Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stabil produktion af elektronik?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står og skal have lavet et småt stykke elektronik i specialmål, et enkelt print.

Tænkte på om der var nogen herinde der havde en god ide til hvilke firmaer der kunne give et godt tilbud på ca 1000enheder?

Er lidt betænkelig ved, at opsøge danske producenter, da jeg frygter at prisen vil blive mangedoblet i forhold til produkter fra Kina. Hvis nogen har erfaringer indenfor denne type produktion, ville jeg meget gerne høre fra dig :)

-Stephan

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, tak for svaret.

Nej, har ikke tegnet printet endnu. Det er også en del af processen, men håbede at der eventuelt var folk herhjemme der kunne hjælpe med det?

Står og skal bruge ca. 10 prototyper til at starte med, så før en eventuel produktion, vil jeg gerne have de 10 færdige produkter til fremvisning (kickstarter osv.).

Er det noget du er bekendt med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Step_s:

Står og skal bruge ca. 10 prototyper til at starte med, så før en eventuel produktion, vil jeg gerne have de 10 færdige produkter til fremvisning (kickstarter osv.).

Er det noget du er bekendt med?

Ok - jeg kan desværre ikke hjælpe med det. Jeg har godt nok en bette-bror udvikler print, men han har rigtigt meget at se til.

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har brugt seeedstudio.com til produktion af printkort prototyper.

De er meget billige og lette at have med at gøre hvis du for eksempel skal have 10 stk.

Sidste gang jeg købte jeg 5 stk. printkort 5x7 cm for under 150,- fra dem. Inkl. fragt.

vh

Leif

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iejoh.

Tak for svaret, det virker som en interessant side.

Den er dog rimelig forvirrende, er der en måde jeg kan få et lynkursus i processen? :)

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Lynkursus er måske ikke så let. Men under Fusion/Fusion PCB kan du vælge type og størrelse af printkort. Der kan du uploade Gerber filer som blir eksporteret fra elektronik cad programmet.

I mit tilfælde bruger jeg Cadsoft Eagle at tegne printkortet med. De har en gratis "mini" version som er fin til de fleste små projekter.

Men på youtube er der flere tutorials af processen. Det er nok fint at starte der. Søg bare efter for eksempel Cadsoft Eagle tutorials.

mvh

Leif

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, mange tak Leif. Det var en stor hjælp!

Jeg ser på programmet når jeg en gang får tid :)

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stephan

Jeg var enlig her inde for at finde informationer om noget helt andet, men fik øje på dit indlæg og tænkte at det kunne jeg godt være behjælpelig med :)

Vi har egen udvikling og prototype produktion til vores produkter og god erfaring med serie produktion i Kina.
Jeg er også rimelig erfaren i brugen af Eagle så kan også være behjælpelig med dit print layout.

Hvis dette kunne have interesse er du velkommen til at sende en besked så kan vi ikke på dit projekt :)

Med venlig hilsen
Kenneth 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stephan, 

I din situation vil det være en god ide at snakke med nogle af de danske EMS virksomheder der har dedikeret SMT linjer til prototyper, og produktion til større serier i Asien/Østeuropa når den tid kommer. Det giver rigtig god mening at bruge den samme til hele processen. Jeg rejser en del i Asien (Kina og Thailand) og arbejder meget sammen med Danske virksomheder der netop har sådanne setup derude, så hvis du stadig mangler lidt inspiration kan du sende mig en PM med dit tlf-nummer og vi kan tage en sludder. 

Uanset, så held og lykke med dit projekt :) 

/Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)