Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilpasningsegnet, lille ERP-system? Finans, Faktura, Dimensioner (konsulenthus)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Vi kan godt bruge input til hvilke små ERP-systemer der er egnede til at være økonomisystem-motor i et design, hvor det skal spille sammen med en specialdesignet del.

Lidt input:

Den specialdesignede del skal holde styr på det konsulent-specifikke (non-standard :-( ).

ERP-systemet skal danne fakturaer på baggrund af input fra specialdelen, skal bruges som lille økonomisystem, og skal ende med at kunne håndtere flere dimensionstyper end man oftest ser (op til 10).

ERP-systemet skal også danne selvafregningsfakturaer (=indkøbsfakturaer) på baggrund af input fra specialdelen.

Specialdelen skal håndtere opgaveforhold, meget detaljeret registrering af timer og omkostninger, fakturakladder og fakturaudstedelse (til/via ERP-system). Endvidere skal specialdelen håndtere specialforhold som omsætningsfordeling ift. salgsindsats og andre specialforhold.

Det er primært aktiviteter i DK, men der skal også kunne håndteres rejser og salg/køb i udlandet.

Konsulenthuset er designet som en model uden ansatte, så alle salg sker med back-2-back-køb fra tilknyttede, faste konsulenter, der så også skal have refunderet fx rejseomkostninger.

Det drejer sig pt. om under 20 lavfrekvente brugere pr. instans (2 instanser).

 

Hvad kunne en hensigtsmæssig platform mon fx være?
  Både ift. det tekniske med selve ERP-delen og til udvikling af specialdelen?
  Og også ift. hvilke ERP-systemer og teknologier som dygtige konsulenter gerne vil anvende til noget sådant?

Kan man fx forestille sig at NAV kunne være et bud?
Eller måske noget C5-lignende?

 

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wcon,

Umiddelbart lyder det som om, at Microsoft Dynamics C5 2012 er den rigtige løsning for dig.

C5online 2012 kan i hvert fald løse alle dine krav. 

Det eneste det handler om er, om din "specialdesignet del" kan snakke sammen med C5. 

For at få svar på dette, vil jeg derfor anbefale dig at give os et kald på tlf.: 70 26 98 99, og fortælle din situation. 

Du vil højst sandsynligt blive omstillet til en C5 konsulent, der hurtigt vil kunne give dig et svar på om dette er muligt eller ej.

Venlig hilsen

Rico Nielsen

C5online.nu

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Rico - jeg vil kontakte jer.

Kan du - for en ikke-kender af C5 - forklare hvorfor det er en 2012 version du anbefaler til vores behov, når der er kommet flere nye versioner siden?

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lidt rådgivning fra seriøs forhandler

Jeg vil lige gøre opmærksom på at version C5 2012 Online ikke kan lejes efter 31.12.2017 - den udgår fra Microsoft

Inden den tid skal du på en anden version - og der kan komme omkostninger med konvertering til den "nye" C5 platform, da denne er baseret på NAV

Jeg vil anbefale du vælge den "Rigtige" løsning først - da der kan komme omkostninger indenfor 4 år
Fakta er at den ”Nye” C5 2015 erstatter C5 2012 Online som udgår som SPLA aftale 31.12.2017

C5 2012 som licens udgår 31.03.2015 – som betyder man IKKE kan købe C5 mere som licens.

Der findes andre alternativer:
http://www.conceptdata.dk/nyheds-arkiv/147-concept-data-udvider-med-2-nye-erp-programmer-aplicor-og-e-conomic


Mv
Kris
Concept Data A/S




 

 

 

 

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wcon,

Jeg kan godt forstå hvorfor du stiller dette spørgsmål. 

Microsoft har udviklet et helt nyt regnskabsprogram, der hedder Microsoft Dynamics C5 2015. 

Ud over navnet, har denne version ikke noget med C5 at gøre. C5 2015 bygger på samme platform / teknologi som Microsoft Dynamics NAV. Microsoft har udviklet C5 2015 med den strategi, at en virksomhed kan blive i "samme regnskabsprogram" hele livet (også når man vækster og får større behov til økonomistyring).

Starter man fx på en C5 2015, men senere vokser og får større behov, kan man let opgraderes til Microsoft Dynamics NAV (hvor man får mere funktionalitet). På den måde behøver virksomheder ikke sætte pengene / ressourcer af til indlæring af et helt nyt regnskabsprogram, da det egentlig er "samme regnskabsprogram" man vil komme til at arbejde i.

Nu nævnte du selv C5, og derfor anbefalede jeg C5 2012. Den nye C5 2015 kan nemlig højst sandsynligt ikke snakke sammenmed din "specialdesignede del". 

Du har sikkert hørt noget med at Microsoft stopper supporten af C5 version 2012 i år 2019. Dette skal dog ikke bekymre dig, da vi (C5online.nu) er Danmarks største C5 forhandler. Vi vil derfor stadig supportere / vedligeholde C5 - også efter 2019 - dette skyldes simpelthen at vi har rigtig mange kunder, hvor C5 2012 stadig vil være det helt rigtige valg af regnskabsprogram. 

Jeg håber det gav dig et nogenlunde indblik i hvorfor jeg anbefaler dig C5 version 2012 ;) 

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrektion !!
Når man skal rådgive bruger,  skal man også være ærlig
Selv om Invento er Danmarks største forhandler er det meldt ud, at man IKKE kan benytte C5 2012 Online efter 31.12.2017 – dette er meldt ud fra Microsoft officielt og det må du også jo have fået info om (Wcon)

Det er ulovlig efter 31.12.2017 at ”Leje” C5 2012 ud til kunder, dette gælder også c5online.nu

Der er heldig vis ene regler for alle !

