Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mail ryger direkte i SPAM HJÆLP

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine mails ryger direkte I spamfiltret hos mine kunder og job-forbindelser, jeg har fundet ud af at min pc's idnummer(tror jeg det hedder) er  listet I 6 spam databaser.

Jeg forstår ikke hvorfor da jeg aldrig har sendt mange mails på same tid, har aldrig lavet reklame med min mail.

Men den har været "overtaget" af nogle ukendte to gange hvor jeg ved der er blevet sendt enormt meget ud .... også til min adresse.

Hvad kan jeg gøre for at få den renset, det er virkeligt svært at arbejde når meget vigtigt materiale forsvinder.

Håber meget at der er een imellem jer der kender svaret, På forhånd tusinde tak

Med venlig hilsen Makii

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sende fra en anden computer, fremfor at slås med dem, der har databaserne.

Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke flere pc'er.

kan det ikke lade sig gøre at rense min mail adresse?

Fra København
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Cloudkonsulent.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Makii

Den udfordring har jeg også oplevet tidligere, og det er træls! Jeg kan varmt anbefale gratistjenesten http://www.mail-tester.com/

Her tester du din e-mail, får tildelt en score og får en liste over problemer og mulige løsninger på disse. Nogle af løsningerne er lettere at implementere end andre, men giv det et forsøg!

Jeg håber det hjælper :-)

God dag!

Med venlig hilsen 
Esben Godsk Waaben 

Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben

Det var et spændende link du sendte med mange tak for det - nu kan jeg da se hvad der er I vejen  og vil prøve at få det ordnet jeg kan.

Tak for hjælpen

Venlig hilsen Makii

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg oplevede et lignende problem med min email iDag.

srlvom min firma mail altid har fungeret korrekt så er den begyndt at smide alt post på Trash eller spam mappen. Fandt hurtigt ud af at man kunne godkende afsender adresser inde på unoeuro mailopsætning.

håber at du fandt fejlen, du må meget gerne dele din løsning i tilfælde af at man på et senere tidspunkt vil slå denne problemstilling op og så læse sig frem til løsningen.

Ahmed / www.smartlabels.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Smart Labels:

Hej.

jeg oplevede et lignende problem med min email iDag.

srlvom min firma mail altid har fungeret korrekt så er den begyndt at smide alt post på Trash eller spam mappen. Fandt hurtigt ud af at man kunne godkende afsender adresser inde på unoeuro mailopsætning.

Tager jeg helt fejl hvis det er som modtager du oplever den fejl her? Han oplever den som afsender.

Smart Labels:
håber at du fandt fejlen, du må meget gerne dele din løsning i tilfælde af at man på et senere tidspunkt vil slå denne problemstilling op og så læse sig frem til løsningen.

Ahmed / www.smartlabels.dk

Altid dejligt når folk deler hvad der går galt, men i dette tilfælde siger linket til mail tester nok mest idet der kan være vidt forskellige problemer alt afhængig af setup mm. Hvis man ikke forstår de ting mail tester skriver kan man jo spørge om det, enten på forum, eller til sin udbyder, og så er jeg sikker på man skal blive hjulpet.

Til trådstarter: Det er en server der afsender din mail. Det er derfor din mailludbyder der skal sørge for dens IP er ren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer.

jeg oplever det som modtager at mit post endte det forkerte sted.

men men men nu efter t have testet min email i ovennævnte link så har jeg fundet 3 fejl ved min server opsætning eller noget med spf. Det skal jeg have tjekket op på lige straks.

med venlig hilsen 

Ahmed Bichtaoui

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Smart Labels:

Hej Kristoffer.

jeg oplever det som modtager at mit post endte det forkerte sted.

men men men nu efter t have testet min email i ovennævnte link så har jeg fundet 3 fejl ved min server opsætning eller noget med spf. Det skal jeg have tjekket op på lige straks.

med venlig hilsen 

Ahmed Bichtaoui

Det kan man forholdsvist nemt fikse. Dette er for eksempel en SPF record - den skal i praksis indsættes som TXT record i DNS. Det er noget vi gør som standard for vores kunder - uden de skal tænke over det ;)

v=spf1 mx a ip4:94.231.103.80/32 ip4:94.231.103.81/32 ~all

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Makii

Der kan desværre være rigtigt mange årsager til det, og det er ikke så simpelt som at tilføje en SPF record i din DNS, som foreslået.
Selv det nu også er vigtigt at have ifm. mail levering :).

For at kunne diagnosticere det helt nøjagtigt, skal man ned og kigge i serverens mail log, og finde "bounce beskederne".
De fortæller hvor det går galt. Bounce beskeder er mail udbydernes "svar": http://en.wikipedia.org/wiki/Bounce_message

Men det er jo en større teknisk omgang. Og de færreste har direkte adgang til en mail server log.

Den nemme løsning, er at skifte SMTP / mail udbyder. Men skal du have et fingerpeg om, hvor det går galt kan du evt. bruge SenderScore værktøjet: www.senderscore.com.

Jeg har iøvrigt ingen tilknytning til ReturnPath, som leverer den service. De sidder dog, i følge dem selv, på 70% af verdensmarkedet for mails (ifm. at udpege spam).

Nå.. Sådan her gør du.. Send en mail til dig selv, find kildekode på mailen og led efter "Recieved: " et sted i toppen. Her står en IP, som du taster ind i senderscore.

Smid svaret her, så skal jeg gerne hjælpe, med at sige hvor det går galt. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)