Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er kravene til vedtægtsændringer ift. ny kapitalindskud i et selskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge Amino'er :-)

Jeg har lige et spørgsmål ang. krav til vedtægtsændringer. Det forholder sig nemlig sådan, at der er en større ordre på vej i mit lille IVS og jeg skal derfor tilføre mere kapital til min virksomhed for at kunne gennemføre ordren. Midlerne har jeg tilgængelig privat så det er ikke det, der er problemet. Hvis vi siger, at jeg stiftede selskabet med en kapital på 10.000 kr og derfor 10.000 anparter á 1 kr. stykket. De er alle ejet af mig. Når jeg så på en generalforsamling beslutter at hæve kapitalen i selskabet med 20.000 kr, så selskabskapitalen nu er på 30.000kr., vil jeg gætte på, at jeg i vedtægterne skal ændre selskabets iværksætter-anpartskapital fra 10.000 kr. til 30.000 kr. Skal jeg så stadig sætte anparterne til 1 kr. stykket, så der i princippet kommer 20.000 nye anparter eller? Derudover er jeg klar over, at dette selvfølgelig også ændres i ejerbogen og indberettes til Erhvervsstyrelsen. 

Håber i kan hjælpe mig så det give lidt klarhed om dette. På forhånd tak! :-)

Mvh,

Martin Søndergaard Andersen 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke nogen der kan be- eller afkræfte min opfattelse af reglerne omkring vedtægtsændringer? Altså om jeg "bare" skal ændre selskabets iværksætter-anpartskapital fra 10.000 kr til 30.000 kr. i vedtægterne og dermed tilføje 20.000 nye anparter á 1kr stykket? :-)

Mvh,
Martin Søndergaard Andersen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John! Det var lige den type information jeg ledte efter :-)

Mvh,
Martin Søndergaard Andersen 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)