Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til øget salg på webshop

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Surf-Zone.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Vil rigtig gerne have jeres hjælp og mening.

Har haft min webshop i nogle år efterhånden, og har da også solgt lidt igennem den. Mangler dog en STØRRE gennemslags kraft.

Hvad skal der til og hvad gør jeg??

Der er ikke mange besøgende pr. dag. Hvor mange besøgende skal en gennemsnits webshop have om dagen?

Har prøvet Google adwords uden større succes.

Min hoved bjælke (flash) på min side kan ikke vises på Appel produkter, er ved at blive ordnet. Hvor meget har det af betydning?

Mangler jeg SEO? Kan jeg selv gøre det eller skal der prof. til? hvad koster det?

Min webshop hedder: www.surf-zone.dk

Håber meget på gode råd fra jer eksperter. På forhånd tak.

Mvh.

Claus

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus 

Der er mange faktorer der skal gå op i en højere enhed når man skal drive en succesfuld webshop, og du er selv inde på et par af dem i dit indlæg

Først og fremmest skal du selvfølgelig have noget trafik ind på din webshop. Hertil er der selvfølgelig nogle mere oplagte kanaler end andre. Du nævner du har benyttet Google AdWords uden større succes, hvilket jeg ikke tror skyldes af AdWords ikke kan virke for dig, men derimod at du måske ikke har brugt det rigtigt. Google AdWords har mange faldgrupper, hvis du ikke opsætter dine kampagner grundigt nok. Du kan risikerer at betale for meget for kliks, ramme de forkerte målgrupper, og bruge forkerte annoncetekster i forhold til din Google rating. Altsammen noget der spiller ind på når du skal have succes med AdWords. 

Facebook annoncering er også til tider et stærkt virkemiddel med B2C handel, måske skulle du prøve dette også?

I forhold til dit design, må jeg være ærlig at erkende at jeg ikke er tilhænger af det visuelle. Jeg tror du vil kunne løfte din konvertering ved at gå over til et mere stilrent design. Endvidere bør du bestræbe dig på at gøre din webshop reponsive, så den kan tilgås optimalt fra tablets, og smartphones. 

For at opsummerer... Jeg synes du gentænke dit nuværende design samt din opsætning på webshoppen. Stræb efter at få gjort det en smule mere “2014“. Efterfølgende skal du have lagt en klar strategi for hvorigennem dine besøg skal komme, og dernæst skal du løbende optimerer, og evaluerer på din marketingindsats. Lav en konkret plan, som indeholder budgetter og målsætninger til besøgende og salg

Hvis du ønsker hjælp til webshoppen, vil vi selvfølgelig meget gerne hjælpe dig. Du kan smide mig en mail hvis du vil have en lille snak. Mine oplysninger står i mit signatur. 

Hav en dejlig aften :)

Fra København
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Cloudkonsulent.dk Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Jeg er meget enig med Simon i, at du med fordel kan justere i designet og genoverveje, hvordan du bedst når ud til din målgruppe. Dog ville jeg starte ud med at lægge en klar strategi, inden jeg foretog nogen ændringer.

For nyligt skrev jeg et blogpost, som berør det du spørger ind til. Måske kunne det give dig lidt inspiration til dine overvejelser? Anyway, hvis det skulle have din interesse, så du kan læse blogpostet her: http://cloudkonsulent.dk/flere-kunder-via-min-hjemmeside/

Spørg endelig løs, hvis blogpostet rejser nye spørgsmål!

Hav en rigtig god aften.

Med venlig hilsen
Esben Godsk Waaben 

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Surf-Zone.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Mange tak for dit svar.

Vil helt sikkert også gøre noget ved designet, men vil koncentrer mig om at få trafik på siden i første omgang.

Man kan jo have verdens flotteste og mest brugervenlige side, men er der ingen trafik på siden har man jo stadig et problem.

Hvor mange besøgende burde en side som min have om dagen??

Har du et par kloge ord om seo vil jeg gerne hører om det.

Mvh.

Claus

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Surf-Zone.dk Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben.

Mange tak for dit svar.

Super godt blogpost du har skrevet, og i et sprog man kunne forstå.

Har du et par kloge ord om seo?

Det er en Presta shop jeg har. Når jeg indsætter produkter på siden og skal skrive stikord til seo. Hvor mange ord skal man så skrive. Taler man om 5 ord eller nærmere 50 pr. produkt? Er klar over de skal være relevante. Hvordan griber man det an?? 

På forhånd tak

Claus

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Surf-Zone:

Hej Simon.

Mange tak for dit svar.

Vil helt sikkert også gøre noget ved designet, men vil koncentrer mig om at få trafik på siden i første omgang.

