Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ebay faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg køber tit varer fra eBay, men har ofte undret mig over, hvor min kvittering er.

Er det muligt at man kan finde en rigtig kvittering inde på eBay, hvis man på sigt vil opstarte en virksomhed


På forhånd tak :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt sender Ebay selv kun en ordre-bekræftelse hvis du bestiller. Hvis du får en kvittering, så er det noget der kommer fra sælger selv. 

Hvordan betaler du når du handler? Hvis du betaler med Paypal kommer der en kvittering på betalingen fra dem, og jf. samarbejdet med Ebay og Paypal så fremgår det hvad du har købt. Jeg er ikke så skarp i bogføring, men jeg vil tor at det er tilstrækkeligt at have som bilag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:

Mig bekendt sender Ebay selv kun en ordre-bekræftelse hvis du bestiller. Hvis du får en kvittering, så er det noget der kommer fra sælger selv. 

Hvordan betaler du når du handler? Hvis du betaler med Paypal kommer der en kvittering på betalingen fra dem, og jf. samarbejdet med Ebay og Paypal så fremgår det hvad du har købt. Jeg er ikke så skarp i bogføring, men jeg vil tor at det er tilstrækkeligt at have som bilag.

Problemet er her, hvorvidt du kan få en faktura uden moms, såfremt varen (som den jo typisk gør på Ebay) sælges i et andet EU. Ellers står du lige pludseligt og har betalt for en udenlandsk moms, som du ikke kan få fradrag for/tilbagebetalt. Jeg ved at Amazon (den tyske), har en eller anden form for løsning hertil :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at bruge f.eks. paypal kvittering der viser betaling og viser købet - gerne sammen med print screen af ebay handlen som bilag for købet i bogføringen (told godkender samme hvis det er fra uden for EU)

Som Arne skriver, så vil det normalt være med moms fra det lokale land når vi taler EU og den er så bare en omkostning, du får dem generelt ikke til at tage moms af fordi du er CVR med moms i DK, det gir sælgere pokker i, og mange af dem er private i øvrigt.

Er det fra uden for EU vil du få moms på ved importen hvis ikke sælger skriver dit CVR nr på pakken og du skal så i øvrigt være importregistreret for at kunne gøre det, så der er ebay skidt som leverandør

Husk også, at du skal angive med importmoms, uanset det er fra EU  eller uden for EU som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Endeligt skal ærligt siges, at det med administration og bøvl, er meget tvivlsomt at skulle tjene noget på en sådan forretning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Tak for svarene.
1. Vil det være nok med email kvittering + paypal email for købte varer?

2. Vil det så sige, at der skal stå firmanavn+CVR(eller bare en af dem?) ved ebay køb?

3. Eller er det fint nok at købe vores varer privat og så derefter putte dem ind i firmaet, hvor vi selvf. betaler told af de købte varer?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja jeg tror ikke du får mere, men jeg ville kombinere med print screen af købet fra Ebay

2 Ja det er en klar fordel med et af dem - men det går - hvis det er personlig virksomhed også uden - ellers ville jeg bestemt stille krav om det - 

3 - Nej det duer ikke, for du må ikke importere erhvervsmæssigt uden at være importregistreret så du skal gøre det direkte i firmaet hvis det er fra uden for EU. Er det for inden for har det ikke det store at sige, men hvorfor ikke skrive Navn ved bud på ebay som - Peter Larsen - CVR xxxxxx    adresse osv -  så har du dit CVR nummer med på og pakken finder dig og told kan se det er et CVR ville jeg mene (evt opret ny  ebay bruger som det navn med CVR på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)