Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delt drev på kontoret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har forsøgt at dele et drev på alle computere på vores kontor, men det er ikke alle computere som kan se det. 

Jeg har gjort det på den mest simple måde muligt. Sat en harddisk ind i USB drevet på vores router, og så kan hver computer se den under Netværk-READYSHARE. Problemet er at det ikke er alle computere som kan se enheden READYSHARE? Alle computere er på samme netværk. Netværksdeling er slået til på alle computere, og de computere som ikke kan se READYSHARE, kan godt se mange af de andre computere.

Det drejer sig om 20 computere, hvor ca. 5 har problemer med at finde netværket. 

Er der nogen kloge hoveder, som har en ide om hvad der er galt?

mange tak.

Jesper

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

der må være nogle kloge mennesker som kan hjælpe:)

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, hvis du er på Windows kan du evt. oprette en delingsgruppe under Stifinder eller under kontrolpanel - Netværk - Hjemmegruppe. 

Håber det kunne hjælpe :)

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som jeg ser det, er der to muligheder:

1. Sæt en server op med fildeling, og opret computerene i dette domæne.

2. Opret en dropbox, google drive, box.net eller hvad du nu ønsker, og installér dette på alle computerne.

Hvis i har 20 computere vil jeg klart anbefale at i kigger på active directory - alt efter hvor folk normalt befinder sig geografisk.

Hvis du har spørgsmål til det, er du velkommen til at sende en PM eller en mail (frederik@frederikkrogh.net) så kan jeg forklarer dig lidt mere om det. :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der mangler lige en helt fundamental detaljer - Er det Windows eller Mac du forsøger at share dit USB-drev?

En af grundene til dit problem med at nogle af computerne ikke kan se drevet, kan være at deres navneopslag ikke kommer igennem.

/Jesper

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær sikker på, at alle maskiner på dit net bruger routeren som DNS

Hvis det stadig ikke virker, så kan du sikkert tilgå din USBdisk på \\IPadressePåRouter\readyshare

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Anskaf en Synology NAS, den kan klare det hele for jer og er ULTRA simpel at sætte op :)

David

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)