Vil lige høre hurtigt om nogen af jer også printer alle jeres bilag og gemmer dem fysisk eller om i bare nøjes med uploade dem i jeres regnskabsprogram også selvfølgelig har en mappe på computeren aswell.
Vil det være tilstrækkeligt set fra skats synspunkt, kun at have dem elektronisk, altså oploadet i regnskabsprogram som f.eks. billysbilling og ikke engang have en backup på computeren, for det vil da gøre det hele lidt mere simpelt.
Vil det være tilstrækkeligt set fra skats synspunkt, kun at have dem elektronisk, altså oploadet i regnskabsprogram som f.eks. billysbilling og ikke engang have en backup på computeren, for det vil da gøre det hele lidt mere simpelt.
Så vidt jeg ved (ret mig hvis jeg tager fejl) så er det lige meget hvor dine bilag ligger så længe det regnskabsprogram de ligger i har de rigtige certifikater - og du kan i princippet droppe den lokale backup. Dog vil jeg altid anbefale at have en backup eller mere (man kan aldrig have for mange backups). For hvis nu der sker et eller andet og Billys Billing eller et andet regnskabsprogram mister dine data, så hænger du på den.
du må opbevare i skyen eller helt som du vil, eneste krav er mig bekendt at det skal være på dansk server da de skal opbevares i DK om ikke jeg tager fejl - så bare de er tilgængelige for skat ved en kontrol, må du ha dem som du vil
jeg har dem i skyen, men faktisk også i mappe - jeg synes jeg har besvær med at finde god måde - enkelt at ha bilagene i skyen liggende med det bilagsnummer jeg bruger i regnskabsprogrammet - så skal jeg ind og omdøbe med bilagsnr og forklarings tekst og så synes jeg et er langt lettere at se dem fysisk i en mappe hvis jeg skal søge noget op - og så kan jeg også skrive en lille huske forklaring på, hvilket ofte er nyttigt
men ja - alt jeg får elektronisk og sender elektronisk - også i skyen hvor de så kan findes - normalt under dato i stedet
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER