Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er nemmest? Prestashop vs Wordpress

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Nu håber jeg i vil hjælpe mig, da jeg skal til at starte min første webshop op:)

Jeg har købt en bronzepakke hos Unoeuro samt domæne.

Nu kommer det endelige spørgsmål.. Hvad er det nemmeste at sætte op og holde styr på, samt nemmeste og bedste at bruge?

Wordpress eller Prestashop (eller måske en hel tredje)

Begrund gerne dit svar :) 

Sebastian Prehn Sørensen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-)

Som gældende ved så meget andet, er der nok delte meninger om dette.

Jeg vil til hver en tid anbefale WordPress. Jeg synes at brugervenligheden er super god, samtidig med at der forlægger et hav af forskellige muligheder i forhold til design og opsætning.

Vi bruger næsten altid WordPress når vi udarbejder webshops til vores kunder.

Hav en dejlig lørdag :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Seb4700:

Nu kommer det endelige spørgsmål.. Hvad er det nemmeste at sætte op og holde styr på, samt nemmeste og bedste at bruge?

Er du sikker på at det er det endelige spørgsmål? ;-)
- Når du har arbejdet med IT i nogle år vil du nok begynde at værdsætte stabilitet.

Af de to muligheder ville jeg gå efter Prestashop.

 

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg arbejdet med Prestashop og er utrolig træt af det. Deres SEO og ordre er super godt men eller alt andet er jeg imod. Jeg ville klart gå efter Wordpress :)

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasBirk:

Nu har jeg arbejdet med Prestashop og er utrolig træt af det. Deres SEO og ordre er super godt men eller alt andet er jeg imod. Jeg ville klart gå efter Wordpress :)

Hvad er "alt andet"? Det er ret væsentligt. 

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafik generelt (Logoer, temaer) også kategorierne var meget svære at få til at passe så ens webshop så pæn ud. Hvor i Wordpress er det meget nemmere. Og så CMS havde jeg også en del problemer med, der var ikke forklaret godt nok til jeg synes det er så brugervenligt som Wordpress. 

Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Men har i et godt plugin i wordpress der gør det nemt og brugervenligt?

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er bare mere overskueligt og har ikke en masse fejl. Og hvis der er, så er der masser af hjælp. Et konkret eksempel kunne være da mit tema ikke virkede. Jeg prøvede både med en themeinstaller og Prestashops egen og ingen af dem virkede medmindre man havde default-temaet installeret som gik og blandede sig i det tema jeg havde købt og flyttede rundt på CMS. Til det problem spurgte jeg både andre som arbejdede Prestashop, jeg prøvede Youtube og Google men ingen kunne komme med et svar hvad der kunne være galt. Den slags har jeg ikke oplevet med Wordpress. 

Men for at svare på spørgsmålet så nej vi har ikke noget der gør det brugervenligt. Jeg bruger Nemprogrammerings Youtube kanal som har nogen gode guides til Wordpress. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et spørgsmål, som er set en del gange, og som virkelig kan skille vandene.....nogen er til Per og nogen er til Poul :) Som så meget andet, så er det nok lige hvordan man er kommet ind i det. Nogen mener at Prestashop er SYSTEMET, andre foretrækker Wordpress, Joomla, Magento eller noget helt andet, og så er der dem som mener at Wordpress er totalt uegnet til shop. Selv er jeg startet med Joomla, men bruger nu næsten kun Wordpress, og det kan jeg absolut anbefale, og især mht. at være teknisk overskueligt....der er ingen grund til at gøre det hele sværere for sig selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg var i samme situation som dig for en måneds tid siden, hvor jeg ville vælge imellem en open source løsning til min webshop. Jeg kom frem til at Wordpress var nemmest at komme igang med, og få til at se godt ud uden at have den store baggrunds viden om programmering, eller blive ruineret ved at købe eksperthjælp, og jeg har slet ikke fortrudt mit valg! Det er super brugervenligt at finde ud af, og der er nogle gode SEO muligheder som som er til at gå til uden at være ekspert. Der er også skrevet massere guides til hvordan du optimere og skræddersyer din webshop, og det er super fedt, det er til at forstå selvom du ikke er helt inde i alle de koder, og man får en større og større forståelse for hvordan det hænger sammen.

Du kan se hvor langt jeg er nået med min webshop her, og du kan eventuelt også læse den tråd jeg lavede da jeg skulle vælge løsning, jeg syntes jeg fik nogle rigtig gode svar nemlig Smile

Hilsen Simon

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)