Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af international web-handel med forum-service/virtuel-service

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg driver pt. en ikke registreret software virksomhed der omsætter ca. 300.000kr om året, men forventer at fordoble næste år.

Det der egentlig sælges er ligesom der er et forum her på Amino har jeg et på min side, hvor de kan betale for højere medlems status, det er sådan det vi sælger, intet andet.

Hjemmesiden er ikke hostet på dansk-grund eller hos en dansk-virksomhed der outsourcer servere da vi desværre kun har usikre og meget dyre løsninger i Danmark.
Der sælges til kunder internationalt hvor det er meget meget blandet, så generelt over det hele, mest udenfor EU, betaling foregår over Paypal.

Hvorfor har jeg ikke registreret den endnu? 
Jeg er total i tvivl om det skal registreres når det ikke befinder sig på dansk grund, kan jeg ikke bare betale min personlige indkomst skat og lade det være med det?

Mit problem er jeg forstår på ingen måde hvordan jeg skal forholde mig til moms vedmere, det sjælendt jeg har danske kunder, måske 2-10 om måneden tilsvarende en 1000kr, og har fået afvide af et par stykker jeg skal betale dansk moms, men det giver ingen mening i mit hoved, det eneste det her har med Danmark at gøre er mig.
Jeg kan intet på danske sider finde om hvad man skal betale i skat, moms osv når man sælger det vi på Paypal kalder en virtual-good, altså ligesom et item i et spil, for jeg har jo en online-platform hvor de kan betale for en forhøjet medlemskabs rank, man betaler et givent beløb for en given periode at have ranken i. 

Hvad gør jeg?  

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på ingen måde ekspert i det område, og jeg forstår ikke helt problemstillingen.

Men - alle alarmklokker ringer.  Jeg forstår ikke hvordan du tjener pengene legalt. Du har ikke en enkeltmandsvirksomhed eller en anden form for selskab? Jeg tror, at du har et stort problem, og du bør kontakte skat med det samme. Hvis du ikke har en virksomhed så må du ikke tjene mere end 50000 hvert år. Det med moms kan du tage ved samme lejlighed.

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke legalt på nogen måde, og det er her mit problem ligger.
Jeg har startet det her med forventnig om jeg ville kunne tjene 2000kr månedligt, ledte efter job i 6 måneder men afvisning på afvisning, og havde brug for nogen små skillinger og startede så projektet, hvilket så gik hurtigt første måned fra at være 2.000 til at være 20.000kr månedligt, og med en kundedatabase på 600 nu, har jeg slet ikke haft tid til at kigge på hvordan jeg får dette gjordt legalt.
Tror grunden til jeg ikke er blevet snuppet er jeg bruger PayPal som er en Bank med EU-Licens liggende i Luxembourg, så SKAT har intet indsigt dertil, det eneste de måske kunne forholde mig til er de summer der bliver trukket fra Paypal til min Danske Bank-konti.
Har lige haft en samtale med SKAT idag omkring det med moms, som fortalte mig man skal være registreret i hvert enkelt EU-land der sælges til og betale moms i pågældende land men ikke for Udenfor EU lande der skal der ikke betales moms. Jeg kan på ingen måde redegøre for hvor mine kunder kommer fra, så jeg tror jeg laver enkeltmands virksomhed og ser momsen gennem fingrende, da det ikke bliver en mulighed og så betaler jeg bare min indkomst skat, og alt det andet man skal i enkeltmandsvirksomhed, pånær moms, for hvis jeg ikke kan redegøre fra hvor mine kunder fra, kan jeg ikke se hvordan SKAT skulle kunne det, kunne måske godt men så ville jeg være nødsaget til at bryde persondata lovgivning, og det har jeg ikke rigtig lyst til.

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Menaboy:
og alt det andet man skal i enkeltmandsvirksomhed, pånær moms, for hvis jeg ikke kan redegøre fra hvor mine kunder fra, kan jeg ikke se hvordan SKAT skulle kunne det

 

Du skal vide helt præcis hvad du omsætter i de enkelte lande. Det kræver skat. Du skal opgive det til skat. Det er jo eksport.

Men du har jo nok det primære problem med de 300000 - du har jo tjent dem uden at være registreret. Mener at grænsen er 50000. Jeg tror at du skal have fat i en god revisor i dag, som kan rede trådene ud.

