Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic fordobler prisen - Nyt regnskabsprogram?

Side 2 ud af 11 (102 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tanja Sørensen:

Hej Per Krabbe

Vi er i øjeblikket i gang med at ringe ud til en del af vores kunder for at forberede dem på vores kommende nye priser. Prisændringen kommer først til at påvirke vores kunder til april 2015, men vi vil gerne melde det ud i god tid, derfor ringer vi til mange af dem lige nu.

De nye priser afspejler i højere grad, hvor meget kunderne rent faktisk bruger e-conomic. Med vores nuværende prisstruktur, er der mange små kunder, der kun bruger basale regnskabsfunktioner og har meget få posteringer, der betaler det samme som større kunder, der bruger programmet mere i forhold til funktioner, API og antal posteringer. Dette kommer vores nye prisstruktur til at gøre op med.

Det hele kommer selvfølgelig til at fremgå på vores website og også inde i kundernes aftaler, så de kan se prisforskellen – nogle kunder vil opleve, at de skal betale mere til april, hvor andre vil opleve et prisfald. Mange vil kun opleve en meget lille ændring i prisen. Det afhænger som sagt af den enkelte kundes antal brugere, årlige posteringer, funktioner og tillægsmoduler.

Alle vores kunder vil selvfølgelig blive informeret om, hvordan priserne kommer til at påvirke dem.

@Stefan

Jeg forstår godt, at du ikke er glad for at få en prisstigning og hvis du har brug for hjælp til at skifte regnskabsprogram (eksportere data), så hjælper vi selvfølgelig og besvarer eventuelle spørgsmål.

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Hej Tanja
En besked du kan give videre til dine chefer - for det er garanteret ikke noget du selv har indflydelse på :)
Hvorfor lave en prisændring i april måned? Langt de fleste har regnskabsafslutning ved årsskiftet og alle ved jo det er svært at skifte regnskabsprogram midt i et regnskabsår.... Eventuelle prisstigninger havde været mere reelle hvis de havde fulgt jeres kunders regnskabsår. 
Det er nok de færreste (der er utilfredse med prisen) der skifter regnskabsprogram i April - de fleste venter så nok til næste årsskifte (og det er jo også smart nok set med jeres øjne Wink
Hilsen Morten
Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan,

Det er standard i Microsoft Dynamics C5 2015, at du kan importere og eksportere betalinger til/fra din bank.

Hos os (C5online.nu) er prisen for C5 2015 Kr. 99,- pr. md. (dette gælder op til 2.500 finans transaktioner, hvilket svarer til ca. 1.000 fakturaer pr. regnskabsår. Har du behov for mere, ryger der 149 kr. oven i dit abonnement på 99 kr. pr. måned).

Af andre funktioner i C5 2015 som du får for 99 kr. pr. md., kan jeg bl.a. nævne følgende:

- Tilbud, ordre, fakturering, bogføring, momsrapportering og anlæg

- Sagsmodul med vareforbrug og timeregistrering

- Lager

- Dimensioner og fakturering via PDF, EAN og FIK er desuden standard

- Og selvfølgelig meget mere - læs evt. mere på www.c5online.nu 

Vi har desuden lavet et værktøj, hvor vi automatisk indlæser dine regnskabsdata fra e-conomic over i C5 2015. Denne konvertering fra (alle) e-conomic regnskaber gør vi ganske gratis, men efter konverteringen skal du regne med, at du skal bruge 1-2 timer sammen med en konsulent herfra.

Du er velkommen til at give os et kald på tlf.: 70 26 98 99, så vi kan tage en snak om konverteringen af dine data.

Alternativt kan du starte med at prøve en gratis demoversion af C5 2015, så du kan se om det er noget for dig - den kan du hente her

Venlig hilsen

Rico Nielsen

C5online.nu

 

Ps. I denne nye C5 2015 version har Microsoft også lavet en app, så du fx kan tilgå dine regnskaber fra din tablet

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:
Dinero virker til stadigvæk, at være på et niveau hvor lidt større webshops kan have problemer med at bruge det. Altså, der mangler specielt noget import/eksportfunktioner idet vi har rigtig mange bilag, posteringer og transaktioner. Vi benytter vores eget ordrehåndterings- og faktureringsprogram da det er klart mere fleksibelt end at benytte regnskabsprogrammerne til dette (af mange forskellige årsager). Det er jo helt forståeligt at Dinero er under udvikling, og jeg er sikker på at i rykker jer hele tiden. Pt. virker det bare til at være lidt for "basalt" for os, i hvert fald med de krav til funktioner som vi har.


Det er helt rigtigt Stefan.
Vi har en strategi i Dinero, at vi skal være det meste brugte regnskabsprogram i Danmark og derfor bruger vi rigtig meget energi på at sikre at det er stabilt og let at bruge. Næste step, som starter i det nye år, vil vi åbne for API til kassekladden og det vil betyder at f.eks. webshops vil kunne bogføre deres samlede salg hver dag på en let og brugervenlig måde.

