Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE-mærkning af lampe - Laboraorium?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er selvstændig produktudvikler, og har tegnet, produceret og pakket en lampe. Denne skal nu CE-mærkes.
Jeg har læst Sikkerhedsstyrelsens folder, og kan forstå, at jeg skal have et laboratorium til at teste min lampe, og hjælpe med overensstemmelseserklæringen.

Lampen er simpel, og skal opfylde kravene i Lavspændingsdirektivet og CE-mærkningsdirektivet.

De elektroniske dele er købt som engrosvarer, og er alle CE-mærket på forhånd.

Jeg har fået tilbud på 10 -18.000kr. ex. moms.
Jeg synes godt nok det er noget af et beløb for en selvstændig ung designer, der bare gerne vil sælge lidt lamper.

1) Hvilke firmaer/laboratorier kan klare opgaven?

2) Hvad er mit næste skridt? (Har jeg glemt noget?)

På forhånd tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SNielsen,

Jeg står i samme situation, og vil gerne trække på dine erfaringer hvis du er blevet klogere. Vi kan evt. tale sammen efter devisen "2 hjerner tænker bedre end en"

Mit lampedesign er utroligt simpelt. Mon det på nogen måde er muligt at betragte en allerede godkendt fatning som lampen, og så leveres nogle få løsdele med, som en slags skærm / pynt?Smile

Og er der nogen der ved om der kan laves varianter over et design, eller det er 10-20.000 per design. Man kan måske få godkendt en serie, og så lave varianter ud derfra?

Er der nogen der har erfaringer på området? 

Vh Claus

Tilmeldt 6. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår reglerne omkring CE mærkning, så skal du strengt taget ikke have et laboratorie til at lave test på dine lamper. !