Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturabetaling, bankoverførelse hjælp!??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg er igang med at starte en virksomhed der skal sælge serviceydelser til Firmafester, byfester og andre arrengenteter, men hvordan er det smartest at få betaling igennem webshoppen når ens bugdet er mindre end hullet i en 5'er? Jeg havde først Paypal i tankerne men så har jeg hørt om at man kan tilbyde bankoverførelser som betalings mulighed, men hvordan fungere dette? Og hvordan skal jeg præsentere det på shoppen?

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. En gigant simpel måde er at give kunden et faktura nummer og en bankkontonummer til indbetaling. Det var nok ikke det, du mente.

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Men er helt ny inde for branchen, hvad mener du med faktura nummer? :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hver gang du laver en ny faktura, skal den have et fakturanummer. Dette nummer skal være fortløbende. F.eks. nummer 1, 2, 3, 4 osv. Du må ikke springe noget nummer over, da det kan tyde på et forsøg på snyd.

De fleste shop systemer ( f. eks. PrestaShop) giver dig mulighed for at modtage betaling via bankoverførsel. Aktiver det rette modul, indtast dit bankkonto nummer, og programmet klarer resten for dig.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
www.vipilon.dk

 

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for et virkelig godt svar viggo! det var virkelig noget jeg kunne bruge til noget :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

En bankoverførsel foregår helt som, hvis du selv som privat skulle foretage en bankoverførsel til nogen. Du får oplyst et kontonummer (det ville jeg nok både oplyse på min hjemmeside, hvis du har sådan en, i dine handelsbetingelser og til slut på din faktura - fx i bunden af fakturaen). En god ide vil være, som der længere oppe er nævnt, at gøre kunden opmærksom på, at denne skal skrive sit fakturanummer i beskedfeltet for overførslen - du kan sådan nemt og hurtigt identificere overførslen korrekt. 

Det lader til, at du er lidt i tvivl om det praktiske med virksomhedsstart. Jeg vil anbefale dig, at kigge på følgende links

https://startvaekst.virk.dk/

http://skat.dk/getFile.aspx?Id=119487 

Held og lykke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

gode svar du har fået også med startvækst og skat. Lige her et link til de helt basale krav til regnskab for en enkeltmandsvirksomhed med moms (samme for PMV bare slipper man jo der helt for momsen) REGNSKAB HELT BASALT 

Det vil, ved rolig læsningm gi dig lidt tips, som sammen med brugen af et regnskabsprogram som f.eks www.dinero.dk og evt en regnskabsperson der sidder externt og lige inden første moms/årsregnskab checker, og måske tilmed gør det løbende inden hver moms - Kan sidde eksternt og ha tilgang til regnskabet via nettet og bilag via delt dropbox. Det giver stor sikkerhed for at du kommer i mål. Du kan finde en på www.agera.dk med gratis tilbud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de gode svar! Det har virkelig hjulpet meget!

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det gode svar og links! Hjælper rigtig meget! :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)