Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer - er det lovligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere og brugere her på Amino,

Jeg ønsker at starte en mindre selvstændig virksomhed.
Men jeg har et meget vigtigt spørgsmål hvad angår salg af varer.
Er det lovligt, at jeg indkøber en masse varer fra Kina og videresælger dem her i Danmark?

Jeg glæder mig til at høre nogle svar, som jeg forhåbentlig kan blive klog på - og få svar på om jeg kan åbne min drømmevirksomhed eller ej..
Fortsæt en god aften. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen - masser af varer er da købt i Kina af danskere og solgt i Danmark . Det virker som et sjovt spørgsmål og lidt trycky at mene det er vejen til drømevirksomheden, for det er jo helt almindeligt - læs evt START IMPORT FRA LANDE UDEN FOR EU.  som giver lidt ideer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar. Ja danskere køber varer fra Kina - men jeg tænker om det måske var ulovligt for visse varer..
Eller mere specifikt, om der er regler for at importere udenlandske varer og videresælge??
Nogle der har erfaringer med dette?

Venlig hilsen
Kristian22

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke ha nået at læse det link jeg gav dig inden du igen bare vil ha hjælp. Ja selvsagt er der varer man ikke må importere . de som er ulovlige i DK

Du bliver nødt til at læse linket og så bruge lidt tid på at tænke selv rent ud sagt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser i John's link:

du skal oprette en virksomhed.

du skal import registreres,

du må ikke handle med kopi varer,

forventer du omsætningen 50 000 i næste 12 måneder, skal du også momsregistreres.

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for linket. Nej, jeg er igang med at læse det, så jeg har ikke læst det hele - jeg var måske lidt for hurtigt på tasterne.
Men igen tror jeg det kunne være super fedt, hvis jeg kunne spørge nogle erfarende, som kan fortælle hvordan man skal gøre og undgå fejl.

Endnu en gang tak John.

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo og John,

Jeg står så lige med nogle spørgsmål.
Hvad hvis jeg ikke vælger st momsregistreres, da jeg ikke forventer at omsætte for 50.000kr - men at det faktisk viser sig at jeg omsætter for mere - uden at jeg forventede det, hvad så?

Og et anden spørgsmål: Jeg er enig i, at det ikke må være kopivarer, men hvis jeg køber det hjem - hvordan kan jeg gennemskue om det er originale varer jeg stå med i hånden eller gode kopivarer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

1. du får moms og bod af samme størrelse hvis du kunne har forventet at omsætte for over 50 t og ikke registrerede dig - skat har førsteret til at vurdere om du burde ha kunnet forvente det - og du bør registrere senest når du rammer 3.500 i oms per måned

2. Du har hele ansvaret og uanset sælger siger det ikke er kopi er du den der får boden i Danmark his det er - og hvordan man gennemskuer er ved viden om varen eller kontrol hos de som har rettigheden. Der er KUN dig som ansvarlig over for alt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svaret - men er det så bare ikke en god ide at momsregistrere sig uanset hvad?

2. - Derudover vil jeg høre, er der nogle leverandørers man har større tillid til end andre, altså som kun handler med originale varer?
3. Dermed vil jeg også spørge - kan man få en fra told og skat ud og kontrollere om man har købt originale eller falske varer?

3. Til sidst - hvad hvis jeg oplyser på min side at det er 100% kopivarer jeg sælger - det må jeg så heller ikke?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Nej

2. Nej, der er ingen regler. Forventer du at købe original varer i China ?!? Er varerne billige, er de så kopivarer.

3. Kopivarer kommer normalt ikke engang gennem tolden til dig. De bliver snuppet, destrueret, og du vil få problemer.

 - generelt - man må ikke sælge kopivarer for pokker. Så får du erstatningssager på hovedet. En bøde fra skat vil blive det mindste problem.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)