Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandøren har lukket vores konto

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Natasha:

Ah mon. De er vel i deres gode ret til at kører med differentieret rabataftaler afhængig ag kundegruppe. Ellers er de da ikke de eneste i hvert fald, der har et seriøst problem.

Korrekt, men giver de en begrundelse som f.eks. : "I handler vores vare videre på en måde der gør at vi ikke kan fastholde markedsprisen på et bestemt niveau." - Så begår de et brud på lovgivningen.

De kunne give en begrundelse der lød - "I handler for lidt - Jeres rabat/aftale er ændret."

Så ville sagen være naturlige markedsvilkår.

Det andet er en påvirkning af måden markedet fungerer på, og det er lige præcis konkurrenceforvridende adfærd Wink

Eller, de kunne helt lade være med at give en begrundelse. - Der er jo ikke noget krav om, at der skal vær en rabat. - Man har heller ikke krav på at have en konto hos dem. - Jeg er ret sikker på at de genre vil sælge varer, selvfølgelig til deres udbudspris og mod kontant betaling.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 2 aspekter i denne sag.. 

1. Din ven har en b2b aftale med leverandør, med billige priser på produkterne

2. En b2c webshop der sælger maling til markedspris

Som jeg forstår, så har leverandøren accepteret jeres idé om at starte en webshop, og tilmed ydet assistance for at den kom i luften. (billeder osv)

Da hjemmesiden så går i luften, ser leverandøren at jeres priser ligger i bunden af markedet, ændre mening og vil lukke siden ned.

Det er desværre et klassisk move fra de store spillere, da de indledningsvis ikke må diktere vejl. udsalgspriser, hvilket betyder at de ikke kan forhindre jer i at gå i gang uden at de vil få problemer med lovgivningen på området.

Istedet skruer de pludselig op for jeres indkøbspriser, så i automatisk ikke kan sælge til den billige pris. 

Dette er naturligvis stærkt konkurrenceforvridende, men problemet er i ikke kan bevise det. 

Det er dog bemærkelsesværdigt, at andre webshops gerne må sælge til billig pris men ikke jeres.

Skulle engang lave nyt badeværelse, og opdagede at stort set alle blandingsbatterier af bestemte mærker, var på samme udsalg uanset forhandler. 

Før pris samt rabat i %, var 100 % ens i mere end 5 forskellige webshops, hvilket da er ret tankevækkende..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Eller, de kunne helt lade være med at give en begrundelse. - Der er jo ikke noget krav om, at der skal vær en rabat. - Man har heller ikke krav på at have en konto hos dem. - Jeg er ret sikker på at de genre vil sælge varer, selvfølgelig til deres udbudspris og mod kontant betaling.

Nu var det for at give et eksempel på at deres adfærd, faktisk giver dem dårligere kort på hånden i forhold til denne problemstilling.

Hvis man skulle give et argument, så havde det været et lovligt argument.

Men her hvor de har lukket en konto med en begrundelse som er konkurrenceforvridende.

Så er det sådan set i teorien ligegyldigt hvad alle andre muligheder er.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
Men forstår ikke forvirringen. De har vel givet en begrundelse for, hvorfor de er sure og vil have siden lukket?

I og med jeg har beskrevet hvad begrundelsen er, kan det vil ikke være svært at forstå forvirringen?

Men lad mig igen i korte skridt forklare det, og så kan du muligvis se forvirringen:

- Vi vil sælge maling på nettet

- Vi tager en snak med producenten, der siger "god idé"

- Producenten giver os adgang til deres billeddatabase til brug på vores webshop

- Producenten får adgang til vores webshop inden den lanceres (kan dermed også se priserne)

- Vi kører en periode med de samme priser, som er lovet (få måneder)

- Pludselig sættes prisen op

- Vi retter henvendelse, og vi får at vide vi skal sætte priserne på hjemmesiden op

- Vi står uforstående, da vi har brugt penge på udviklingen, og ikke længere er konkurrencedygtige på markedet

- Vi lukker for salget, da det nu er en ren og skær underskudsforretning for os

- Efter nogen tid får min gode ven kontoen lukket med begrundelsen at "Siden skal fjernes helt, før han igen kan handle hos producenten"

Forstår du vores forvirring? Vi ser ud til at være de eneste på markedet, der har spillet med åbne kort, men det skal vi så straffes for.

