Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en sag på nakken

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg lavede for et stykke tid siden et dealsite med et tiltænkt navn, da jeg skulle købe domæne viste det sig at domænet var optaget og navnet derfor skulle ændres, jeg fik købt et andet domæne og lagt alle filer op på det, jeg tænkte ikke videre over at ændre navn på siden og ændre i diverse betingelser.

Projektet blev lagt til side frem for andre, og stod egentlig bare og samlede støv.

Indtil jeg blev ringet op den anden dag, en fyr mente at jeg havde brugt hans navn i ond mening og gjort så de havde lidt tab, så alt skulle fjernes inden for 24 timer.

Det blev overholdt, men dagen efter vælger han alligevel at ringe til mig og fortælle mig at de vælger at køre en sag mod mig hvis ikke jeg går med til at betale et beløb af 20.000kr

Hvad gør jeg her?

Jeg har ikke 20.000kr og jeg vil da slet ikke tabe en retssag og skulle betale mere :( 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i en advokat. Du kan højst sandsynlig få en gratis vurdering af din sag. Is å', det skal nok gå :-)

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en plastic rocker. Bare ignorer ham. Der er slet ikke kød nok på til en retsag og slet ikke når du ingen økonomisk vinding har haft på det. Grunden til at han presser på nu er at du jo en gang har føjet dig.

Så sig til ham at han skal slappe af og tage det roligt ellers ligger du hele lortet op igen.

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar, kan godt tørre lidt sved af panden nu...

Det er nu bare et meget stort firma der er at snakke om..

Én ting mere er, at det navn jeg har brugt er ikke et navn de selv "rigtigt" bruger, bare et domæne de viderstiller til en anden side og bruger til deres mails

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også mene, at han har en virkelig tynd sag, men ville for en sikkerhedsskyld tage en snak med en advokat.

Jeg mener, at han skal kunne dokumenterer og sandsynliggøre et tab, og da du ikke har haft omsætning, bliver det lidt svært. Desuden tog du det jo ned, i samme øjeblik han bad om det, så jeg kan ikke helt se, hvor hans sag er. Og da slet ikke, hvis navnet ikke engang er hans firmanavn.

Natasha

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså har du stjålet tekster eller billeder fra deres side, eller direkte kopieret en trademarked ting? Ellers kan han ikke kræve noget IMO

Desuden, afvent en sag.. Pengene skal du sgutte bare give fra dig..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
men ville for en sikkerhedsskyld tage en snak med en advokat.

Hvorfor bruge penge på en advokat på nuværende tidspunkt? Det ville da være langt bedre at vente og se om der kommer en stævning.

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har slet intet stjålet.

De mener jeg har skadet deres brand ved brug af "Firma navn Aps" på min side, som slet ingen salg eller trafik har fået 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lige PB mig noget mere information?

Havde du DERES navn stående på siden?

patti:

Har slet intet stjålet.

De mener jeg har skadet deres brand ved brug af "Firma navn Aps" på min side, som slet ingen salg eller trafik har fået 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

patti:
Har slet intet stjålet.

De mener jeg har skadet deres brand ved brug af "Firma navn Aps" på min side, som slet ingen salg eller trafik har fået 

Som andre har skrevet, så skal han have et direkte tab før han kan kræve erstatning. 

Hvis du ikke har haft trafik på siden, så er der ingen "kunder" der har forvekslet hans forretning med din, og dermed har han ikke lidt et tab. 

Skriv til ham, at han skal angive i hvilken forbindelse han mener at have lidt tab/skade, og om dokumentation for dette.

Er hans hoved argument, at kunderne har forvekslet din side med hans og dermed mistet salg, kan du ved at henvise til egen trafik (mangel på samme), skyde det argument ned og dermed udhule hans krav om erstatning.

At han først stiller et krav, blot for at ringe til dig dagen efter med et pengekrav, er i sig selv særdeles useriøst og virker mere som en form for afpresning. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)