Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af 40% af ApS'et

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et ApS og er igang med at starte for mig selv. I den forbindelse er jeg blevet kontaktet af min tidligere chef som har tilbudt at han gerne vil være med i mit firma. Måske noget 50/50 eller 60/40. Det vi indtil videre har snakket om er, at jeg skal stå for den daglige drift og at han "bare" skal have en del af det forhåbentlige overskud vi laver. Altså at han bare skal være en slags investorer. Hans firma ligger i Jylland hvor han er bosiddende og har et godt navn i branchen. Mit firma er på Sjælland hvor jeg er bosiddende og endnu ikke har nogen kundekreds. Min tidligere chef vil gerne have et samarbejde så han nemmere kan servicere hans kunder over hele landet og så han ikke vil miste kunderne ved at videresende dem til mig når de henvender sig til ham. Jeg kan egentlig godt se fidusen både for ham og for mig i dette her. 

Vi har snakket om at få lavet nogle papir på det hele hvor alt er skrevet ind i. Mit spørgsmål går på, hvem kan man få til at lave sådanne papir? Er det bare en alm advokat eller? Og kan det laves sådan at jeg står for alt hvad der hedder drift mm uden at han skal/kan gøre andet end at skumme måske 40% af overskuddet? Altså efter den løn som jeg skal have om måneden osv... 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gummihest

Jeg vil klart anbefale at få en advokat ind over denne, da alt skal være aftalt, hvis i f.eks. nu ikke kan få det til at fungere på et tidspunkt.

God vind med projektet

Mvh.

Jacob Bager

CleverDeal.dk

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 04:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du tænkt på, at når du har fået opbygget en god kundegruppe og et godt renomme, så har han som ejerandel en af det du har knoklet for.

Det er selvfølgelig fristende med de kunder, og evt. kapital der kommer ind ved salg.

Men har du tænkt på at lave en samarbejde på en anden måde?
Hver gang han henviser en kunde, så får han xx% af overskudet pr. kunde.
Omvendt, når du er blevet stor nok, kan du henvise kunder den anden vej.

Tænker bare hvis det er en kunde i ny og næ, og ikke helt store projekter, så er det stort win for ham.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)