Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer - er det lovligt?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

1. Hvorfor ikke? Jeg vil da helst undgå en bøde hvis det er muligt, for så er jeg da på den sikre side, hvis salget skulle boome?

2. Hvordan kan det være at andre danskere har haft succes med at sælge kinesiske produkter? Har de bare været heldige med leverandøren?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

De spørgsmål du stiller er besvaret utallige gange. Du gør dig selv en tjeneste ved at undersøge tingene grundigt inden du spørger (og nej, det har du ikke gjort). du kan ikke forvente, at få svar på helt banale spørgsmål - de svar kan du finde selv.

Hvis du synes, det er for besværligt, må du betale en rådgiver for at tage sig af det hele.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian22:

1

er det så bare ikke en god ide at momsregistrere sig uanset hvad?

2. -

Derudover vil jeg høre, er der nogle leverandørers man har større tillid til end andre, altså som kun handler med originale varer? 

3.

Dermed vil jeg også spørge - kan man få en fra told og skat ud og kontrollere om man har købt originale eller falske varer?

4. Til sidst - hvad hvis jeg oplyser på min side at det er 100% kopivarer jeg sælger - det må jeg så heller ikke?

1 jo i alle fald hvis man mener der god mulighed for at kommer over 50.000 i salg på 12 mdr så er det absolut det eneste rigtige

2.  tillid må man opbygge - der er ikke en liste over gode og dårlige som man kan bruge

3. Det har told jo til opgave - og ser de, at det er falske konfiskeres tingene og dine penge er tabt. Du kan ikke få dem til at hjælpe med dine indkøb eller forhåndskontrol og du kan heller ikke bruge en garanti fra en kina sælger til ret meget - andet end hvis du har lyst til at føre retssag i Kina siden.

4. Nej salg af kopivarer er forbudt i danmark (EU) helt enkelt - der må ikke handles med kopivarer

Du er nødt til at gå den hårde vej og finde ud af om det er originaler - og det er svært - du risiker at få EN prøve som er en original, og hele leverancen er så fake. Visse ting - f-eks. apple ting - sony playstation udstyr - Ralph Laurant tøj og lignende er propfyldt med kopier - andre varegrupper har færre faldgrupper

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten,

Ja det kan være at du har ret. Men det jeg har læst mig frem til, har der været flere forskellige udlæg - derfor søger jeg kontakt er på Amino. Du skal være velkommen til ar være behjælpelig med ar hjælpe, hvis ikke så kan du bare læse med. Jeg vil nemlig gerne samle af folks erfaringer - og nej havde mine spørgsmål været besvaret været svaret utallige gange, så havde denne tråd stoppet for længst.

Venlig hilsen
Kristian

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej John,

Tak for dine svar endnu en gang det hjalp enormt - i modsætning til Kirsten!
Og stor ros til dit link - det besvarer også enormt meget.

Venlig hilsen
Kristian

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Kirsten har så absolut ret - hvis du vil have at folk skal hjælpe dig forventes det også du selv vil gøre en lille indsats for selv at finde noget af den viden du har brug for, ment at du rent faktisk læser de links folk giver dig.

En kæmpe procent af de varer du køber; Tøj, elektronik, sko og meget mere er produceret i Kina og resten af fjernøsten.
- Det er der som udgangspunkt intet galt i, mange har succes med det og min erfaring med Kineserne igennem 15 års sourcing derfra er også rigtig gode.

Men du skal huske på Kina er 1/3 af verdens befolkning - der er gode leverandører, ligeså vel som der er dårligere leverandører.
Så min pointe er at dit generelle spørgsmål oversat "er det godt at købe varer fra Kina?" er svaret kort og godt "Tja". Det afhænger 100% af dine samarbejdspartnere, leverandører og de produkter du har tænkt dig at importere.

Kina er ikke noget vidunder land at få produceret i, de har stabile lave lønninger, en god kommunikation, flittige osv., men der findes mange andre lande som er mindst lige så gode som der er en langt større fremtid i end der er i Kina p.t. Det er eksempelvis vedtaget ved lov at minimums lønningerne skal stige omkring 250% (forskellige fra region til region) inden udgangen af 2015. Det betyder deres priser på varerne til en vis grad også vil stige og være mindre konkurrence dygtige.

Derfor kigger mange sourcing kontorer på alternativer. De helt åbentlyse og ikke nødvendigvis nye er Bangladesh, Cambodia, Etiopien og den nordlige del af Afrika, Mourisious og Vietnam.

Derfor er mit spørgsmål til dig, hvad branche / hvilke type produkter er det du ønsker at importere, så kan vi måske give et bedre kvalificeret bud på om det er det Kinesiske marked der er mest interessant for dig eller om det måske er et helt andet sted du søger.

Mvh

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)