Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic fordobler prisen - Nyt regnskabsprogram?

Side 1 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Nå, economic ringede idag for at fortælle os, at de fordobler prisen på regnskabssystemet fra 318 kr. til 599 (Jep, det lyder vanvittigt, men det er sandt) i 2015. 

Mit spørgsmål er så, kan i anbefale et andet regnskabsprogram som har mange af de samme funktioner? Jeg synes nemlig ikke economic er særlig godt faktisk. Det er ikke særlig smart lavet og langt fra så lækkert og intuitivt som Billys Billing eller Dinero.

Mit problem er bare, at ingen af disse ser ud til at kunne det som economic kan. Nogle af de vigtigste funktioner for os er muligheden for at kunne importere fakturaer (vi bruger eget-udviklet ordre/fakturasystem), importere indbetalinger og ikke mindst eksportere betalinger til banken. Alt dette kan economic, og det er egentlig derfor vi bruger dem. 

Jeg vil dog ikke betale 599 kr. om måneden, og derfor må jeg finde et andet system. Jeg synes det er tæt på svineri at fordoble prisen på den måde, men det er jo deres ret. 

Hvad kan I anbefale?

Dbh
Stefan

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

C5 2015 / 2014 lyder til at kunne det du efterspørger.. prøv at tage fat i c5online.nu - de er klar på at hjælpe :)

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Jeg tror, mener at de er fordi du har flere transaktioner på år siden du skal betaler mere
Du skal være opmærksom på et det er de samme med Microsoft C5 online 2014
Læs mere:
http://www.c5live.dk/


De fleste Online produkter skal men betale for transaktioner
Der finde alternativer online produkter f.eks. aplicor hvor der ikke skal betales for dette fra Kr. 149 pr. md

Læs mere
 http://www.conceptdata.dk/produkter/aplicor-3c

Men ved skift til et andet system skal du være opmærksom på konvertering af data – der er mange begrænsninger og der er også forbundet tid med uddannelse af personale, og sidst og ikke mindst
Kan der være funktioner du kommer til at mangle ved det nye system
Så tænk dig om inden du ”Bare” vælger ny plat form
Der findes jo mange extra moduler til e-conomic – som måske for behov for i fremtiden
som ikke findes i de andre produkter.
Læs mere:
https://www.e-conomic.dk/apps

Mv.
Kris

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:

Hejsa,

Nå, economic ringede idag for at fortælle os, at de fordobler prisen på regnskabssystemet fra 318 kr. til 599 (Jep, det lyder vanvittigt, men det er sandt) i 2015. 

Mit spørgsmål er så, kan i anbefale et andet regnskabsprogram som har mange af de samme funktioner? Jeg synes nemlig ikke economic er særlig godt faktisk. Det er ikke særlig smart lavet og langt fra så lækkert og intuitivt som Billys Billing eller Dinero.

Mit problem er bare, at ingen af disse ser ud til at kunne det som economic kan. Nogle af de vigtigste funktioner for os er muligheden for at kunne importere fakturaer (vi bruger eget-udviklet ordre/fakturasystem), importere indbetalinger og ikke mindst eksportere betalinger til banken. Alt dette kan economic, og det er egentlig derfor vi bruger dem. 

Jeg vil dog ikke betale 599 kr. om måneden, og derfor må jeg finde et andet system. Jeg synes det er tæt på svineri at fordoble prisen på den måde, men det er jo deres ret. 

Hvad kan I anbefale?

Dbh
Stefan

Hej Stefan.

Vi er glade for du synes Dinero er lækkert og intuitivt :)

Du har ganske ret i, at vi ikke kan give dig nøjagtigt hvad du ønsker dig i Dinero.

Hvis du alligevel tænker at prøve Dinero af, kan du gøre følgende:

Indbetalingerne kan du importere fra banken via excel filerne.

Det kræver dog at fakturaen oprettes i Dinero, hvis du ønsker at kunne styre hvem der har betalt hvad.

Sker betalingen via dankort (kun) -> kan det laves som om det var en "webshop" -> se denne guide: https://dinero.dk/support/webshop-og-dinero/

Lad mig endelig høre hvis du har andre spørgsmål :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal huske at Dinero ikke har nogen form for begrænsning i hvor mange bilag man kan bogføre, eller hvor mange fakturaer man kan skrive, så prisen stiger ikke fordi man får succes. Så med mindre man har specielle behov, kan man komme langt med os.
Og så udvikler vi hele tiden videre på Dinero og det kan du følge med i her:
https://dinero.dk/om-dinero/roadmap/

Oa ja, e-conomic har lige sat prisen kraftigt op for mange kunder og det afspejler jo også at de har godt fat i kunderne.
 

