Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt aktiv i USA med betalt duties/tax - moms? hvordan bogføres?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har købt et specielt elektrisk apparat fra USA til vores køkken. Det er betalt og leveret til Danmark - forudbetalt shipping, shipping til Danmark, duties og taxes:

Pris: 965 USD

Domestic Shipping: 50 USD

International Shipping: 350,76 USD

Duties and Taxes for DK: 552,45 USD

Total: 1918,25 USD svarende til 11.953,08 DKK.

Jeg har betalt Duties and Taxes og den blev godkendt i tolden i Danmark. Er "Duties and Taxes" ikke det samme som Told og Moms? Kan jeg derved ikke få momsen tilbage da det fuldstændigt skal bruges til erhverv? Hvordan bogfører jeg dette aktiv ifht moms på Dinero?

Det er en del af mit køkken, så jeg forestiller mig desuden det skal bogføres som et aktiv (til afskrivning) (i en serie) og ikke en småanskaffelse.

Tusind mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere erhvervsmæssigt.  told og moms betales afregnes normalt med SKAT i Danmark.

Tilmeldt 22. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Men denne betaling er sket direkte til forhandleren og betalingen blev godkendt i tolden?

Er det kun registrede importører der kan trække det fra? Skal det så bogføres som momsfrit?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder lidt spøjst med "til vores køkken" men bare du er sikker på, at det ikke er noget skat vil mene du også bruger privat - for så vil skat kræve at du bogfører lidt specielt da du så ikke må fradrage hele købs siden af importmomsen

Der er ikke dansk moms fra USA og derfor kan du ikke trække noget moms fra. Det må være afgifter og du skal bogføre det på køb af varer fra uden for EU hvorved de fleste regnskabtprogrammer korrekt bogfører importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html - Er det 100% firma så er det 25% af den samlede regning som importmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er:

VAT = MOMS

Duties = afgifter (som man betaler på en masse varer, de mest gængse som sukker, alkohol mm.)

Taxes = Skat

Derfor går jeg ud fra du ikke kan få duties tilbage, VAT delen (såfremt du er importregistreret) burde du kunne få retur.

Tilmeldt 22. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en restaurationsvirksomhed, så derfor det skal bruges i 'vores køkken'. Altså et 100% erhvervsmæssigt formål.

Nogle der ved hvordan dette bogføres i Deniro som et aktiv? At få importmoms under salgsmoms og tilsvarende på købsmoms?

Tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan dels ikke se der står VAT noget sted og hvis der var VAT men hvem hvis det er dansk moms - så vil det jo formentlig være fordi den er importeret som privatperson - for så kommer der dansk moms på - og den må man så først få bort hvis man kan  - via told men ikke tage ind i regnskabet som købsmoms hvis den er kommet på grundet privat import

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu bogført det som salgsmoms + købsmoms, således den går i 0.

Tak for hjælpen John.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)