Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke forholdsregler skal der tages ved partnerskaber i nystartet virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Dropzone Denmark Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er så heldig at jeg sammen med 2 andre er gået igang med min drøm (og selvfølgelig også deres), om en virksomhed vi skal åbne og operere sammen.
Vi skyder hver forskellige beløb ind i projektet, men alt overskud skal selvfølgelig fordeles efter hvor stor en mængde penge vi har lagt i det.
Ud over mulige kontroverser der kan opstå ved dette. (Her tænker jeg særligt i forbindelse med uenighed, hvorvidt en parter med større indskud har mere at skulle sige)

Er der så ting jeg skal være opmærksom på?
Er der nogle der har erfaringer med at have partere med forskelligt indskud?   
Generalt gode råd modtages med kyshånd, særligt med fokus på hvordan man styrer en virksomhed med flere partere...

Tak på forhånd

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

En del styrer man ofte ved indskud = forskellig mængde andele + i vedtægterne kan man beslutte hvem der må tegne firmaet/underskrive - alene eller sammen mindt to eller alle tre.

Andre ting - og det er supervigtigt, regulerer man i en livsvigtig ejeraftale. Optimalt har hver sin advokat ind over for at godkende, men ellers find f.eks. en helt neutral ingen af jer kender til opgaven. Det er pengene værd synes jeg, men I kan også læse her om ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html    Den skal laves INDEN start - og mens alle er venner.

god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Dropzone Denmark Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for fyldstgørende svar.

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 15
Fra  DOKUMENTDOKTOREN.DK Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillfor

Hvis du har brug for hjælp vedr. advokathjælp eller ejeraftale mv. så vil vi gerne tilbyde dig hjælpen til dette.

Alt skal helst på plads inden i starter helt op og imens alt kører på skinner. 

Held og lykke med projektet.

Mvh

DOC

www.dokumentdoktoren.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)