Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk domæne der ikke bliver brugt - hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos!

Jeg har set mig lidt varm på et .dk domæne der ikke bliver brugt. Dog er det ejet af et firma frem til 31/3-2015 - så vidt jeg kunne se i hvert fald.

Spørgsmålet er så om han bare kan forlænge ejerskabet når han ikke engang bruger det - han har haft det siden år 2000. Hvorvidt der nogensinde har været aktivitet på siden ved jeg ikke..

MEN er der mulighed for at jeg kan få fingrene i det når han ikke bruger det, eller kan han blot fortsætte med at eje det uden at bruge det?

Håber det giver mening og håber i kan/vil hjælpe mig.

Mvh.

Kristian 

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden han ikke bruger det, kan det være, at han er interesseret i at overføre rettighederne til domænet til dig. Hvis du mener, at der er en særlig grund til, at du skal have domænet, kan du klage til Klagenævnet for Domænenavne på domaeneklager.dk

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem siger det ikke bliver brugt, det kan være han bruger det til mail eller data hosting. eller måske til at teste hjemmesider på, blot fordi .dk ikke fremviser en side kan domænet stadig godt være i brug.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianT:
MEN er der mulighed for at jeg kan få fingrene i det når han ikke bruger det, eller kan han blot fortsætte med at eje det uden at bruge det?

Ja, han kan sagtens eje det uden at bruge det, men for mit eget vedkommende, så ligger jeg inde med en stak domæner til projekter, der ikke er blevet til noget. Det kan være at hans domæne er i samme kategori, og så er det nemmeste blot at kontakte ham og høre om du må få det. Vil han have penge for det, så skal du overveje inden om det er vigtigt nok for dig, og hvad du i givet fald vil betale. Husk at domæner ikke må være anskaffet med henblik på salg.

Hvis det er meget vigtigt for dig, og han ikke vil sælge til en rimelig penge, så kan du evt. registrere det som varemærke og gå via klagenævnet for domænenavne, men det skal være vigtigt for at gøre det, da det tager et års tid.

Mvh Maria

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria Frederiksen:

Hvis det er meget vigtigt for dig, og han ikke vil sælge til en rimelig penge, så kan du evt. registrere det som varemærke og gå via klagenævnet for domænenavne, men det skal være vigtigt for at gøre det, da det tager et års tid.

Det er hvad man kalder "reverse domain hijacking". Det er for det første rigtig dårlig stil, men også vanskeligt at slippe afsted med. Det er jo ikke meningen, at man skal kunne få sit domæne frataget, blot fordi der er en anden mange år senere registrerer det tilsvarende navn som varemærke i ond tro. Se f.eks. nets.dk sagen og hvilken velfortjent modvind de fik pga. det.

Men prøv at give registranten et attraktivt bud. Til den rette pris vil de fleste være fristet til at sælge, og lad mig understrege, det skal være attraktivt.

Og ellers er der ikke andet for at finde frem til et andet domæne.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Reupke:
Det er jo ikke meningen, at man skal kunne få sit domæne frataget

Hvorfor ikke? Hvis man ikke bruger det, hvorfor skal man så kunne tjene penge på det, når det er ulovligt at "købe" med henblik på salg?

Er det i brug, så er det en helt anden sag.

Mvh Maria

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør tage med i dine overvejelser, at der går ca. 6 måneder, inden der kommer en afgørelse på en domæneklage.

Mit bedste råd: Hvis ejeren ikke vil sælge, så find på noget andet. Lav eventuelt en brainstorming-tråd her på amino, hvor mange ofte byder ind med gode og kreative forslag til domænenavne.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Maria Frederiksen:

Christian Reupke:
Det er jo ikke meningen, at man skal kunne få sit domæne frataget

Hvorfor ikke? Hvis man ikke bruger det, hvorfor skal man så kunne tjene penge på det, når det er ulovligt at "købe" med henblik på salg?

Er det i brug, så er det en helt anden sag.

Det kan være vanskeligt at afgøre, om et domæne er ibrug eller ej. Et domæne kan bruges til meget andet end en hjemmeside. Der kan f.eks. være oprettet subdomæner eller domænet bliver brugt til e-mail eller andre services.

Men hvis det ikke bliver brugt, så kan det også sandsynligt, at registranten har fremtidige planer for det. Det er dog helt korrekt, at for .dk domæner er det ikke tilladt at registrere dem henblik på videresalg, men det er nødvendigvis ikke tilfældet, og så er det helt fair, at registranten får betaling for at overdrage sit domæne.

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Hyggesokker.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
KristianT:

Hej Aminos!



Jeg har set mig lidt varm på et .dk domæne der ikke bliver brugt. Dog er det ejet af et firma frem til 31/3-2015 - så vidt jeg kunne se i hvert fald.



Spørgsmålet er så om han bare kan forlænge ejerskabet når han ikke engang bruger det - han har haft det siden år 2000. Hvorvidt der nogensinde har været aktivitet på siden ved jeg ikke..



MEN er der mulighed for at jeg kan få fingrene i det når han ikke bruger det, eller kan han blot fortsætte med at eje det uden at bruge det?



Håber det giver mening og håber i kan/vil hjælpe mig.



Mvh.


Kristian 



Hej

Du ku evt. skrive herinde hvad domænet er, hvis du er heldig er det en amino der ejer det ..

Vh
Tim
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar! Jeg ved at siden ikke er købt med videresalg for øje. Jeg ved til gengæld ikke om den bliver brugt til andet. Jeg har ingen interesse i at gå klagenævnets vej, da det ikke er en måde jeg driver forretning på.

Jeg vil forsøge at kontakte ham og så må vi jo se om han bruger det og evt, kan overtales til at overdrage det til mig.

Tusinde tak for hjælpen allesammen - det sætter jeg meget stor pris på!

Knæk og bræk!

KristianT

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)