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår sagtens forvirringen og det kan sagtens være en dårlig behandling men jeg tror ikke på i vinder en sag i konkurrencenævnet. Der er trods alt meget mere end en malingsleverandør - og uden kontrakt på et eller andet tidsrum, tror jeg det er som at slås med vindmøller, hvilket er ret uproduktivt desværre

Se om ikke I kan finde en anden - det giver nok bedre og hurtigere resultat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Eller, de kunne helt lade være med at give en begrundelse. - Der er jo ikke noget krav om, at der skal vær en rabat. - Man har heller ikke krav på at have en konto hos dem. - Jeg er ret sikker på at de genre vil sælge varer, selvfølgelig til deres udbudspris og mod kontant betaling.

Så lad os vende den om. Jeg laver en aftale med 3 malere, der har gode priser på de mærker jeg ønsker. De leverer hver dag maling til mig, og jeg sælger videre på webshoppen. Så kan producenterne vil heller ikke røre mig, så længe de ikke aner hvem der leverer produkterne til mig? Min side må være fredet, selvom jeg sælger deres produkter. 

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:

Carsten Kvist:
Eller, de kunne helt lade være med at give en begrundelse. - Der er jo ikke noget krav om, at der skal vær en rabat. - Man har heller ikke krav på at have en konto hos dem. - Jeg er ret sikker på at de genre vil sælge varer, selvfølgelig til deres udbudspris og mod kontant betaling.

Så lad os vende den om. Jeg laver en aftale med 3 malere, der har gode priser på de mærker jeg ønsker. De leverer hver dag maling til mig, og jeg sælger videre på webshoppen. Så kan producenterne vil heller ikke røre mig, så længe de ikke aner hvem der leverer produkterne til mig? Min side må være fredet, selvom jeg sælger deres produkter. 

Varemærkeloven

§ 6. Indehaveren af en varemærkeret kan ikke forbyde brugen af mærket for varer, som af indehaveren selv eller med dennes samtykke er markedsført inden for De Europæiske Fællesskaber under dette mærke.

Stk. 2. Stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis indehaveren har rimelig grund til at modsætte sig fortsat markedsføring af varerne, især i tilfælde, hvor disses tilstand er ændret eller forringet, efter at de er markedsført.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:

Carsten Kvist:
Eller, de kunne helt lade være med at give en begrundelse. - Der er jo ikke noget krav om, at der skal vær en rabat. - Man har heller ikke krav på at have en konto hos dem. - Jeg er ret sikker på at de genre vil sælge varer, selvfølgelig til deres udbudspris og mod kontant betaling.

Så lad os vende den om. Jeg laver en aftale med 3 malere, der har gode priser på de mærker jeg ønsker. De leverer hver dag maling til mig, og jeg sælger videre på webshoppen. Så kan producenterne vil heller ikke røre mig, så længe de ikke aner hvem der leverer produkterne til mig? Min side må være fredet, selvom jeg sælger deres produkter. 

Tja, måske. - Men de kan jo altid lukke de tre maleres konto, og fjerne deres rabatter. - Men ja, hvis de ikke umiddelbart kan se et pludseligt større forbrug, så kan de jo have svært ved at finde malerne.... - Spørgsmålet er jo så nok, om du kan finde tre malere der er villige til at risikere deres forretning.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:
Forstår du vores forvirring? Vi ser ud til at være de eneste på markedet, der har spillet med åbne kort, men det skal vi så straffes for.

Nej, forstår stadig ikke at i er forvirrede. - Jeres leverandør vil ikke længere levere til jer... Well.... - find en anden leverandør. - I har ikke noget retskrav på at have hhv. en konto eller en bestemt rabat hos en leverandør.

Men i kan jo spørge om i kan købe malingen til listepris, og kontant. - Det tror jeg ikke de vil forhindre. - At i ikke kan lave en forretning ud af det er jo ikke jeres leverandørs problem.

I har bygget et helt forretningskoncept op, men ikke sørget for at få lavet kontrakt med leverandørerne. - Det kunne man vel kalde 'letsindigt'

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Men de kan jo altid lukke de tre maleres konto, og fjerne deres rabatter

Kun hvis de ved hvem de er, og der skal bare arbejdes med vandtætte skodder.

Venligst

Brian Phillip

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)