Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

privat lån i udenlandsk holding selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag,

Som overskriften ,

Nogle der ved om der ville vaere nogle problemer i at laane privat - penge til en bolig  ( udbetaling )med 2,5% rente af kammerat som er bosat i udlandet gennem hans holding selskab.

 

//

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tilhører nær familie så vil det være et ulovligt aktionærlån (går ud fra det er dansk reg holding) -

Er du helt 3. person i forhold til ejeren, så må du gerne låne af hans selskab og skat blander sig ikke hvis det er ren 3.persons lån der er tale om, ud over, at det holding vel ikke er registreret som låneselskab - og der ved jeg faktisk ikke om det, ved at låne ud til ren 3. person i virkeligheden skal ha ændret vedtægter og selskabets formål   og selv om det jo givet er finansielt at låne ud - om det så i forhold til ren finansiel holding (eje datterselskaber) ses som drift af låne virksomhed  - hvorved der opstår ex krav om lovpligtig forsikring for driftsselskabets direktør (arbejdsskade)

Jeg ville derfor nok hvis jeg var vennen, checke med en revisor, at der ikke var problem i forhold til registreringen/vedtægterne (skulle måske hedde "finansielt eje datterselskaber OG udøve lånevirksomhed) inden det blev aftalt.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tak for for svar, det giver god mening som du nævner. Dog med den tilføjelse at Holding selskabet rent faktisk er udenlansk registreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

som jo så også gør, at jeg ikke kender reglerne for holding og deres udlån til private/venner i det land Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)