Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Dinero brugere!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 34
Fra  idbolig.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har købt nogle varer privat inden jeg fik startet mit firma (fik CVR nummer, erhvervskonto osv.)

Hvordan bogfører jeg det i Dinero, så det bliver virksomhedens varer? Og gerne penslet ud i "begynder niveau" ;-)

Obs.: Hvis det kan hjælpe, vil jeg gerne "give" min enkeltmandsvirksomhed det fra mig som privatperson.

Håber på jeres hjælp! På forhånd tak..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

to muligheder. Hvis du ikke har faktureret spor uden moms inden og ikke har brugt tingene spor privat og de er købet max max max 6 mdr inden opstart, så kan du tage fakturaerne direkte ind på startdato eller lige efter i dit regnskab, helt som alm varekøb eller småaktiver eller hvad det er - ganske alm som alt andet du køber

som I http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Du kan også sælge dem til virksomheden fra dig privat - gi dem en faktura fra dig privat - til MAX din indkøbspris og samtidigt MAX det virksomheden kunne købe dem til fra andre, og så uden moms

frit valg - overvej en bogholder hjælp eksternt, det koster ikke vildt, over telefon og computer og fælles dropbox og adgang til Dinero, det kan spare dig mange fejl

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Steiniche88:

Hej!

Jeg har købt nogle varer privat inden jeg fik startet mit firma (fik CVR nummer, erhvervskonto osv.)

Hvordan bogfører jeg det i Dinero, så det bliver virksomhedens varer? Og gerne penslet ud i "begynder niveau" ;-)

Obs.: Hvis det kan hjælpe, vil jeg gerne "give" min enkeltmandsvirksomhed det fra mig som privatperson.

Håber på jeres hjælp! På forhånd tak..

Hej Steiniche88

Som John skriver er der to muligheder. Du skal dog være opmærksom på de problemstillinger, der kan være tilknyttet, hvis varene er anvendt privat. Hvis varerne ikke er anvendt privat og de er købt for nylig, kan denne guide anvendes til hvorledes du skal bogføre. 

https://dinero.dk/support/udlaeg-hvordan-er-det-nu-lige-jeg-gor/

Da du har en enkelmandsvirksomhed skal varerne bogføres på din mellemregning og herefter driftsføres i driften under varekøb. 

De bedste hilsner

Jacqueline 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 34
Fra  idbolig.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak! :-)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)