Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Asperger info - Bliv klogere nu

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har Aspergers, og har igennem længere tid manglet nogle informationer/materiale om dette emne.

Derfor satte jeg mig for, at belyse emnet. På et niveau så ALLE kan være med!

Jeg har nu oprettet min side, og igang sat informationerne på sitet.

Men jeg ville blive rigtig glad for lidt feedback på sitet. Jeg har forsøgt med med Seo etc. Men er slet ikke nogen ørn til dette.

Siden er - www.aspergerinfo.dk

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Fra Slagelse
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ganske ret - var en slå fejl :-)

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Fra Slagelse
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes desuden siden er rigtig fin. Den præsenterer informationen godt. Nemt at finde indholdet.

Du kunne eventuelt overveje at oversætte alt til dansk (der er nogle enkelte steder, hvor der står lidt på engelsk - fx "Continue reading" under Blog).

Hos mig ser Medier siden desuden lidt sjov ud. YouTube afspillerne er meget små, hvilket efterlader en del tom plads.

Derudover er billedet/logoet i højre siden tydeligvis strukket. Kunne være pænere, hvis du havde samme billede i højere opløsning.

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak for din feedback..!

Af en eller anden årsag driller min "medier" den er jeg igang med at få fikset :-)

Logoet er blot imidlertidigt, og ønsker gerne at få et nyt - I ordentlig kvalitet.

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En af de absolut bedste kilder til Aspergers information er Maja Toudal som har en fantastisk youtube channel - https://www.youtube.com/user/TheAnMish 

Hun fortæller med en fantastisk forståelse og artikulation hvad det egentlig er der giver folk med autisme og aspergers problemer, stress og hvor mange af misforståelserne kommer fra. Hun fortæller også om de styrker og svagheder der er ved konditionen.

Held og lykke med din site.

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt...

Jeg sidder allerede nu og tjekker hendes kanal - Ser rigtig godt ud...!!!

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Iversen:
Du kunne eventuelt overveje at oversætte alt til dansk (der er nogle enkelte steder, hvor der står lidt på engelsk - fx "Continue reading" under Blog).

Jeg vil prøve og se om jeg kan lave oversættelsen i plugin'et så det hele er på dansk :-)

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas det er et godt initativ at skrive mere om Aspergers og autisme, men det slår mig at du skriver "Aspergers syndrom er en relativ mild form for autisme-spektrum-forstyrrelse og kan betragtes som en mellemform mellem autisme og normalitet.".

Det er helt objektivt forkert!

IDC-10 er diagnoseområdet, og det eneste objektive kriterie der skiller Aspergers og Infantilautisme med normal begavelse er hvor udviklet sproget var da barnet fyldte 3 år. Der er to spektrum der har stor indflydelse på personen - autismespektrummet og intilligens - som basalt er hvilken grad af nedsættelse man har i intaraktionen med andre og i sociale sammenhænge. Du kan have aspergers og have meget klare autismesymptomer, og du kan have infantilautisme og have meget milde symptomer.

IDC-10 siger at du har en ASF diagnose hvis du afviger på mindst tre specifikke grupper af problemområder, men diagnosen siger ikke om du afviger på tre eller ti område og ikke om du afviger 30% eller 100%.

Du kan ikke være retarderet og have Aspergers (da retaderede bl.a. ikke kan opfylde sprogkravene for aspergers diagnosen) 

En der har infantilautisme kan være meget bedre fungerende end en der har Aspergers (meget mindre autistisk)

Tony Attwood er den absolut største autoritet på området http://www.tonyattwood.com.au, men jeg ville I Danmark også tage kontakt til ABA Forum/ABA Foreningen som har en fantastisk viden der kan hjælpe alle med ASF (Autisme Spektrum Forstyrrelser) - mange af de børn nævnt her ville idag ikke få en autismediagnose http://www.abaforum.dk/danmark/historier/index.php, da de har lært at overkomme det handikap som de havde.

Det handikap der er centralt og så skadeligt er at alle med ASF har det svært med visse eller alle former for social kontakt, sociale krav og interaktion. Pga at det er svært at fungere på lige fod med jævnaldrende har I typisk færre kammerater, leger færre timer, har mindre tid hvor I træner jeres sociale evner og derfor bliver jeres sociale afstand oftest større og større. 

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og mange tak for din feedback.

Objektivt set har du nu ikke helt ret. Forskerne er ikke enige, dermed kan det ikke blive objektivt korrekt, eller forkert.

I min verden, og dem jeg kender er det nu dog sådanne at Aspergers helt klart er en relativ mild form for autisme. Hvilket flere på området i DK også betegner det som.

Men spændende diskution :-)

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)