Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldværdideklaration - Er det her enden for virksomheden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg har i dag modtaget et, for mig, MEGET uhyggeligt brev fra UPS.

Jeg er både importregistreret og momsregistreret, så der burde ikke være noget galt der. Men jeg har handlet med et land udenfor EU (USA). Jeg har modtaget mine varer som er løbet op i ca. 19.000kr inkl. fragt.

Hele tiden har jeg vidst at mine produkter skulle fortoldes, og dette plejer ikke at være et stort problem. Men i dag får jeg så et brev fra UPS, og jeg går ud fra det er et brev med fortoldning osv.

Brevet indeholder 7 sider inkl fakturaen fra virksomheden jeg har handlet med. Derudover har jeg fået en Toldværdideklaration hvor der nederst står Toldværdi i alt: 11862.00

11862.00!!!!! :O

Det kan da på ingen måde passe at jeg skal betale over 50 % i told på mine varer.

Er der en herinde der kan forklare mig hvad der sker eller hvad jeg skal gøre?

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Nielsen:
Er der en herinde der kan forklare mig hvad der sker eller hvad jeg skal gøre?

Det er umuligt at hjælpe dig uden at have set de papirer du har modtaget.  Men husk lige at toldværdi er forsendelsens netto værdi  og ikke hvad du skal betale i told.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det kan jeg godt se. Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, at det ikke er det jeg skal betale i told.

Syntes det er meget mærkeligt. Da jeg læser at det er produkter med en værdi på over 10.000 euro som skal indsende en toldværdideklaration. Men det kan godt være det er mig der tolker det forkert.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det virker lidt som om du bare har importeret nogle vare uden overhoved at sætte dig ind i hvad toldsatsen evt kunne være.

Jeg forstår ikke hvad det er du syntes der er så mærkeligt, du må da vide hvad dine varer har kostet i indkøb og fragt? 

Som tidligere nævnt bliver jeg nødt til at se papirerne for at kunne hjælpe dig videre.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå din tvivl.

Men sandheden er at jeg HAR sat mig ind i toldsatsen, jeg kontaktede skat med alle de materialer mit produkt består af samt hvilket produkt det er tale om.

Her fortæller de mig at mit produkt har en MAX toldsats på 4.5% pr. stk.

Jeg betaler pr stk ca 680kr pr produkt inkl fragt.

Det er det som forvirrer mig lidt, hvordan jeg så kan få en regning på så højt et beløb.

Men jeg tror at jeg giver UPS og SKAT et kald her på mandag, for at få det hele på det rene.

Men tak for at have forsøgt at hjælpe mig, jeg forstår godt det er svært at sætte sig ind i når man ikke sidder med papirerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor er det så svært for dig at forstå at toldværdien intet har at gøre med hvor meget du skal betale i told? 

I øvrigt har du ikke fået nogen opkrævning på told endnu for den udsender SKAT først den efterfølgende måden! 

Husk i øvrigt at told beregnes af varens pris + fragtomkostningerne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)