Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af større plastemne

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et alternativ kunne være en epoxy støbning (glasfiber) i vacuum form. Det er forholdsvist billigt.

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt få det støbt i PUR, som er et koldtflydende plastmateriale.

Et materiale der er meget hårdfør.

Opstartsudgifter til form er meget mindre end støbeforme.

Mvh

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Marie B:
Alle fortæller, hvor dyrt det er, men jeg har aldrig fået nogle konkrete priser på bordet. Jeg forventer ikke at skulle tjene det store - markedsprisen på tilsvarende produkter er kr. 3000-5000. Jeg har forespørgsel hos rotationsplastproducenter, men ville gerne høre andre bud. 

Plastværktøjer til sprøjtestøbning er meget kostbare og det hænger ikke sammen med 100-200 stk per år. Værktøjer alene vil sikkert koste dig flere års omsætning, så du må kigge på alternativer.

Rotationsstøbning er den billigste støbningsmetode  men stadig dyr - prøv evt Dan Hill Plast 

I sprøjtestøberverden er 100-200 stk /per år ALT for lidt. Glasfiber er mere sprødt end PE eller PP men til gengæld er der mange producenter prøv evt at tale  med Bådbyggere -de er skrappe til Glasfiber.

/Peter

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie

Jeg har fulgt alle svarene og vil gerne give mit bidrag, jeg er enig med de øvrige at moulds til platstøbning i Europa er meget kostbare og at kvantiteten på 100 - 200 stk. pr. år ikke anses for meget her i Danmark.

Jeg har en del kontakter i Asien og til sammenligning med eksempelvis danske plastproducenter, koster en mould 1/10 af prisen i Kina, så skal der naturligvis lægges fragt, told etc. til men det kan svare sig - der er stadig en væsentlig besparelse. Mht. antallet ved jeg, af erfaring, at de virksomheder og samarbejdspartnere som er en del af min netværk godt kan levere i de antal du ønsker samt er de fuldt ud lige så kvalificerede til at producere de fleste plast typer.

Hvis du vil høre mere, så kontakt mig

Venlig Hilsen

Henrik

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie,

Jeg har en plaststøbefabrik I Kina og vil meget gerne høre mere om dit projekt.

Jeg sender dig min emailadresse på en PM, så kan du kontakte mig hvis du syntes.

Mvh.
Kasper

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rotationsplast lyder for mig som det rigtige.

DRP Dansk rotationsplast i kalvehave kan i hvertfald nemt klare denne størrelse emner.

Er formen på det færdige emne ikke kompliceret, behøver selve "formen" heller ikke være dyr at lave.

Jeg har som smed lavet et par forme til denne type plast og det behøver hverken være dyrt eller tage lang tid. 

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg tror, at jeg i første omgang vil lave endnu en prototype med hjælp fra DRP, som lavede den første (hvis jeg da kan få hul igennem - det er lidt småt med kommunikationen ;-) Jeg er desværre ikke selv så handy, så min egen andel i fremstillingen skal være minimal - min styrke er markedsføring og research. 

Så må vi se, om pengene rækker til produktion i Danmark eller om jeg skal vove mig til udlandet. Jeg sætter stor pris på jeres input.

God weekend :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)