Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat der fakturerer firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. Jeg har netop søgt om CVR nummer til et énmandsfirma hvor jeg bl.a. vil lave mindre programmeringsopgaver freelance. Mit CVR nummer er ikke kommet endnu (der går jo op til 2 uger) men jeg har haft brug for at sende et tilbud til et firma som ønsker en opgave udført nu og her. Derfor har jeg valgt at gøre det ved at lave et tilbud men hvor jeg har skrevet mit CPR nummer på i stedet for CVR.

Hvis jeg har forstået det jeg kan læse rigtigt så skal jeg ikke regne moms med når jeg er privatperson. Jeg har derfor sendt prisen uden moms (dette står tydeligt anført i tilbuddet). Hvis jeg har forstået det rigtigt så skal jeg, når jeg får mit CVR nummer og opkræver i firmaets navn opkræve moms også.

Jeg vil blot se om ovenstående er korrekt forstået, og om i evt. kunne komme med andre tips.

Jeg regner med at bruge Dinero app'en når jeg får mit CVR nummer og så forestiller jeg mig det næsten kommer af sig selv. Det er bare lige denne gang hvor jeg fakturerer som privatperson jeg har brug for hjælp.

På forhånd tak.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er korrekt, at du skal sende tilbud ud uden moms, men det kan du jo også gøre fremover, når det er B2B. Hvis du kan vente med at fakturere til om et par uger, når dit cvr-nr. er kommet (går der virkelig så lang tid?), skulle problemet være løst. Så kan du jo fakturere i firmaets navn. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at kunden vil acceptere dette. Held og lykke med foretagendet.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

TinkerTech:
Jeg har netop søgt om CVR nummer til et énmandsfirma

Hvis du HAR søgt om et cvr-nummer, er du i mine øjne momsregistreret, selv om alle formalia endnu ikke er på plads.

Jeg mener derfor, at du bør vente med den egentlige fakturering, til du har et cvr-nummer og at du også bør pålægge moms.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du forventet at få en omsætning på over kr. 50.000 indenfor en 12 måneders periode SKAL du momsregistreres og SKAL derfor opkræve moms, uanset om du er nået at blive registreret eller ej.

Nu er det jo kun et tilbud du har fremsendt og anført at det er uden moms, så du kan jo stadig lave den endelige faktura med moms. Hvis din kunde er erhvervsdrivende og har fradrag for momsen betyder det ikke noget for ham, han få så momsen tilbage igen.

PS har du ved tilmdeling til CVR også tilmeldt dig moms - det skal du lige huske (hvis du altså forventer at komme over de 50.000 i omsætning indenfor en 12 måneders periode).

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
PS har du ved tilmdeling til CVR også tilmeldt dig moms - det skal du lige huske (hvis du altså forventer at komme over de 50.000 i omsætning indenfor en 12 måneders periode).
kan man idag overhovedet tilmelde CVR som enkeltmandsvirksomhed uden en pligt? (går ikke ud fra vor IT freelancer er registreret som arbejdsgiver, import eller export - og så TROR jeg slet ikke han kan registrere uden moms?)

helt enig i- er der søgt CVR og moms så skal der moms på regningen - og i at det ikke har spor betydning for omkostningen hos det momsregistrerede firma der får regningen med moms. De er vant til at priser de får er opgivet uden moms - på materialer og andet vil jeg mene og de får momsen retur i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt registrere sig som en enkeltmandsvirksomhed uden også at blive momsregistreret (hedder PMV, personlig mindre eget virksomhed). Som en af trådene ovenover er det bærende punkt om man omsætter for 0ver 50.000.

Jeg er selv registreret som en PMV uden moms, dog er jeg blevet rådgivet af SKAT til at momsregistrere mig, da det rent omkostningsmæssigt for firmakøb el. lign., bedere kan betale sig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Man kan godt registrere sig som en enkeltmandsvirksomhed uden også at blive momsregistreret (hedder PMV, personlig mindre eget virksomhed). Som en af trådene ovenover er det bærende punkt om man omsætter for 0ver 50.000.
jamen helt korrekt - PMV er jo netop altid uden moms - den havde jeg ikke lige med her fordi trådstarter skrev om momsen, at han fremover ville være med moms - bare var registreringen ikke gået igennem, og PMV er altid uden moms (og ja så snart man kan forudse oms over 50.000 skal man momsregistrere - ikke først 50 t i PMV på 8 mdr og så videre som momsreg personlig virksomhed)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen og tak for alle svarene. En rimelig vigtig information jeg jo så glemte var at jeg valgte at momsregistrere mig fordi jeg mente jeg så slap for at tage stilling til det senere. De to uger jeg fik at vide går jeg ud fra er vejledende, så mon ikke jeg får CVR nummer inden da? I så fald kan jeg jo snildt fakturere løs på det tidspunkt. Indtil videre har jeg ikke engang fået svar på om de synes tilbuddet ser rimeligt ud, eller nogle af de oplysninger jeg har behov for før jeg kan påbegynde opgaven.

Derfor - indtil videre er planen at jeg venter og fakturerer når jeg har fået CVR nummeret, og lægger moms på da firmaer alligevel trækker det fra.

Mange tak alle sammen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved at selskaber normalt ville skrive xxx ApS under stiftelse- og vil mene du kan gøre samme sag i ventetiden når du skriver CVR - cvr xxxx under stiftelse  på dine tilbud. Du har formentlig allerede dit CVR nr som er under stiftelse. Held og lykke med projektet i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)