Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige en hurtige en om kørsel.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har lige startet min første egen, enmandsvirksomhed, og er dermed efter mange år, som fast ansat ved et firma, selvstændig.

Mit firma går ud på, at udleje mig selv, freelance til diverse inden for min branche.

Jeg var i går på job, i København, selv bor jeg i Aarhus.

Det hele passede med at jeg landede i København, efter en ferie, og derved direkte kunne tage en taxa ud til stedet for jeg skulle arbejde. 

Efter slut arbejdsdag, tog jeg et tog hjem til Aarhus.

Nu er jeg pludseligt kommet i tvivl om hvordan jeg får faktureret min kunde rigtigt? Skal denne faktureres 310 km + bro ( Altså den ene vej ) ,på min faktura, eller begge veje ? eller hvordan forgår det bedst?

Arh. håber i lige vil smide et par ord!

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen 

Ja, i princippet burde det være begge veje, men da du kommer fra Ferie, vil jeg umiddelbart kun fakturere ham for den ene vej. 

Giver også kunden en god oplevelse med dig, og hvis det er det der skal gøre, at han anbefaler dig til andre. Jamen så er det bare fedt!

Synes klart, du skal fakturere ham for den ene vej. 

Håber det hjælper dig i din problemstilling. 

God vind med projektet!

Mvh.

Jacob Bager
CleverDeal.dk 

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kun fakturere de reelle omkostninger.

Hvis jeg var din kunde og fik en faktura, som indeholdt 2 x  bro, og jeg vidste, at du kun havde krydset broen én gang, ville jeg føle mig snydt. Jeg ville formentlig betale og så vælge en anden leverandør næste gang.

Hvis dit oprindelige tilbud lyder på en fast pris, hvor bro og kørsel er indregnet, kan du formentlig godt fakturere kørsel begge veje.

Men det vil altid være forkert at viderefakturere en udgift, man ikke har haft.

Jeg er ikke jurist eller talmand, så jeg kan ikke sige, hvad der er lovligt - kun hvad der er ordentligt.

God vind.

Hans 

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! :)

Jeg falder dog over, at i ville vælge at fakturer for bro og Km og ikke for det toget jeg valgte at tage hjem. 

Jeg tror jeg vælger at fakturer kunden for den ene vej. Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal fakturere faktiske omk men jeg synes også du skal overveje at finde et fast princip som du kan meddele din kunde på forhånd - det kunne være 3,70 per km eller et hvilket som helst andet tal - måske jeg ville anvende 2 kroner per km - og så bruge f.eks. google til at finde km afstand.

Ellers kan du få bøvl bagefter, hvis en kunde ikke var klar over, at du tog xx kr for transport. Jeg ved ikke hvor speciel din service er, men den skal jo være ret speciel, hvis man f.eks. vil betale 700 km a 3 kr + 2 gange bro - eller noget med 2500 kr oven i selve prisen for arbejdet - for at ha besøg af dig i f.eks 7 timer.  

Klarhed fra start - fast pris for jobbet eller timepris for jobbet  og kr xx per km - og så tag for de faktiske km (+ evt broafgifter) er det kun EN vej eller sparer du km ved at være hos flere på samme tur - så kun for de km Det afgørende er, at kunden kender sin risiko prismæssigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)