Man kan jo have verdens flotteste og mest brugervenlige side, men er der ingen trafik på siden har man jo stadig et problem.

Hvor mange besøgende burde en side som min have om dagen??

Har du et par kloge ord om seo vil jeg gerne hører om det.

Mvh.

Claus

Jeg kan udemærket forstå din prioritering i forhold til designet, hvilket jeg har også en vis forståelse for. Mit argument bygger på at jeg synes det er en skam hvis du brænder markedsføringskroner af på noget, hvor du ved at du vil kunne få et bedre resultat, i forhold til en højere konvertering, hvis du lavede et skift. 

Du kan bruge dette SEO analyse værktøj, til at finde ud af hvor du potentielt kan forbedre din webshop.  

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvad jeg ville gøre:

1 få en ny shop. Fx Magento eller lignende som bare spiller.. Det koster selvfølgelig lidt men hvis du virkelig vil det må du også ud at investere ligesom dine konkurrenter har gjort ;)

2 Lav en konkret plan for hvordan du får mere trafik til din side. Google, Adwords, Fb, Affiliate, PR osv... Hvis du ikke ved så meget om det må du igen prøve at sætte dig sammen med eksperter i et par måneder. Du kan jo sagtens lave et setup hvor du blot har nogle på sidelinjen som blot guider dig så det ikke bliver alt for dyrt.

3 Lav løbende test og optimering af shoppen så du hele tiden får udviklet din shop og du er et skridt foran dine konkurrenter ;)

Det er kort fortalt hvad jeg ville gøre :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Nu ser jeg at Kristoffer i indlægget ovenfor, foreslår dig at få en helt ny webshop. Det er jeg helt uenig i. Selvfølgelig er der ting ved din shop der kan forbedres, både designmæssigt og teknisk, men det virker som om du allerede er opmærksom på det. Og de svagheder der aktuelt er med shoppen har jo intet at gøre med Prestashop, som i mine øjne er et rigtigt udmærket shopsystem til mindre webshops.

Ud fra hvad du skriver, er dit problem jo heller ikke at folk ikke køber noget når de kommer ind i shoppen (konverteringsraten), men derimod at der blot kommer for få besøgende.

Grundlæggende er der tre måder du kan få folk ind i din shop på: direct, organic search og paid, og du bør sætte dig ned og få lagt en strategi for alle tre områder. Hvad er din målsætning? Hvad er dit budget? Hvordan vil du gribe det an?
Sådan en strategi kan du selvfølgelig kun lægge hvis du har noget baggrundsviden at basere dine beslutninger på, og har du ikke allerede den, må du enten tilegne dig den, eller få assistance udefra.
Hvis du har mod på at gøre det selv, er det ikke nok bare at støve lidt tips op på må og få. Du skal virkelig vide hvad du har gang i for at få et ordentligt udbytte af dine anstrengelser. Ivestér fx i et par gode e-bøger om SEO og Adwords (fx Adwords for Webshops af Jacob Kildebogaard, Mikkel deMibs SEO 2.0 eller SEO-LEX af Thomas Rosenstand) og overvej eventuelt at tage på nogle kurser. Ja, det er en investering der både koster tid og penge, men det er dyrere at lade være! (hvis ikke du i stedet bruger pengene på ekstern rådgivning).

I forhold til "direct" (altså besøgende som kommer ind på din side ved at skrive webadressen direkte i browseren) er der måske mulighed for at tænke lidt ud af boksen... Kommer du selv i kredse hvor din webshops målgruppe befinder sig? Er der i så fald mulighed for at gøre opmærksom på din webshop overfor målgruppen her? Måske en annonce i et medlemsblad for surfere, sponsering i en surf-klub eller lignende?

Well, det var bare lidt strøtanker, men håber det kan hjælpe dig.


Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Claus :)

Nu er jeg slet ikke ekspert, men en del kendskab har jeg da fået. Først tror jeg du skal have helt fat i din niche. Din side hedder surf-zone, men jeg finder mere ski udstyr end surf udstyr. Her ville jeg nok blive lidt skuffet som surfer.

Fokuser på din målgruppe. Gå ind på diverse surf sides og hver med i deres debat derinde. Fang din målgruppe, og deltag :) Så bliver folk interesseret og de vil kigge forbi :)

Jeg syntes ikke at der er noget galt med din hjemmeside! Man kan selvfølgelig altid optimere sine sider. Der er jo heller ingen tvivl om, at en lækker hjemmeside tiltrækker mest ;)

Jeg håber du kan bruge lidt af det jeg skrev, og vil tænke og fokusere ekstra meget på din MÅLGRUPPE! Du skal please dem :)

Mvh Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Surf-Zone.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Tak for hjælpen.

Mvh.

Claus

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)