Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af bøger via. nettet eller?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er en kvinde på 21 år og min store drøm er at kører min egen boghandel med salg af brugte bøger, (måske nye bøger senere) så skrev et indlæg og fik også svar og det var rigtig dejligt :-)

Men...der var en der skrev at sælge bøger over nettet måske er bedst, dog vil helst have en butik (selvfølgelig med en hjemmeside ved siden af.) så mit spørgsmål til jer er...hvad er bedst? er det virkelig nemmere at sælge bøger over netter? hvordan gør man det? 

Elsker at være omringet af bøger, så en boghandel var det jeg tænkte på, men vil hellere ikke have at min drøm går i vasken...

Har så mange ideer til den boghandel som jeg vil så gerne starte op, men ved ikke hvordan jeg skal starte...

Nogen der vil hjælpe mig på vej?


Tak for forhånd!

Kristina :-) 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder med bøger til hverdag og jeg kan kun fraråde dig at satse på fysisk butik. alle fysiske butikker bliver trynet af netboghandlerne på prisen og de lukker på stribe. Fremtiden er ikke at have butik og det gælder sikkert også andre varegrupper. 

Hvis din forretning skal have en fremtid så skal det være digital.

omkring bøger så vil kg tro at løbet er ved at være kørt med mindre du er født med en stor pose penge som du kan tåle at tabe. Det er store drenge du er oppe imod med mange penge i ryggen. Dette gælder både hvad angår papirbøger og digitale bøger.

du må undskylde hvis jeg tager pippet fra dig men du vil takke mig en anden dag for dette råd.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er helt umuligt at følge min drøm? kan bare ikke rigtig tro på at det overhovedet ikke er muligt, men kan godt se hvad du mener. Det er bare trælst at opgive en drøm man længes sådan efter.

Er der andre mulighed at opstarte en virksomhed der har noget med bøger at gøre eller er det også umuligt?  

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Opgiv ikke drømmen om bøger men vær realistisk med hvad fremtiden bringer. Hvis du ikke er det så brænder du nallerne så grusomt. Det er der mange før dig som allerede har.

de boghandlere som lukker lige nu er dem som ligger i de mindre byer men jeg ved at der er mange i de store byer som kæmper en daglig kamp for at få det til at hænge sammen. Du skal huske at markedet for brugte bøger i større og større udstrækning foregår direkte imellem private. På nye bøger der konkurrerer du med supermarkederne som sælger bøgerne til indkøbspriser. Se også hvor meget avnce Saxo giver i rabat. Det er penge som du ikke tjenes hvis du vil følge trop.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror såmænd sagtens du kan lave en webshop med brugte bøger på dansk :)

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se hvad du mener - jeg må i tænkeboksen :-)

Tusind tak for svaret :-) 

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte dog både engelske og danske bøger, og ville helst undgå webshop, men kan se det nok bliver umuligt :-)

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

KristinaBrix

Penge er langtfra alt. Så hvis du kan affinde dig med, at "leve på en sten", tror jeg godt, at du kan leve af at sælge antikvariske bøger.

Jeg kender en af antikvarboghandlerne, der sælger på sitet: www.antikvariat.net -han har forretning, og som skrevet ovenfor, sælges de fleste af hans bøger over nettet.

Så i gang med at lave dig et budget.

Pøj pøj!

Med venlig hilsen

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak - jeg vil ikke give op, så jeg må som sagt i tænkeboksen og tænke det hele igennem :-)

Tak for svaret :-) 

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med en fysisk butik er huslejen og det begrænsede kundegrundlag - fordelen er impulskunder.

Hvis du kan finde et lokale med en tilpas lav husleje er intet umuligt - du kunne måske også vælge en bestemt type bøger, så du finder din helt egen niche, som ingen andre har sat sig på endnu. 

Jeg bestiller jævnligt  øger på Ebay fordi der er så mange bøger, man ikke kan få i Danmark, så jeg tror bestemt ikke det danske bogmarked er mættet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)