Pengene reserveres vel ik, når trådstarter charger dem? Pengene reserveres, når kunden lægger bestillingen...
Vi er enige om at de hæves når den charges. Ved online handel er pengene reserveret i op til 30 dage.
Fashion-Seller:
Hvis du f.eks har et tysk Mastercard, så reserveres der intet på din konto, da der kommer en månedlig afregning for dit forbrug…
Som jeg skrev reserveres der på MasterCard Cash/Debit/Debet, hvor imod man på et normalt/standard MasterCard har en kredit, fx. på 10.000-30.000. Her er et eksempel:
Med et AL-MasterCard får du en rentefri kredit på min. 10.000 kr. i op til 45 dage. Du kan vælge at betale saldoen hver måned eller aftale en løbende afvikling.
Det er næsten ikke til at kende tråden mere. Den har fået en anden titel, ihvertfald tilføjet noget jeg ikke har sagt. Men det er sikkert for at andre lettere kan få hjælp til lignende, senere.
Ja, det var en dyr lektie, og det handler nu om 3D Secure. Og det er på alt, undtagen for danske kunder, som vil være en killer for mine pensionister.
Det er næsten ikke til at kende tråden mere. Den har fået en anden titel, ihvertfald tilføjet noget jeg ikke har sagt. Men det er sikkert for at andre lettere kan få hjælp til lignende, senere.
Ja, det var en dyr lektie, og det handler nu om 3D Secure. Og det er på alt, undtagen for danske kunder, som vil være en killer for mine pensionister.
jeg tror, at du ser det hele lidt sort og hvidt. Verden er ikke statisk og der sker hele tiden nye ting, hvilke gør at man ikke bare kan gemme sig bag "det gamle var meget bedre" (det er simpelthen for nemt).
Ligesom de andre i tråden, har jeg heller ikke haft nogen problemer med 3D sikringen. Opsætningen er nem via NEMID (meget nemmere, end det gamle system med et fast kodeord) og SMS-koden kommer hurtigt. Eneste tidspunkt jeg har oplevet et problem, var da jeg var i Tyskland og havde mit tyske simkort i og skulle modtage koden - fik det dog løst, da jeg også havde det danske simkort med.
jeg tror, at du ser det hele lidt sort og hvidt. Verden er ikke statisk og der sker hele tiden nye ting, hvilke gør at man ikke bare kan gemme sig bag "det gamle var meget bedre" (det er simpelthen for nemt).
Jeg er med på udviklingen, men jeg kender de gamle, de vil have det ved det gamle. Og der var også een der mistede op til 20% ved at sætte 3d på. Så det er bestilt, og Danmark går fri ;)
Faktisk har jeg aldrig haft problemer, andet end med de østlande-folk.
Vi har fuldt 3D Secure på hos os. Hvis folk hopper fra på det tidspunkt kan vi kontakte dem og vejlede dem.
Vi har dog ikke oplevet at der er nogen der er hoppet fra pga. det, hvilket også giver god nok mening i og med at det er super let at bruge.
Tjae... Quickpay er ikke enige. https://helpdesk.quickpay.net/hc/da/articles/202713683-3D-Secure:
"
Handler man i sin butik udelukkende med danske kunder vil vi ikke anbefale at man anvender 3D-secure. 3D-secure giver et par ekstra trin i købsprocessen, og det er påviseligt at for hvert step man tilfører ens købsflow falder konverteringen. Dvs. færre gennemførte handler.
Handler man derimod med slutkunder i udlandet og forhandler man iøvrigt produkter som der rent historisk er forekommet svindel med, kan 3D-secure være en god idé for at dæmme op imod svindel.
I Quickpay manageren online, kan man slå 3D Secure til, og med Danmark eller Sverige undtaget. Der kræves ingen tilmelding. Skal bare have bekræftet om man behøver indstille noget i shopmodulet.
Vi har fuldt 3D Secure på hos os. Hvis folk hopper fra på det tidspunkt kan vi kontakte dem og vejlede dem.
Vi har dog ikke oplevet at der er nogen der er hoppet fra pga. det, hvilket også giver god nok mening i og med at det er super let at bruge.
Tjae... Quickpay er ikke enige. https://helpdesk.quickpay.net/hc/da/articles/202713683-3D-Secure:
"
Handler man i sin butik udelukkende med danske kunder vil vi ikke anbefale at man anvender 3D-secure. 3D-secure giver et par ekstra trin i købsprocessen, og det er påviseligt at for hvert step man tilfører ens købsflow falder konverteringen. Dvs. færre gennemførte handler.
Handler man derimod med slutkunder i udlandet og forhandler man iøvrigt produkter som der rent historisk er forekommet svindel med, kan 3D-secure være en god idé for at dæmme op imod svindel.
"
I hosting branchen ser man generelt meget svindel - især de billige hosts - så det er rigtig vigtigt for os at kende vores kunder - ikke kun pga. betalingen, men også fordi at hvis en kunde begynder at sende en masse SPAM for eksempel vil det gå ud over alle kunder på den server og i nogle tilfælde en masse servere hvis et helt IP range bliver blokeret.
Når kunden når til betaling hos os og bliver præsenteret for 3D Secure har vi allerede genereret en faktura, så vi ved lige præcis hvem der springer fra og hvem der ikke gør. Og vi har ikke set nogen springe fra. Når deres kort er indtastet første gang sker det helt automatisk fremover.