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg af medlemskab er momspligtigt og omfattet af momsloven som elektronisk leveret ydelse. Leveringssteddet og derved momspligten er i det land du opererer fra - altså Danmark - ligegyldigt hvor du har dine servere placeret. Det er altså ikke et problem at du ikke ved hvor køberne bor da der ikke er tale om eksport.

Dette bindende svar er parallelt med din situation:

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1906990

Du skal tage kontakt til en revisor som det er blevet foreslået og herefter kontakte Skat. Du skal forvente at betale moms af alt hvad du har tjent inklusive renter - og måske en bøde hvis de kører den som momssvig.

Hvis du vælger at vende det blinde øje til kan det kun gå værre. Overførsler i den størrelse uden virksomhedsregistrering bliver uden tvivl indrapporteret til myndighederne af din bank.

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh tak den passer virkelig plet, der er bare en ting, dokumentet er fra 2010 og der kommer nye regler i 2015, se et godt stykke nede:
http://www.tax.dk/jv/da/D_A_6_2_8_12.htm

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=80028&vId=0

Hvilket for mig lyder som om leveringstedet er det sted kunden hører hjemme, hvilket vil sige jeg skal betale moms i de gældende andre lande, hvilket vil sige at jeg ikke skal betale moms såfrem jeg ikke overskrider den årlige grænse for momspligt i det pågældende land kunden hører til.
Så er spørgsmålet bare lidt igen, hvad så når jeg ikke kan dokumenterer det, og hvad er hvis uden os nok dokumentation, på paypal står der hvilket land kunden kommer fra, men vil den danske stat stole på paypals system? 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er næsten 99,999999% sikker på at Paypal vidergiver oplysninger om dig til skattemyndighederne. Hvis du tjener 300.000 DKK om året, hvorfor så ikke lige spenderer penge på revisor og advokat, så du kan sætte det korrekt op?

 

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ændringen af momslovgivningen er jo ikke med tilbagevirkende kraft hvorfor du stadig står med det samme problem uanset lovændringen.

Jeg tror desuden ikke helt du kan tolke den nye lovgivning på den måde - det virker usandsynligt i hvert fald - men jeg har ikke sat mig ind i det endnu.

EDIT: Det har ikke været tilfældet før i tiden at PayPal videregav oplysninger i EU, men det kan selvfølgelig godt have ændret sig efter at Luxembourg gik med på udveksling af bankoplysninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Menaboy:
Jeg kan på ingen måde redegøre for hvor mine kunder kommer fra, så jeg tror jeg laver enkeltmands virksomhed og ser momsen gennem fingrende, da det ikke bliver en mulighed og så betaler jeg bare min indkomst skat, og alt det andet man skal i enkeltmandsvirksomhed, pånær moms, for hvis jeg ikke kan redegøre fra hvor mine kunder fra, kan jeg ikke se hvordan SKAT skulle kunne det, kunne måske godt men så ville jeg være nødsaget til at bryde persondata lovgivning, og det har jeg ikke rigtig lyst til.

det vil så være momssvindel på Europæisk basis - og du kan ikke slippe ved at sige du ikke ved hvad land de kommer fra dine kunder eller noget med persondatalog Det er ikke det mindste forbudt at vide land og adresse og alt

Du kommer galt af sted som du gør det her og med de penge fatter jeg ikke du bruger Amino og ikke en dygtig revisor der sætter dig ind i alt og sikrer sig du ikke står med håret i postkassen pludseligt. Her loven om reg i EU fra 1/1 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Menaboy:
Hvilket for mig lyder som om leveringstedet er det sted kunden hører hjemme, hvilket vil sige jeg skal betale moms i de gældende andre lande, hvilket vil sige at jeg ikke skal betale moms såfrem jeg ikke overskrider den årlige grænse for momspligt i det pågældende land kunden hører til.
tidl skulle du ha dansk moms på salg til private i EU - og kun hvis du kom over de enkelte landes grænse skulle du registreres i hvert land

Det vil sige du har snydt for dansk moms hidtil og det vil du kunne få mega bod og betaling ude af

Fremover skal du registreres som du ser i mit forrige link - lige krone 1 i hvert EU land (via nonstopshop i skat.dk)

Få nu ting på plads inden du mister grebet (som du slet ikke har - så der er ikke meget at miste kunne man sige Big Smile) Kun pænt med-  fat i en revisor NU

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)