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:

Hejsa,

Nå, economic ringede idag for at fortælle os, at de fordobler prisen på regnskabssystemet fra 318 kr. til 599 (Jep, det lyder vanvittigt, men det er sandt) i 2015. 

Mit spørgsmål er så, kan i anbefale et andet regnskabsprogram som har mange af de samme funktioner? Jeg synes nemlig ikke economic er særlig godt faktisk. Det er ikke særlig smart lavet og langt fra så lækkert og intuitivt som Billys Billing eller Dinero.

Hvad kan I anbefale?

Hej

Nu du nævner Billys Billing, er der så nogen der har erfaring med det ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:
Nå, economic ringede idag for at fortælle os, at de fordobler prisen på regnskabssystemet fra 318 kr. til 599
Ringede de til dig for at fortælle det ....  - sikke en service.

Hvordan får de prisen rejst fra 318 til de 599 - hvad har du af ekstra ting - fortæl fortæl -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Per Krabbe

Vi er i øjeblikket i gang med at ringe ud til en del af vores kunder for at forberede dem på vores kommende nye priser. Prisændringen kommer først til at påvirke vores kunder til april 2015, men vi vil gerne melde det ud i god tid, derfor ringer vi til mange af dem lige nu.

De nye priser afspejler i højere grad, hvor meget kunderne rent faktisk bruger e-conomic. Med vores nuværende prisstruktur, er der mange små kunder, der kun bruger basale regnskabsfunktioner og har meget få posteringer, der betaler det samme som større kunder, der bruger programmet mere i forhold til funktioner, API og antal posteringer. Dette kommer vores nye prisstruktur til at gøre op med.

Det hele kommer selvfølgelig til at fremgå på vores website og også inde i kundernes aftaler, så de kan se prisforskellen – nogle kunder vil opleve, at de skal betale mere til april, hvor andre vil opleve et prisfald. Mange vil kun opleve en meget lille ændring i prisen. Det afhænger som sagt af den enkelte kundes antal brugere, årlige posteringer, funktioner og tillægsmoduler.

Alle vores kunder vil selvfølgelig blive informeret om, hvordan priserne kommer til at påvirke dem.

@Stefan

Jeg forstår godt, at du ikke er glad for at få en prisstigning og hvis du har brug for hjælp til at skifte regnskabsprogram (eksportere data), så hjælper vi selvfølgelig og besvarer eventuelle spørgsmål.

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorborg:
Dinero virker til stadigvæk, at være på et niveau hvor lidt større webshops kan have problemer med at bruge det. Altså, der mangler specielt noget import/eksportfunktioner idet vi har rigtig mange bilag, posteringer og transaktioner. Vi benytter vores eget ordrehåndterings- og faktureringsprogram da det er klart mere fleksibelt end at benytte regnskabsprogrammerne til dette (af mange forskellige årsager). Det er jo helt forståeligt at Dinero er under udvikling, og jeg er sikker på at i rykker jer hele tiden. Pt. virker det bare til at være lidt for "basalt" for os, i hvert fald med de krav til funktioner som vi har.

Per:
Ja de ringede og sagde at deres "største" pakke på 318 kr. (2.000 posteringer, hvilket vi desværre overskrider) steg til 599 kr. i 2015. Det er altså en anseelig sum for samme produkt. Dertil kommer så de moduler man har ekstra, som fx "Indscanningsmodul" som vi har. Udover dette har vi faktisk ikke andre funktioner.

Vi er slet ikke nogen kæmpe organisationer (vi er blot en almindelig webshop med en ganske "almindelig" omsætning på et niveau, der ikke skræmmer nogen) men alligevel kommer vi let over 2.000 posteringer på et år.

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tanja:

Du antyder, at man skal være rigtig stor og bruge en masse fine funktioner for at stige i pris. Vi er ikke nogen voldsom organisation (vi er kun 2 fuldtidsansatte), men fordi vi importerer alle fakturaer, kreditnotaer, kreditorbilag og bankposteringer, så lander vi et godt stykke over 2.000 posteringer på et år. Men udover dette, så har vi altså kun et indscanningsmodul. Dvs. vi bruger ikke alle de farlige tillægsmoduler, fine funktioner osv som du nævner. Vi bruger bare rigtig meget import/eksport. Så jeg føler at bliver straffet for at læse alle vores data ind i jeres system.

Jeg forstår at man kan være nødt til at indrette en prisstrategi, som er mere differentieret. Men jeg synes i skræmmer en lille kunde væk når i laver en fordobling af vores priser - og det lød ikke som om at i var interesseret i at finde en fælles løsning for at beholde os.

Stefan

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Side 1 ud af 11 (102 indlæg)