Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot konkurrent er nu igang - Kig her

Side 11 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med den nye side. Smile

Lad os håbe at i ikke får sager hvor man køber sig til bedre ratings. Med det sagt syntes jeg generelt at debatten kører helt af sporet. At siden ligner Trust Pilot's ser jeg intet odiøst i enhver god designer hugger ideer hvor man kan komme til det. Det innovative ligger jo mere i at gøre det bedre end "de andre" Og det håber jeg så sandelig lykkes for jer.

Men helt ærligt! man rater ikke sit eget site med guldkorn fra sig selv. Det er som at give sin egen Facebook side likes. Udover det syntes jeg ærligt talt at konkurrence er en sund ting så mon ikke Trust Pilot bare må oppe sig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

John Grandt:
Lad os håbe at i ikke får sager hvor man køber sig til bedre ratings. Med det sagt syntes jeg generelt at debatten kører helt af sporet. At siden ligner Trust Pilot's ser jeg intet odiøst i enhver god designer hugger ideer hvor man kan komme til det. Det innovative ligger jo mere i at gøre det bedre end "de andre" Og det håber jeg så sandelig lykkes for jer.

Nu er det dog ikke kun design. Det er også hele konceptet. F.eks. rater man med 5 stjerner, og scoren er et tal mellem 1 og 10. Forsiden består af præcis samme elementer opsat på præcis samme måde. Det samme gælder de andre sider. Fra betingelser til funktioner er det hele bare en omskrivning af TrustPilot.

I virkeligheden ser jeg dette som en succes for TrustPilot. For TrustPilot må åbenbart være perfekt, siden nystartede ikke mener at en rating side kan gøres bedre. 

Jeg ønsker jer held og lykke, men jeg synes bestemt at i skal gentænke hele konceptet. Og i stedet for at gøre alt på TP's måde, så starte fra bunden og tænke over, hvor i kan adskille jer.

Jeg tror desuden i griber det forkert an ved at tro, at hvis i laver præcis samme produkt til en lavere pris, så kan i få virksomhederne med. I skal i stedet have forbrugerne med for sådan en service har ingen værdi for virksomhederne uden forbrugerne. Hvis i derimod vinder forbrugerne, så skal virksomhederne nok komme af sig selv.

Den sidste ting er jeres kommunikation. Der bliver spurgt om nogle meget vigtige spørgsmål her i tråden, og de bliver hurtigt besvaret overfladisk med svar som "vi sørger selvfølgelig for at der ikke er falske anmeldelser". De viser mig, at i ingen idé har om, hvor svært dette er. Hvis i virkelig har fundet løsningen, så fremlæg den. For sådanne udfordringer er nogen af de vigtigste for at skabe tillid til jeres service. 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Ratepanel

Hvad med at lave en oversigts Rating bar for hver virksomheds profil, hvor deres score på forskellige områder bliver opstillet.

Denne kunne placeres i toppen og eksempelvis bestå af:

Levering 

Kundeservice

Reklamation

Her vil jeg handle igen

Ratings for hvert punkt sammenlignes med måneden / kvartalet før, så man som bruger kan se om de er gået op eller ned. Dette viser om virksomhederne har taget kritikken til sig eller ved at falde af på den.

Lige under Ratingbaren men i samme boks, kan der være plads til at virksomheden kan skrive en kort kommentar / udtalelse, eks. at de tager kritikken til sig, vi har fået nyt system derfor er der længere svartider osv... (denne funktion skal naturligvis være for betalende kunder)

Nedenunder kommer så alle brugerkommentarerne hvor det også er muligt at se hvad den enkelte har ratet.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig. Anmeldelser og peer-reviews bliver helt afgørende i fremtiden for netbutikker. Trust-pilot er ikke troværdige. Simpelthen fordi det er konstrueret på en måde, så det er muligt at lave falske anmeldelser. Både positive og negative. Det site der "knækker" dette problem har løst en af de store udfordringer for netbutikker i de kommende år. 

