Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg er faldet markant efter magento skift.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Efter et skift til Magento er vores online salg faldet markant på www.lygteshop.dk.
Skiftet skete noget uheldigt, se min tidligere tråd, men vi er stadig online.
Jeg ved at vi rent SEO mæssigt ikke er på toppen, men shoppen er ret godt besøgt alligevel.

Førhen var vi hos Golden Planet (OS Commerce), og vi har de samme varer som før plus lidt flere, med de samme billeder, billede tekster og vare beskrivelser.
Menu systemet er ens, og produkterne ligger de samme steder. Fragt priser og levering er også ens.
Udseendet er selvfølgelig ændret på forsiden og logo har ændret sig.

Alligevel sælger Magento shoppen markant ringere end den tidligere, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor.
Shoppen er optimeret med one-page-check-out, pacsoft integrering med valgfri afhentings steder osv... 
Er der nogle af jer som har en ide??

Mvh Martin 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er området "lygter" formentligt et hårdt marked at konkurrere på, da det er muligt at købe rigtigt gode lygter i den lokale Harald Nyborg eller Føtex. Samtidigt sælger du netop kvalitetslygter, som ligger et et prisleje "almindelige" mennesker formentligt sjældent ville betale. 

Skulle jeg komme med nogle konkrete bud, på hvordan du optimerer din webshop, ville det være; 

- Få rykket menuen med kategorier op, det skal være noget af det første man ser (menuen ligger meget langt nede, så selv på min 15,4" skærm har jeg svært ved at få øje på den)

- Jeg ved ikke hvor nødvendig din topmenu (hvor fx "oplysninger" kan vælges) er. Her ville jeg istedet sætte menuen eller indkøbskurven og så rykke din nuværende menu ned - for den almindelige privatkunde, er information om B2B handel helt unødvendig. 

- Du skiltet med gratis fragt over 999,-. Det er for det første et meget højt beløb at handle for (i hvert fald virker det sådan psykisk på din kunde), så hvorfor enten ikke sætte beløbet lavere (fx 500,- - dine fleste varer koster alligevel ret højebeløb) eller give gratis fragt? Da jeg så beløbet 999,- tænkte jeg "hold da op", uden at tænke videre over varens pris. Hvis du ikke har volumen til en fragtaftale og du derfor har høje fragtpriser, så tag et kig på www.pakkelabels.dk de kan anbefales :)

- Sæt dine virksomhedsoplysninger så de er tilgængeligt på forsiden og alle undersider, jeg kan personligt godt lide at vide hvem jeg handler med og om firmaet er Jysk eller Sjællandsk (det lyder banalt, men jeg vil hellere støtte den mindre lokale)

Jeg håber du kan bruge lidt af det. Sæt evt et screenshot af din gamle side ind i tråden, så er det nemmere at se forskellene :) 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin 

Jeg har forsøgt at ligge et produkt i min kurv direkte fra din forside. Efter at den havde stået og loadet i 2 minutter måtte jeg opgive. Jeg tilgik din webshop fra Google Chroome. Måske dette kunne være en del af årsagen? 

Se billedet herunder:

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde i også paypal hos jeres gammel udbyder?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :
Jeg har forsøgt at ligge et produkt i min kurv direkte fra din forside. Efter at den havde stået og loadet i 2 minutter måtte jeg opgive. Jeg tilgik din webshop fra Google Chroome. Måske dette kunne være en del af årsagen? 

Enig. Her virker det hverken i Firefox eller Chrome!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøvede tilfældigt at gå ind ehr. http://www.lygteshop.dk/meteor-led-gummibold.html# 

Her reklameres der med nogel kvalitetslygter i et billede til venstre.... Når jeg klikker på det billede kommer jeg ikke til lygterne, men til toppen af siden.

Tror i skal siden igennem for fejl!

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været fejl, men de skulle være rettet.
Jeg kan ikke selv fremkalde de fejl (mere) i viser, hverken i IE, Chrome eller Firefox.

Hvilken varer har i valgt?

 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

AP:

Havde i også paypal hos jeres gammel udbyder?

Ja, det havde vi. - og deres API / Modul var væsentligt bedre end det Magento har indbygget.
Vi har (havde) rigtigt mange erhvervskunder som handler med paypal.

mvh Martin

 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du se på konverterings-procenten i forhold til tidligere, fordelt på desktop/tablet/mobil.

Det er vigtigt først og fremmest at se på om nedgangen er generel, eller det f.eks. er mobil der er banket helt ned, da det responsive ikke fungerer særlig godt. Når jeg står på forsiden fra mobilen, er produktkategorierne det nederste! Er det virkelig det sidste du vil vise folk?

Derudover undrer det mig at man i checkout ikke kan vælge at betale med VISA.

Når man står i kurven på mobil går produkterne ud over siden til højre.

Derudover undrer det mig også at man ikke kan gå direkte til betaling, efter man har lagt en vare i kurven. Man kan kun "shoppe videre" eller "se Kurven", men det vigtige er jo at få folk videre til betaling hvis de ønsker det.

Derudover mangler felter i checkout at få korrekt markup i forhold til input, så man ikke starter med bogstaver på sin telefon, når man skal indtaste et telefonnummer, og man har @ på tastaturet når man skal indtaste emailadresse osv.

Checkout er også rimelig grim på mobil, og tingene står ikke pænt.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for svaret

Den gamle shop var overhovedet ikke mobil venlig, og derved ingen salg (eller meget få) den vej.
Så salget er faldet generelt, og det må være via desktop.

Betalings mulighederne har ikke ændret sig siden den gamle shop, og vi bruger stadig den samme betalings gateway.

Responsive bliver nok deaktiveret senere hen, og derefter kommer der en fast mobil side.

Vi er kommet meget på kant med shop designerene, som mener at de har lavet et eminent stykke arbejde.
Så nu er der kun mig selv til at rette på fejlene, og jeg får dem løst stille og roligt, en efter en.

Men selve salgs funktionen burde fungere fint. 

mvh Martin 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)