Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero vs. Billy's Billing?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Der er flere i denne tråd, der efterspørger erfaringer med et program til fakturering og regnskab, der er nemt at bruge. Er du kommet vieder i din eftersøgning, Steiniche88?

Jeg arbejder I Debitoor, som er et fakturerings- og regnskabsprogram, der er udviklet af e-conomic. Debitoor har næsten 300.000 brugere fordelt i 30 lande, og vi lancerede i Danmark i efteråret 2014.

Vores brugere vælger primært Debitoor, fordi det er let at bruge.

Det er super hurtigt at komme i gang - du kan lave din første faktura på under et minut, og så har vi sørget for, at du ikke behøver at kende noget til regnskab i forvejen med den måde, vi har opbygget programmet på.

Debitoor har et åbent API til dem, der efterspørger det.

Du kan komme i gang helt gratis: Gratis program til regnskab og fakturering.

Hvis nogen af jer prøver, vil vi meget gerne have jeres feedback i vores feedbackforum.

Hilsner fra

Majbritt, Online editor

Debitoor

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
abonnementstyring kommer, men ikke foreløbig, da det er meget få i vores målgruppe der har behovet

I min konsulent virksomhed har jeg en række kunder der betaler 1999kr/mdr for flat-rate support på en bestemt ydelse ... 

Martin Thorborg:

Når mine kunder betaler med Paypal via min hjemmeside vil jeg gerne kunne markere fakturaen som betalt - her taler vi stadigvæk om min konsulentbiks.

Hvis API'et var på plads kunne jeg selv lave abonnementstyringen.

Det er fair nok at i vil fokusere på jeres gui ... men det virker lidt som om at i har travlt med at sætte guldhåndtag i huset før mureren er færdig med at støbe fundamentet.

Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

EDIT: Jeg er ny på Amino, så opdagede først Martin T.'s svar på API til Dinero, længere nede - beklager. Nogen der ved hvilket operativsystem Dinero anvender til deres løsning?

Så vidt jeg kan finde frem til, kommer der aldrig et API til bogføring fra webshop ind i Dinero. Noget tyder på at Dineros platformsvalg gør, at de ikke kan skalere fornuftigt til det. Billysbilling derimod ligger i Amazon Web Services, hvor det er meget nemt at skalere.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

mmjdotdk:

EDIT: Jeg er ny på Amino, så opdagede først Martin T.'s svar på API til Dinero, længere nede - beklager. Nogen der ved hvilket operativsystem Dinero anvender til deres løsning?

Så vidt jeg kan finde frem til, kommer der aldrig et API til bogføring fra webshop ind i Dinero. Noget tyder på at Dineros platformsvalg gør, at de ikke kan skalere fornuftigt til det. Billysbilling derimod ligger i Amazon Web Services, hvor det er meget nemt at skalere.

Det er sten sikkert at Dinero sagtens kunne klare server performance til det. Amazon Clouden er sgu ikke en skid bedre end alle de andre type cloud services der findes. 

Dineros beslutning er mig bekendt truffet udfra et forretningsmæssigt perspektiv, hvor de har valgt at fokuser på deres hoved-målgruppe, hvilket efter min mening også er bedst. 

Hvis Dinero begyndte at fokusere på Api, kompliceret funktioner og udland - hvilket er de tre ting der vil få mig til at bruge det, så vil de jo også begynde med at få en masse tekniske spørgsmål, som deres almindelige supportere ikke kan finde ud af. 

Så derfor ser du fra Dinero en mere top trimmet butik, hvor de har valgt fra, hvilket er klogt når deres indtjening ikke er så sindsyg høj. 

Sidste interview jeg så med Martin Thorborg, hørte jeg værten sige at de havde omkring 4000 betalende kunder x 97 kr. = 388.000 kr. Hvis du skal lønne en direktion, udviklere, mange supportere og deres nye idé med en stor håndfuld bogholdere til 75 timers ugenligt support - så hænger deres regnstykke ikke engang sammen på nogen måde. 

Derfor gambler de mere end rigeligt lige nu - og for at få den tekniske side ind, så vil det være en ny omgang gambling, som vil tiltrække en masse mellemstore virksomheder, som har endnu flere krav om hvad de har behov til - som koster endnu mere fokus - og igen endnu flere penge. 

Så helt basalt set, tror jeg du skal se det med disse briller. 

Har du brug for API lige nu, så hop hen til E-conomic/Debitoor - det er sgu okay software, dog lidt mere kompliceret. Jeg bruger personligt e-conomic, i mine engelske virksomheder. 

Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Én ting er hosting. Noget andet er om applikationen er skrevet til at skalere, og bruger features der kan skalere godt i skyen. Der er stor forskel på at være en cloud baseret applikation, eller bare bruger Cloud som et glorificeret hostingcenter :)

Derudover er jeg enig i dit velskrevne indlæg - det er ikke nu, at Dinero skal satse på de ting. Problemet er så bare - at hvis man ikke drejer ned ad vejen nu ift. sin arkitektur. Så kan det blive endog mere end svært senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som jeg måske ikke helt forstår - og det skyldes sikkert at jeg intet ved om web-platform og API er, at man ikke lader nogen uden for Dinero udvikle en api (til ex shopify eller woocomerce) og lader den være tilkøbsmulighed til dinero - hvor udvikler får xx% og dinero xx % af hvert køb

Der er vel et par muligheder

Enten vil Dinero gerne selv lave den API når tiden er til det - eller

Dinero er nervøse ved, at en der udvikler API ikke får den helt korrekt, og at fejl falder tilbage på Dinero

eller - noget som jeg ikke lige kan overskue

Tanken kommer fra Billy, som jo har ladet eksterne udvikle og sælge API, formentlig for at skyde tidsmæssig genvej. Jeg kan godt se, at det også der kan give lidt support spørgsmål, så helt problem frit er det ikke - men det må kunne løses med en disclaimer

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at der er nogle andre der laver API'et, ændrer ikke på, at de så pludselig får en masse trafik fra webshops ind, der vil give en helt anden belastning på systemerne. Det er slet ikke unormalt for en god webshop at lave 500 posteringer om dagen. Disse skal håndteres af systemet på samme måde som alle andre. Og der er nok meget få kunder på Dinero, der laver så mange.

Derfor vil de blive nødt til at ændre deres prismodel, for at supportere dette, og vil så vidt jeg kunne forstå, blive måske endnu dyrere end konkurrenterne der allerede kan. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Det er helt sikkert bare en stratetisk beslutning. 

Dem der vil have API er sikkert mindre end 1% af deres kunder.. Hvis de har 4000 betalene lige nu, og 1% af det vil sige måske 40 potentielle. Og lad os så antage at de fx kan hive 300 kunder ind over-night for alle dem der ikke tør skifte. 

Dvs et umiddelbart potentiale på 340 kunder i mit gæt.. Lad os antage at de kan få cirka 200 kr ekstra for deres software, med API - det vi kun give dem cirka 86000 kr mere om måneden. 

For det skal de nok bruge en fuldtids programmør og en fuldstids support - til at svare på alle de spørgsmål om folk der siger deres API fejler, men reelt er det måske deres webshop. Plus lidt ledelse etc, og så er der nok nærmere et minus ved at dreje den vej. Med mulighed for at miste fokuset lidt over hvad vej båden skal sejle. 

Ja Billy har gjort det - men de har heller ikke været ligeså meget FirstMover, som Dinero har. Uanset om man vil det eller ej, så er Dinero groet fra nothing to Hero på ingen tid. Med en masse ny kreativ tænkning på regnskab, som alle konkurrenter suger så meget de kan ud af.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)