Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave en NDA men for et produkt??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med et online projekt nærmere et prissammenligningsside og vil derfor høre om det vil være i orden at kræve af programmøren/udvikleren at få et NDA underskrevet hvilket produkt det drejer sig om

I sig selv er der ikke noget nyt i mit online projekt men det produkt som det vil handle om ønsker jeg at beskytte i hvert fald indtil mit projekt er lanceret online.

Hvad siger I til det? Kan det lade sig gøre?

Ser frem til jeres input

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

En NDA kommer i virkeligheden kun til sin ret i den tekniske emneverden, altså hvis man snakker om opfindelser (løsninger på et TEKNISK problem) og patenter. Da man fx risikerer ikke selv at kunne få et patent, hvis man har offentliggjort det til en leverandør uden en NDA.

Ideer/koncepter er ofte så "flyvske" og ukonkrete, at det blot vil afskære modtager, fra selv at tænke i de baner da det ville krænke NDA'en. Derfor vil de fleste ikke skrive under på sådan et dokument, medmindre det er noget helt konkret teknik der skal beskyttes.

Man kan altid diskuterer med udvikleren, hvordan dine informationer skal holdes hemmelige i perioden i samarbejder osv. Jeg kunne forestille mig, at det står i den kontrakt i indgår. Jeg ved ikke hvordan kutymen er i den branche, men det er der helt sikkert andre herinde der ved.

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit svar

Jeg har selvfølgeligt tænkt mig at indgå en kontrakt inden selve arbejde påbegyndes...

Men kunne være interessant at hører fra nogle programmører/udvikler og få deres syn og mening omkring dette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)