Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæfter slut kunden for et bureaus køb af SAAS produkt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har en SAAS startup hvor vi har leveret et SAAS produkt til en kunde gennem et bureau.

Bureauet betalte abonnementet for vores SAAS service indtil kunden fyrede bureauet. Da bureauet blev fyret, meddelte bureauet os og kunden i en e-mail (som vi begge fik) at bureauet opsagde aftalen, og at kunden fremover skulle betale selv direkte.

Vi skrev med det samme til kunden og bad dem indtaste deres betalingskortoplysninger og oplyste dem om prisen og vilkårene. Kunden reagerede ikke på den første mail, men fortsatte med at bruge systemet hvilket vi kan dokumentere.

3 mdr. senere sendte vi endnu en påmindelse til kunden med samme oplysninger som i den første e-mail samt krav om betaling for de 3 foregående måneder da kunden dokumenterbar havde brugt produktet. Kunden reagerede på denne e-mail ved at skrive at vi skulle snakkes pr. tlf.

I tlf. samtalen sagde kunden at de skulle diskutere om de ville fortsætte med vore SAAS produkt på et nært forestående møde og ville vende tilbage med deres beslutning. De vendte aldrig tilbage og indtastede fortsat ikke deres betalingskort oplysninger, men en medarbejder henvendte sig pr. mail 12 dage efter telefon samtalen med et support spørgsmål der viste at de brugte vores software.

Pga. travlhed fik vi ikke gjort mere ved den sag de næste 8 mdr. indtil virksomheden blev solgt og de nye ejere henvendte sig for at afslutte brugen af vores service.

Vi kan dokumentere at vores software har været brugt næsten dagligt af kunden i hele perioden fra bureauet opsagde deres abonnement de nye ejere henvendte sig. 

Nu er spørgsmålet så om vi kan stille krav mod kunden om betaling af de god og vel 11 måneders abonnement?

Vi har ikke rykket dem jævnligt i perioden, men de har fra starten været informeret om prisen og vilkårende og har aktivt brugt softwaren i perioden.

På forhånd tak for svar! :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis kunden har forsat med at benytte jeres software har de jo accepteret vilkårene for brugen, og så vil jeg klart mene de hænger på regningen.

At virksomheden et blevet opkøber er ikke jeres problem, køber hænger på de aftaler som tidligere ejere har lavet.

Dog syntes jeg du skal tage en snak med dem, er de ikke til at få i tale så prøv at slå halv skade, og tag den som en lære streg .

En ret sag vil tage en del tid og ressourcer

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)