Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maskinproduktion i Danmark kontra indkøb i USA/Kina (lav volumen)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi sælger hobby maskiner vi køber i usa. De bliver produceret på ordrebasis (intet lager hos grossisten), hvilket giver os nogle udfordringer med leveringstiden der er op til 10 uger + forsendelse (6 uger med skib).

Leveringstid og dårlig kommunikation sammenholdt med fejlleverance på fejlleverance gør at vi tænker om det er muligt at producere lignende maskiner i Danmark til en konkurrencedygtig pris, selv om stk. antal vil være lavt i starten.

Maskinerne er typisk bygget relativt simpelt i bukket og svejset pladestål med aksler i rustfrit stål. Motorer køber vi i forvejen i EU. Maskinen på billedet nedenfor er en kombineret sav og slibemaskine med 2 slibesten. Hvem kan lave noget __lignende__ i lave stykantal (eks. 15-20 stk. per ordre)?

Mvh.

Troels

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Troels

Jeg tror der er gode muligheder for at få din maskine lavet i Danmark.

Prøv at kontakte Andersson & Sørenss eftf i Ishøj.  Jeg vil anbefale at du får en snak med Chefen Rene Sønnichsen, han skal med sikkerhed kunne hjælpe dig videre hvis ikke de ikke kan klare hele opgaven.

www.anderssonogsoerensen.dk  

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for input, det vil jeg gå videre med.

Flere kommentarer er velkomne er der andre der har prøvet at erstatte udenlandske produkter med egenproduktion og hvordan er det gået?

Vi vil gerne til at sælge disse maskiner i bla. Tyskland og der vil det også være en fordel med et Dansk produceret produkt fremfor et Amerikansk har vi ladet os fortælle. Desuden slipper vi så for ballade med de tyske forhandlere der er af det Amerikanske produkt.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels, 

Hvis jeres dokumentationsmateriale er iorden og jeres marked er i Tyskland vil jeg da anbefale jer at kigge mod polen. Der findes mange dygtige maskinbygger dernede, danske som polske. 

Jeg kan muligvis hjælpe med nogle forslag/gode råd. Har tidligere købt maskine til fødevare/process industrien dernede. 

Send en PM hvis vi skal snakke nærmere.

/Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels E

Hvis tegningsmaterialet er iorden, så send en PB, så handler jeg med een, der kan hjælpe (i Danmark). Kan også komme med forslag ændringer på udstyret- 1+1=3

Johnny

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og Python

Mange tak for Jeres input.

Tegning/dokumentationsmaterialet er bestemt ikke iorden, det ville skulle laves først og derfor er jeg ikke umiddelbart hooked på Polen eller anden udlandsproduktion, men snarere at sætte mig sammen med en der kan de ting herhjemme.

Jeg har ikke selv nogen teknisk kunnen, jeg monterer og sælger bare de maskiner vi importerer. De er dog relativt simple i deres konstruktion, og jeg kunne tænke mig noget der var endnu enklere om muligt.

Jeg formoder der er en del "hyldevarer" i designet ovenfor, eks. flangeskiver, lejer, lejehuse, remskiver og rem.

Mvh.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo sætte dig sammen med en og få lavet en prototype med komplet teknisk tegning, det koster en god slat penge, men dem de 2 ting i baghånden, kan du sådan set få det lavet i hele verden.

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det jeg mente i mit første indlæg.

Min kunde er pt. igang med en total omtegning af en del. En af de større fabrikker her hjemme, finder det ikke "interessant" mere. Der er kommet noget offshore istedet for.

Det er med at lave det rigtigt første gang.

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi fået lavet et sæt tegninger (dwg filer) og en .stp fil af den maskine vi gerne vil have bygget.

Hvis andre har bud på hvem der bedst og billigst kan lave et par prototyper og senere batch på omkring 15-20 stk. af gangen så meld gerne ind.

Det må godt være i vores nabolande, men også meget gerne i DK.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Nielsen. :

Hej Troels, 

Hvis jeres dokumentationsmateriale er iorden og jeres marked er i Tyskland vil jeg da anbefale jer at kigge mod polen. Der findes mange dygtige maskinbygger dernede, danske som polske. 

Jeg kan muligvis hjælpe med nogle forslag/gode råd. Har tidligere købt maskine til fødevare/process industrien dernede. 

Send en PM hvis vi skal snakke nærmere.

/Martin

Martin, hvad er din erfaring med sourcing i Polen af specielt styring (PLC/HMI/Elektronik/Software) og drejede og fræste emner i rustfrit stål?

Har tidligere fået helt fantastiske metalarbejde fra Kina, men min kontakt der styrede det er rejst tilbage til Danmark, så det er ikke så let længere.

MVH jens 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)