Fakta er man skal over på den nye C5 2015 / NAV 2015 eller en anden plat form i fremtiden.
Med de omkostninger der er forbundet med – som i den sidste ende er kunden der skal betale for dette.

Mv.

Kris
Jyden
C5 Forhandler
Concept Data A/S

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kris, 

Jeg er ærgerlig over, at du forsøger at stille mig i dårligt lys ved at fortælle, at jeg ikke angiver korrekt information.

Microsoft stopper supporten af C5 2012 d. 31.12.2018 (som jeg skrev til Wcon: ”Du har sikkert hørt noget med at Microsoft stopper supporten af C5 version 2012 i år 2019").

Ang. de omkostninger du omtaler, der er forbundet med et skift af regnskabsprogram kan jeg dog fortælle dig, at vi (C5online.nu) allerede nu har konverteringsværktøjer klar til at løfte kunderne fra C5 2012 til nyeste version.

Det skal desuden siges, at når Microsoft stopper supporten d. 31.12.2018 vil der ikke være nogen form for omkostninger forbundet med denne opgradering til nyeste version for vores kunder.

Dette er naturligvis op til den enkelte C5 forhandler hvordan man ønsker at håndtere denne konvertering, men som kunde hos C5online.nu vil det altså ikke koste en krone ;)

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wcon,

 

Måske Visma Business var en mulig løsning. Her er der ingen abonnementer der udløber i hverken 2015, 2017 eller senere. Se mere på www.infosolution.dk eller ring på 46 969696.

Med venlig hilsen

Klaus Laudrup Spliid

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker ikke sætte nogle i dårligt lys – men man skal holde sig til fakta  J

Det du (Rico Nilesen) snakker om er, hvis man køber en licens, men hvis man udlejer den (Hosting / Online)
Så udløber den 2018 – det betyder at man som SPLA Partner hos Microsoft  IKKE må udleje den mere, og kunderne skal over på en anden plat form.

Om konvertering er gratis er jo fint, for kunden – Men kan den nye C5 / NAV så løse kundens ønske på det tidspunk – for i dag kan den jo ikke – siden du anbefaler kunden den ”gamle” C5 2012 – som du udlejer til kunden – med en viden om at det er slut år 2018.

C5 2012 Licens kan ikke købes efter marts 2015

C5 2012 Online må IKKE udleje til kunder efter 2018

Support af 2012 stopper (Nye versioner / Rettelser) 31.12.2018

Det er fakta

M.v.

Kris

 

 

 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode input til flere.

Jeg læser følgende status:

* Køb C5 2012, få det tilpasset og lev med at der ikke kommer opdateringer efter 2018

* Lej C5 2012 Online, få det tilpasset (formoder jeg at man kan få), og portér senest i 2018 til noget andet (fx C5 baseret på NAV).

* Overvej at helt skippe C5 2012 og i stedet vælge et TILPASNINGSEGNET system uden kendte fremtidsudfordringer
  (ved tilpasningsbehov forstår jeg på indlæg hér og andre steder at C5 baseret på NAV er udelukket)

    * Fx NAV

    * Fx Visma

    * Fx Maconomy

Umiddelbart tænker jeg følgende:

* Vi vil helst vælge noget der er meget gængs, og som derfor både er understøttet af mange dygtige IT-hajer og anvendt af mange kunder i DK. Vores egne erfaringer er, at volumen/skala/økosystem betyder rigtig meget for reel levetid (kunde-underlag, konsulent-marked), standard-tillægsmoduler til nye behov mv.

* Vi vil helst ikke vælge en løsning der indeholder alt muligt som vi ikke har brug for - i hvert fald ikke hvis det "kommer i vejen" i forbindelse med anvendelse og opgraderinger, tests, integrationer mv.

* Vi vil helst vælge en løsning hvor vi ikke skal gennem omfattende opgraderinger mv. jævnligt. Vi fokuserer på at passe vores forretning og vil helst ikke bruge ret megen tid/kræfter på IT-løsninger.

Umiddelbart er min aktuelle hypotese - baseret på foranstående:

* Find en dygtig, tilpasningserfaren C5 2012 leverandør og KØB en C5 2012 løsning (dvs. ikke Online).
  Og lev så med at den ikke vil være "hyper-cloud"-agtig og ikke vil kunne køre på alle platforme.
  Og lev med at den realistisk nok skal skiftes senest 5-10 år efter 2018.
  (Se blot hvor meget XAL der stadig snurrer lystigt og værdiskabende i mange væsentlige virksomheder).

Dette er motiveret med følgende ift. alternativer:

* Både NAV og Visma ser ud til være mere "full-featured" ERP-systemer til handel mv., og jeg kan være bekymret for om de er for komplekse/dyre at anvende og for komplekse/dyre at lave integrationer med. Og her tænker jeg både i eksterne omkostninger og i internt tidsforbrug.

* Jeg er i tvivl om hvorvidt der nu i DK er et stort nok marked for Visma-kunder og dermed dygtige, erfarne Visma-konsulenter. Men det er blot fordi jeg ikke ved det.

* Jeg er særdeles i tvivl om det samme for Maconomy, som ellers er markedsført som særligt udviklet til fx konsulent-virksomheder.

Kommentarer er fortsat særdeles velkomne.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)