Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en fordel for brødre at dele et holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Pihl Teknik Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min lillebror og jeg har et firma sammen, hvilket der gerne skulle vokse til 2 mere indenfor den nærmeste fremtid. 

Er det en dum idé at vi deles om samme holdingselskab? Vi stoler på hinanden, men er det bedre at dele det op individuelt? 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok smart nok at I har et Holdingselskab hver. Det er i hvert fald nemmere at opdele fra starten end hvis I skal spalte et fælles selskab senere :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i en meget detaljeret beskrivelse af opgaver og rettigheder? Hvis ikke så er det bare at få det splittet op. Brødre kan meget nemt blive uenige og jeg har lært at man skal ikke blande penge og familie.

Husk fravalg af revision.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Holding giver fornuft hvis man har flere driftsselskaber og kan få sambeskatningefordele eller vil kunne sælge anparter eller bringe penge i sikkerhed for kreditorer i drifts- ellers vent til I skal lave flere selskaber, for der er klart mere regnskab jo flere holdings. 

Det afgørende, uanset om I laver et hver eller deler et er, at i I alle fald laver en klar ejeraftale, uanset hvor meget I stoler på hinanden - ting kan ske, og den ene kan dø og alt muligt andet så få en ejeraftale med ALT inkluderet som I http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Husk også, hver gang I laver et nyt driftsselskab, skal det være gennemtænkt. I hvert selskab I har som drift skal I begge to ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring, hvilet allerede idag nok er 3000 kr om året for jeres selskab, og det næste skal også ha en - selv om i kan prøve at forhande deltidsforsikring. Det koster at drive selskaber, også med regnskaber, og man skal overveje, om ikke man med fordel bare kan ha flere afdelinger af et eksisterende selskab, og evt vælge et regnskabsprogram der kan køre afdelingsregnskaber

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)