Men vi har nogle basale ting som skal være på plads først og det er dem vi arbejder på lige nu.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rico Nielsen:
Dimensioner

Hej Rico

Dimensioner - er det ligesom e-conomics "afdelinger"?

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Jeg prøvede ganske kort at forklare, hvad der har været grundlaget for vores kommende priser og det er netop, at priserne kommer til at afhænge af moduler, funktioner (nogle funktioner hører fx ikke med i Start-up-abonnementet til 99 kr.), brugere og antal posteringer. I dit tilfælde er det så posteringerne, der gør udslaget for prisstigningen og jeg beklager, hvis du synes, at vi rammer ’skævt’, med vores nye priser.

Vi forsøger netop ikke at skræmme de mindre kunder væk og har forsøgt at lave en prisstruktur, der er mere fair. Vi vil selvfølgelig helst beholde dig som kunde og så vidt muligt række ud, men posteringsgrænserne er fastlagte og vi mener, at de giver god mening, så virksomheder med 2.000 posteringer fremover vil slippe billigere end virksomheder med 6.000 posteringer. Jeg skal dog ikke afvise, at det kan ’ramme skævt’ i nogle tilfælde, men det er forbruget vi prøvet at afspejle i priserne.

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det er et stort projekt at ændre prisstruktur og det har været længe undervejs. Sagen er, at vi simpelthen ikke er klar rent teknisk til at flytte vores kunder hen på deres nye abonnementer endnu og vi vil også gerne nå at informere dem først – hvilket sker i batches, så vi har tid til at håndtere alle henvendelser. Så det er ikke spekulation, men kommer blot an på, hvornår vi er kørt i stilling til skiftet.

Vi informerer dog i så god tid, at kunderne har mulighed for at opsige deres abonnement, inden de faktureres, så forhåbentligt fremstår vi ikke som de onde spekulanter. Vi forsøger så vidt muligt at være åbne omkring det hele og være ude i god tid.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Ja, det er det samme i C5 2015 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh åh - jeg har op imod 50.000 posteringer / år i min licens - jeg må hellere få skiftet system :-)

Når man tænker over det er det ikke særlig meget data - det burde ikke engang fylde 10 MB. Regnskabsdata fylder ikke særlig meget... og det koster heller ikke særlig meget trafik at sende html rapporter frem og tilbage...

Jeg foreslår en protest foran Christiansborg, hvem er med mig ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Prisen e-conomic, Dinero og andre tager, er helt sikkert ikke set i forhold til hvad data, eller transaktioner koster.
De er lavet ud fra hvad markedet kan bære og ikke en klap andet.

E-conomic er stærk presset af Dinero på de små kunder, derfor laver de en mindre og billigere pakke til dem og så sætter de prisen op for de større kunder, og det kan de gøre fordi det er dyrt og besværligt for dem at skifter leverandør

Og så er de købt af en kapitalfond og de har kun et i hovedet og det er at tjene mange penge hurtigt.
Og respekt for det forøvrigt!

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorborg:

Jeg må erklære mig helt enig. Jeg er som sådan heller ikke utilfreds med, at de sætter prisen op (jo lidt måske Wink) da de er i deres gode ret til dette. Jeg konstaterer bare, at vores virksomhed slet ikke er en størrelse som afspejler det antal posteringer vi har, og dermed den pris som Economic vil have os til at betale. Vi sælger en masse små-ordrer og vi har rigtig mange indkøb af varer (typisk bestiller vi varer fra 3-4 leverandører hver dag), som giver rigtig mange bilag. Men i bund og grund er vi en lille kunde, som nu bliver skræmt væk af en fordobling af prisen.

Men det er fair nok at Economic gør som de gør - men jeg tror det kommer til, at klappe dem meget hårdt bagi idet der findes alternativer, som er meget billigere, og som med tiden vil være bedre/mere intuitive (Fx Dinero eller Billys Billing). Economic er helt håbløst åndssvagt lavet på mange punkter, men de har til gengæld rigtig mange funktioner. MEN nu hvor de bevidst lægger sig på en pris der er en hel del højere end fx. C5 Online, som formentlig er lige så komplet, så tror jeg det kommer til at koste for dem istedet. Især da mange af de andre programmer tilbyder forholdvis nem overflytning af regnskab fra Economic.

Jeg tror bare Economic skal til at vågne lidt op - på alle parametre - ellers bliver de overhalet med 120 i timen af alle de andre, der er billigere og meget mere nytænkende. 

En ting jeg i hvert fald har lært af tidligere erfaringer er, at grådighed altid står for forfald. Det vil så vise sig om Economic er for grådige eller om markedet kan bære prisen, for så har de jo så bare ramt plet med deres priser. Jeg ved godt hvad jeg tror, når prisen er ca. 6 gange højere end fx. Dinero.

Martin du må jo klappe i hænderne over, at de nu skubber endnu flere kunder ud på markedet i armene på bl.a. dig? Wink

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Side 2 ud af 11 (102 indlæg)