Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks toldhelvede

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Jeg vil til at begynde at importere tøj fra udlandet, især USA og Kina. Jeg vil for det meste bruge et kurerfirma som DHL eller FedEx og ved disse speditører plejer der ikke at være de store problemer. Har dog hørt noget med at der nogle gange er problemer med told tarifferne?

Der vil dog også være gange hvor jeg bliver nød til at benytte EMS kurer(kinesisk). De leverer pakken til Danmark hvorefter den bliver overdraget til Post Danmark hvor de så fortolder den. Spørgsmålet lyder så: Hvordan kan jeg sørge for at jeg ikke sidder fast i fortoldningen af mine varer? Vil jo gerne, som enhver anden, have at det bare glider gennem uden nogle problemer. Nogle som har erfaringer de gerne vil dele?

Bonus spørgsmål: Vil det være nok med firma navn og adresse på pakken og en faktura vedlagt inde i pakken? Eller er der en mere "sikker" og nem måde at gøre dette?

Glæder mig til at høre fra jer! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer jo masser af varer lykkeligt ind med postDK så jeg synes ikke du skal være så nervøs

Du skal, helt som med alle andre - være sikker på at det ikke er kopier men det er jo generelt told. Ellers så ja, firmanavn eller gerne dit CVR (som er importregistret) og som du nævner f.eks. en faktura i en plaslomme på pakken gør jo ting nemmere - så glider den normalt helt fint igennem

Hvad der kan driller er, hvis en Kineser vil være hyggelig og skrive prøver eller gave eller andet på noget der ret oplagt ikke er det, men med korrekte papirer og ægte varer, så vil det gå fint igennem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Som altid en fornøjelse at du tager dig tid til at svare på alle vores spørgsmål :)

Jeg har desværre bare haft nogle dårlige oplevelser med Post DK men så igen, det har vi jo også med andre selskaber.

Vil der være behov for at jeg skal sende nogle informationer ind til Post DK ved fortoldning af mine varer? Eller behøves dette ikke hvis de rette informationer står på pakken samt der er en faktura som de kan se?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvis PostDK mangler info fra dig - ud over ex det de kan se af navn/CVR og evt fakturarakopi i plaslomme -  så henvender de sig til dig. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)