Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MEEBOX, de mails som sendes går direkte i kundernes spam filter!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino, Jeg har i forgårs oprettet et webhotel hos Meebox, det fungere okay, dog virker deres email system ikke optimalt, alle emails (ordre kvitteringer fra Woocommerce, Fakturarer, normale kontakt emails osv.) ryger lige i kundernes spam filter. Jeg ved at dette er et alment problem, jeg har dog ikke fundet en løsning. Jeg har kontaktet support som ikke virker interesserede i problemet. Jeg har prøvet med både min gmail, outlook og så domæne emailen oprettet fra meebox email host. Jeg har testet dem alle som virker 10/10 i mail test, som betyder at der ikke går nogle mails spam, hvilket der tydeligvis gør. 

Hvad gør jeg? 

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ofte skyldes det at din SPF record ikke er oprettet eller er forkert.

SPF er noget du opretter i din DNS som fortæller hvilke servere som må sende e-mails på vegne af dit domæne.

Kan du sende dit domænenavn, så er det ret nemt at checke om det er din udfordring.

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig!

Fra København S
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Biberkopf Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sylvester har ret. Det er klogt at lave en SPF record i din DNS hos meebox:

1) Du skal vælge domænet (xxx) i rullemenuen.

2) udfyld "Add a record"-felterne:

Name: xxx

TTL: (uden betydning - den finder selv på noget)

Type: TXT

Address: v=spf1 +a +mx +ip4:xx.xx.xx.xx ~all

3) Tryk Add record

Så skulle den SPF-record-ged være barberet.

Men hvis du sender meget og meget vigtig post fra din server, skulle du overveje, en af flere muligheder:

1) Flyt mail-håndtering af dit domæne over på en service som Google Apps for Work eller Office 365. Ikke dit website, kun din post. I så fald vil du vha imap kunne sende din woocommerce og andre service mails via fx Googles mailservere i stedet. Og så bliver det ikke meget mere robust.

2) Hvis du bliver hos meebox, skulle du overveje at tilkøbe en dedikeret IP-adresse, som kun dit webhotel benytter. PÅ den måde ryger du ikke med på diverse mail-blacklister, når et broddent kar på den delte webserver bliver hacket og spammer alverden. Blacklistningen sker efter IP-nr. og ikke domænenavn, så du bliver ramt sammen med alle de 2-300 andre domæner på den samme server, når uheldet er ude.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre.

VH

/jesper søholm

Fra København S
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Biberkopf Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Biberkopf:

Sylvester har ret. Det er klogt at lave en SPF record i din DNS hos meebox:

winity.dk ser ikke ud til at have en.

Der er nu en spf-record nu, men det er da muligt at trådstarter har været hurtig :-)

<snip>
Mac-flad:~ reinhold$ host -t txt winity.dk
winity.dk descriptive text "v=spf1 +a +mx +ip4:77.66.80.21 ~all"
</snip>

HTH
/Brian 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Biberkopf:

Din hjemmeside ser ikke ud til at have en.

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl, skal jeg gøre noget/ kan jeg gøre noget yderligere? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikOestergaard:

Jeg er i tvivl, skal jeg gøre noget/ kan jeg gøre noget yderligere? 

Ja, du skal finde ud af hvad problemet er og løse det :-)

Det eneste der er kommet frem i tråden her er at det øjensynligt ikke er en manglende SPF-record der er problemet.

For at analysere kan du prøve at få fat i info om hvorfor dine mails ryger i spamfilteret, de info skal du have fra dem du prøver at sende til, de kan sikkert se det i deres mailscanner.

HTH
/Brian 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikOestergaard:

Jeg er i tvivl, skal jeg gøre noget/ kan jeg gøre noget yderligere? 

Meddelelser kan blive afvist som SPAM af mange grunde. F.eks. er nogle IP'er markeret i RBL'er som at de sender SPAM. Det ser ikke ud til der er nogle problemer med det med den IP du har.

Det kan også være indhold eller selve adressen. Det nemmeste er nok at spørge udbyderen for din modtager.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)