Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabskonstruktion

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Onbooked I/S Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Min partner og jeg står i lidt af et dilemma, da vi skal til at træde ind i en ny virksomhed pr 01-01-15. 

Vi påtænker at oprette et holding selskab (IVS) hver som skal eje vores andele i selskabet som i øjeblikket er et I/S

Det selskab vi tiltræder har to ejere, hvoraf vi skal "købe" den ene medejers andel - da han vil hellere vil arbejde for større virksomheder. Vores andele bliver dog udlignet så alle ejer 33% 

Selskabet vi tiltræder har pt en stabil omsætning og nogle faste kunder (omsætning mellem 200-300k). Vi påtænker dernæst ved tiltrædelse at omdanne selskabet til et ApS

Mine spørgsmål går derfor på:

- Kan vi oprette vores Holding selskab på virk.dk, ligesom alle andre virksomheder bliver oprettet? Eller er der særlige omstændigheder ved dette, når det er holding det drejer sig om? Ville det være at foretrække en revisor klarede dette for os?

- Kan læse mig frem til at det kan blive en dyr og omstændig affære at omdanne et I/S til et ApS (mht værdiansættelse), ville det derfor være bedre at bruge den kapital vi indskyder i virksomheden til at stifte et helt nyt ApS og starte på en frisk?

- Hvordan påvirker det selskabet, hvis vi køber den ene nuværende ejers andele? 

Ps: Hvis i kan anbefale nogle gode revisorer der er bosat i Københavns området, må i meget gerne sige til - da vi søger en der kan blive fast tilknyttet virksomheden.

Håber at hører fra jer,

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)