Hej Jonas, Lige i dette tilfælde bør du sådan set bare kopiere hvad de andre gør, altså de etablerede danske webshops som sælger til private. Gå ind i deres salgsbetingelser og kopiér afsnittet der vedrører Fortrydelsesret. Fortrydelsesretten er ligesom reklamationsretten ufravigelig, når det er tale om Forbrugerkøb. Returforsendelser skal kunden selv dække i tilfælde af fortrydelse. Hvis der er tale om en reklamation, altså ved fejl eller mangler, skal du som forhandler godtgøre returfragten, typisk ved at fremsende et returfragtbrev til kunden med posten. Du kan dog i dine salgsbetingelser skrive et afsnit med særlige forbehold for erhvervskunder, altså kunder som handler i din shop og angiver en firma-adresse som faktureringsadresse. Disse særlige forbehold for erhvervskunder kan du frit formulere som du ønsker. Du må under ingen omstændigheder angive forbehold i betingelserne overfor private kunder, som konflikter med Fortrydelsesretten eller Reklamationsretten, da disse som forklaret er ufravigelige ved Forbrugerkøb. |