to muligheder. Hvis du ikke har faktureret spor uden moms inden og ikke har brugt tingene spor privat og de er købet max max max 6 mdr inden opstart, så kan du tage fakturaerne direkte ind på startdato eller lige efter i dit regnskab, helt som alm varekøb eller småaktiver eller hvad det er - ganske alm som alt andet du køber
Du kan også sælge dem til virksomheden fra dig privat - gi dem en faktura fra dig privat - til MAX din indkøbspris og samtidigt MAX det virksomheden kunne købe dem til fra andre, og så uden moms
frit valg - overvej en bogholder hjælp eksternt, det koster ikke vildt, over telefon og computer og fælles dropbox og adgang til Dinero, det kan spare dig mange fejl
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har købt nogle varer privat inden jeg fik startet mit firma (fik CVR nummer, erhvervskonto osv.)
Hvordan bogfører jeg det i Dinero, så det bliver virksomhedens varer? Og gerne penslet ud i "begynder niveau" ;-)
Obs.: Hvis det kan hjælpe, vil jeg gerne "give" min enkeltmandsvirksomhed det fra mig som privatperson.
Håber på jeres hjælp! På forhånd tak..
Hej Steiniche88
Som John skriver er der to muligheder. Du skal dog være opmærksom på de problemstillinger, der kan være tilknyttet, hvis varene er anvendt privat. Hvis varerne ikke er anvendt privat og de er købt for nylig, kan denne guide anvendes til hvorledes du skal bogføre.