Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE-mærkning af lampe - Laboraorium?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er selvstændig produktudvikler, og har tegnet, produceret og pakket en lampe. Denne skal nu CE-mærkes.
Jeg har læst Sikkerhedsstyrelsens folder, og kan forstå, at jeg skal have et laboratorium til at teste min lampe, og hjælpe med overensstemmelseserklæringen.

Lampen er simpel, og skal opfylde kravene i Lavspændingsdirektivet og CE-mærkningsdirektivet.

De elektroniske dele er købt som engrosvarer, og er alle CE-mærket på forhånd.

Jeg har fået tilbud på 10 -18.000kr. ex. moms.
Jeg synes godt nok det er noget af et beløb for en selvstændig ung designer, der bare gerne vil sælge lidt lamper.

1) Hvilke firmaer/laboratorier kan klare opgaven?

2) Hvad er mit næste skridt? (Har jeg glemt noget?)

På forhånd tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SNielsen,

Jeg står i samme situation, og vil gerne trække på dine erfaringer hvis du er blevet klogere. Vi kan evt. tale sammen efter devisen "2 hjerner tænker bedre end en"

Mit lampedesign er utroligt simpelt. Mon det på nogen måde er muligt at betragte en allerede godkendt fatning som lampen, og så leveres nogle få løsdele med, som en slags skærm / pynt?Smile

Og er der nogen der ved om der kan laves varianter over et design, eller det er 10-20.000 per design. Man kan måske få godkendt en serie, og så lave varianter ud derfra?

Er der nogen der har erfaringer på området? 

Vh Claus

Tilmeldt 6. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår reglerne omkring CE mærkning, så skal du strengt taget ikke have et laboratorie til at lave test på dine lamper. !  

Der står at de skal CE-mærkes, og at du skal lave en overenstemmelses erklæring, hvor du står inde for at de overholder de krav, som står beskrevet i de relevante direktiver..!

Hvis du sætter dig godt ind i tingene, og det er en forholds vis simpel lampe, så kan du måske selv udføre de test, som der skal til..! Eksempelvis en vælte test..!  Hvor mange graders hældning skal der til før den vælter..! Husker ikke helt kravene..! 

Men det kræver, at du skal læse og forstå, noget ufattelig kedelig litteratur..! ;)

.. og naturligvis, at du bygger en sikker lampe i gode og godkendte materialer, ledning, fatning, kontakter osv..!

Klaus

Fra Århus C
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Somtek Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom alle de dele du køber og bruger i lampen er CE-mærket, skal du have underskrevet en uoverensstemmelses erklæring med, producent/importøren af disse komponeter. Så vidt jeg ved må du selv udføre test af din lampe, bare følg den standard du har fra lavspændings direktivet. Hvis der står i dirktivet at lampen skal kunne stå en 20 graderes hældning uden og skride, så stil lampen på en 20 graderes hældning og håb på den ikke glider. tag et par billeder og skriv en kort test rapport som beskriver hvordan testen er udført samt resultat, og tag det med i det tekniske dossir.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)