Men det er ikke nogen nem sag. To mennesker oplever ikke den samme situation ens. Så den samme situation kan give udslag i både en god og en dårlig anmeldelse. Hvordan ved jeg som læser af de to anmeldelser, hvem af de to personer der ligger tættest på mine værdier? Der er masser af andre problemer når man anvender en subjektiv score.  

Et alternativ til Trustpilot vil være velkommen, men det skal være med et bedre og mere troværdig koncept. 

Fra Skibby
Tilmeldt 5. Mar 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Dreamshop Dream-Shop Skrevet kl. 16:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil da ønske jer hel og lykke med projektet.
Må også indrømme at siden ligner meget TP, men når forbrugerne kommer der ind og det skal de nok, er der meget de kan genkende, også vil de have nemmere ved at rate de forskellige butikker.
Jeg har et lille forslag til jer, og det er når en forbruger vil tildele en butik en eller to stjerner, så skal de krydse et felt af at de har haft kontaktet butikken, vedrørende problemet til at de giver denne dårlige rating af butikken, ellers vil bedømmelsen blive fjernet efter x antal dage.
Jeg har også som mange andre oplevet at få en negativ anmeldelse på TP, og kan intet gøre ud over at beklage og love guld og grønne skove over den fejl der er sket.
Hver gang jeg på TP kommer op på 9,6 i rating, så kommer der en dårlig rating, og sådan har det kørt i de sidste 2 år, det kan kun være bestillings arbejde.
Så når min aftale udløber med TP til næste år, vil jeg se om i har fået styr på det. Mvh
Kim
Tilmeldt 9. Dec 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 16:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel,

Godt indput, det tager vi til os.

Kim,

Det er rigtig godt feeedback, det vil vi lige tage til overvejelse. 


Du skal være velkommen til at hive fat i os, når tiden er inde, så kan vi få os en snak.

Mvh

Mark

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tiltag og initiativ.

Der er brug for sobre og uafhængige "smagsdommere" som kan forvalte fairness, estetik, troværdighed og tillid m.m.

Følger spændt udviklingen

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

For det første synes jeg det er godt, at TP får en konkurrent. Ikke mindst efter de mange sager om at man kan købe sig til positive anmeldelser.

Om det er en fordel eller ulempe at lægge sig meget op til en konkurrent må jo være en smagssag, men en viis mand sagde engang: Den der går i andres fodspor, kommer aldrig foran.

mvh
Michael

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 08:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FEDT! med en konkurrent til Trustpilot.

Men start med at gør jer selv en KÆMPE! tjeneste og få lavet det design om asap.

I kan være 100% sikker på at der kommer et brev fra Trustpilots advokater ang. jeres design.

Så om ikke andet så hav et plan B design klar så i ikke bliver nød til at lukke siden ned mens i forklare Trustpilots advokater det samme som der er blevet forklaret her i tråde "at det ligger tæt op af men er byget fra bunden" Den kamp er tabt på forhånd desværre.....

Jeg vil med stor interesse følge jeres udvikling og ønske jer alt held og lykke med projektet ;-)

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 09:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første, held og lykke med projektet. Dernæst har jeg et spørgsmål : hvad forhindrer mig i at få hele familien til at lave anmeldelser af feks min søns blog der intet har at gøre med en shop.. Lad os sige at jeg ville prøve at få lidt trafik? Gennemgår i de sites der bliver tilmeldt, hvilket jo ville være et kæmpe arbejde hvis det blev en succes, eller bliver ip adresse logget eller hvordan? Tænker at Trustpilot (og vil lige tilføje at jeg intet har imod Trustpilot), får meget høvl grundet deres falske anmeldelser så hvis i kan gøre det bedre på det punkt ville det det sikkert kunne skabe noget omtale, blot en tanke.

Side 11 ud af 15 (142 indlæg)