuativt, med mindre man allerede kender det. Der findes 1 klik installation via 3 part. F.eks. softaculous

Syntes nu cPanel er peget pænt:

http://snap.lucasrolff.com/cpanel_pl_design.png

Paper_lantern er rimelig up to date, og har gode muligheder for at style det hvis du vil Wink

Hvilket forresten også kommer med dansk sprogpakke! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)